Vraag

Dekking Px in Lubbeek


Beste,

ik ben aan het bouwen op de Geestbeekweg 23 in Lubbeek.

Daar is echter bijna geen dekking van het Proximus netwerk. Het is zeker geen éénmalig voorval.
Al verschillende maanden merken we op dat iemand met een Proximus abonnement daar niet gebeld kan worden net zoals er geen data network beschikbaar is.

Het is dus ook zeker niet alleen op mijn telefoon maar bij iedereen met een Proximus abonnement.

Kan u het nodige doen om dit snel in orde te brengen anders zal ik genoodzaakt zijn om een andere provider te zoeken? Dat lost natuurlijk nog niet het probleem van alle bezoekers met een Proximus abonnement op.

Alvast bedankt om snel te reageren en in actie te schieten.
Met vriendelijke groeten,
Tom

16 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Bedoel je enkel 3 of 4G? Kan je oook geen vaste liijn met internet/TV aansluiten?
Zoja betaat er zoiets als een Mobile Coverage Extender zie
http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html

Die moet je op je router aansluiten.
Hoe werkt het?

Plug&Play: aansluiting via kabel of PLC op je Proximus-modem
Tot 4 gelijktijdige gebruikers, om te bellen of surfen
Geeft voorrang aan oproepen
Bereik tot 10 à 20 meter, afhankelijk van het gebouw
Verbruikte belminuten of surfvolume worden zoals gewoonlijk aangerekend op je gsm-abonnement of prepaidkaart

Maandelijks abonnement : € 5/maand
Lauter ter info : kaart met netwerkbereik ⌘
Ik heb het over de mobiele telefoon en ben nog niet verhuisd en heb nog geen internet aansluiting. Maar dat is volledig onafhankelijk van mijn vraag.

Ik begrijp ook niet waarom ik iets extra zou moeten installeren. Voor het bedrag dat ik maandelijks aan Proximus betaal verwacht ik dat ik overal kan bellen en data access heb.
Dergelijke setup is trouwens geen oplossing voor bezoekers. Die gaan nog altijd geen bereik hebben.


Bedoel je enkel 3 of 4G? Kan je oook geen vaste liijn met internet/TV aansluiten?
Zoja betaat er zoiets als een Mobile Coverage Extender zie
http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html

Die moet je op je router aansluiten.
Hoe werkt het?

Plug&Play: aansluiting via kabel of PLC op je Proximus-modem
Tot 4 gelijktijdige gebruikers, om te bellen of surfen
Geeft voorrang aan oproepen
Bereik tot 10 à 20 meter, afhankelijk van het gebouw
Verbruikte belminuten of surfvolume worden zoals gewoonlijk aangerekend op je gsm-abonnement of prepaidkaart

Maandelijks abonnement : € 5/maand
Ik ken die kaart maar lijkt me toch eerder een theoretische kaart en niet overeenkomend met de gebruikerservaring.

Lauter ter info : kaart met netwerkbereik ⌘
je zegt "Die gaan nog altijd geen bereik hebben"
werkt dat dan niet als een soort gsm acces point die dan de data(gesprekken enz.) over je px internet verbinding heen en weer stuurt (via de bbox/modem) ?
je zegt "Ik ken die kaart maar lijkt me toch eerder een theoretische kaart en niet overeenkomend met de gebruikerservaring"

Zou goed kunnen ik heb ze alleen maar doorgespeeld zodat je even zou kunnen checken of dit overeen komt met wat je ervaart.
Ik had ze inderdaad al bekeken vooraleer ik hier gepost heb. Het was omwille van het grote verschil tussen theorie en praktijk dat ik dit hier gepost heb.
Hopelijk doet Proximus snel het nodige.

je zegt "Ik ken die kaart maar lijkt me toch eerder een theoretische kaart en niet overeenkomend met de gebruikerservaring"

Zou goed kunnen ik heb ze alleen maar doorgespeeld zodat je even zou kunnen checken of dit overeen komt met wat je ervaart.
Lijkt me niet want telefoongesprekken worden gefactureerd aan degene die de router betaalt, niet degene die belt.

Maar dan nog is het onaanvaardbaar dat Proximus er niet voor zorgt dat je in een straat met een 30 tal woningen niet fatsoenlijk kan bellen en surfen.


je zegt "Die gaan nog altijd geen bereik hebben"
werkt dat dan niet als een soort gsm acces point die dan de data(gesprekken enz.) over je px internet verbinding heen en weer stuurt (via de bbox/modem) ?
Inderdaad wat ik in gedachte had zal dan wel niet kloppen, ik was alleen maar mij aan het afvragen hoe dit juist werkt want als je bvb in huis geen bereik hebt dan zal die range extender ook geen ontvangst hebben en dacht ik dat die dan als soort gsm access point ging functioneren die dan alle heen en weer verstuurt over de modem, ik was maar aan het brainstormen hoor 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Staat daar dan wél een GSM-piloon van een andere provider en geen van Proximus? Of ze voor 30 woningen een GSM-mast gaan zetten, moet je aan henzelf vragen natuurlijk. Hoe hebben die andere 29 woningen zich dan gered?
Die 30 huizen staan dicht op mekaar. Als je een straal van één km neemt heb je honderden huizen. Het is echt geen afgelegen gebied. Anderen hebben net hetzelfde probleem. Maar Proximus blijft maar niet thuis geven.

Trouwens, ik heb bv eens tijdens een wandeling in de Ardennen waar ik minstens 2-3 km van alle huizen was een 4G verbinding gehad. En was geen toeval want de volgende week op dezelfde plaats was het weer een 4G verbinding.
Lijkt me dus in mijn geval in Lubbeek een vergetelheid om daar te zorgen voor een fatsoenlijke verbinding. Jammer dat Proximus zich daar maar weinig van aan trekt.
meldt dit mss ook eens via "Mail Ons"
=> http://support.nl.proximus.be/app/contact/c/1248#mail
Bedankt. Heb ik ondertussen gedaan
Reputatie 3
Badge +1
Altijd handig om na te gaan of je dekking hebt :-)
=> http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_phone/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm/kaart-met-het-netwerkbereik.html
Had ik al gecontroleerd. Alleen jammer dat het niet overeenkomt met de werkelijkheid. De pagina geeft ook aan dat dit gebaseerd is op theoretische berekeningen.

Altijd handig om na te gaan of je dekking hebt :-)
=> http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_phone/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm/kaart-met-het-netwerkbereik.html
Inderdaad die link had ik hier al gepost en we wisten ondertussen al dat dit niet altijd klopt met de realiteit :8

Reageer