Decorder V4 blokkeert op kanaal 43 CLUB RTL HD ! is dit al opgelost ?

  • 9 November 2011
  • 24 reacties
  • 3674 Bekeken

  • Practitioner
  • 2518 reacties
Zojuist gezapt naar kanaal 43 waarop ik een zwart beeld gekregen heb.
Dan maar geprobeerd om te zappen naar ander kanaal maar dat was niet meer mogelijk de decoder V4 was geblokkeerd.
In standbay zetten met afstandsbediening gaat dus ook niet meer.
Dus was ik verplicht om te rebooten (schakelaar afzetten), na 3 minuten terug normaal beeld op kanaal 43 en kon ik ook terug zappen zonder probleem.
Dit onderwerp werd vroegtijdig afgesloten zie: http://nl.community.belgacom.be/posts/ccb9c5d06f
zonder dat Eva heeft kunnen antwoorden of dit probleem gekend of eventueel opgelost is ?

mss zijn er nog die het zelfde probleem ondervinden en kunnen het hier verder melden zodat Eva het kan laten onderzoeken.

mvg.


24 reacties

Hier wel beeld ,maar wat ik opmerk is, dat het beeld de eerste seconden trilt .Goed te zien in de prijzentabel van het belspel.

Daarna perfect beeld.

Mvg Jerom
Reputatie 5
Badge +3
In mijn onderwerp geplaatst op 7-11-2011 kan je lezen dat ik in opdracht van de T.D. BGC een FR heb gedaan

met als gevolg dat dit momenteel is opgelost. (hopelijk blijft het zo)

Als de fout terug optreed zal ik het zeker niet nalaten het op dit forum te vermelden, alsook de helpdesk BGC te bellen.

Het probleem is, was bekend bij Belgacom (dus denk ik ook bij Eva) en zou volgens hen opgelost zijn!

Mvg;
er zitten hier veel fans van de belspelletjes precies ... ofwel zappen jullie naar de 43 voor de kick Tong uitsteken

ik wou die ook eens ervaren, maar hier geen problemen te melden met een v3 decoder

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Rappel bericht 7 november. Vet gedrukte zinnen aandachtig lezen aub!

Titel:
Decorder V4 blokkeert op kanaal 43 CLUB RTL HD

Content:

Vorige week bij het zappen blokkeert (zwart beeld) de decorder op zender 43 RTL hd, opgelost met een heropstart. (stekker even uit)

Vandaag terug van dat, weeral op kanaal 43, T.D. gebeld, ze waren blijkbaar op de hoogte van deze storing en zou ondertussen

opgelost moeten zijn.

Behalve bij mijn decorder, ze (helpdesk BGC) hebben me een factory reset laten doen, en gaan de zaak opvolgen door me morgen terug te bellen.

Zijn er nog klanten die dit voorgehad hebben?


'k zal het aan mijn gebuur vertellen wat hier allemaal staat en gezegd geweest is ik denk, dat hij heel content zal zijn met zo'n uitleg i

toch bedankrt voor al je moeite en nog eens vriendelijk bedankt.
het is een probleem zoals een ander natuurlijk, 't is nu wel ééntje waar ik niet direct last van zal hebben aangezien ik zelden of nooit naar die zender kijk

de keren dat ik naar 43 zapte naar aanleiding van de topics heb ik wel geen probleem ondervonden met mijn V3 decoder.

heeft jouw gebuur ook een V4, ricy?

mvg
Inderdaad Xenne,
Hij heeft ook een V4, het is nog niet zo lang dat hij van TN naar bgc overgestapt is en hij heeft er al dik spijt van zegt hij! Daarom probeer ik hem zoveel mogelijk te helpen en toen hij bij mij kwam vroeg hij of ik ook dat probleem had met kan 43 (ik had er nog nooit naar gekeken) en daarop zapte ik naar 43 en kreeg een zwart beeld en alles geblokkeerde zoals ik het hier al uitgelegd heb.
je kunt gaan denken wat zijn reactie was !!
Daarop heb ik hem gezegd, ik zal het morgen nog eens op het forum zetten en een duidelijk antwoord van Eva vragen.
Ik probeer alleen hem zoveel mogeliijk te helpen want hij is gepensioneerd en van techniek is hij niet heel goed op de hoogte dus je kunt al denken hoeveel keer ik hem al aan mijn deur gehad heb.

Het is mss alleen een probleem met de V4 en daarom is het interessant om te horen wie het nog heeft en met welke versie van decoder.

We zullen gewoon afwachten, en ondertussen zal ik mijn gebuur proberen zoet te houden Knipogen

mvg,
Reputatie 5
Badge +3
@ Xenne, voor alle duidelijkheid, ik kijk ook nooit naar club RTL hd op 43,

Het gebeurde tijdens het zappen bij zender 43 dat de decorder vast liep.

Mvg.
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag terug van dat, zwart beeld, decorder blokkeert, opgelost met een zoveelste reset, ik heb dit ook doorgespeeld naar Eva en verwacht een antwoord.

Het gebeurt steeds bij het zappen wanneer je kanaal 43 passeert!

Volgens de helpdesk BGC was het nochtans opgelost!!!

Vorige keer opgelost met factory reset.

Mvg


zojuist geprobeerd en inderdaad hier ook , voldoende met een reboot van de decoder V4 (powerknop indrukken tot display dooft) om het terug in orde te krijgen (na 3 minuten terug beeld en zappen geen probleem meer)

PS: "Vorige keer opgelost met factory reset."

FR was bij mij niet nodig.
hier geen probleem met V3 decoder

mvg
zou het dan toch iets met de versie van de decoder te zien hebben !?
Dus is het best als er nog mensen iets melden hieromtrent dat ze de versie van decoder er bij vermelden.

mvg
Reputatie 5
Badge +3
volgens belgacom wisten ze ervan en was het opgelost, ik spreek van een paar weken geleden

toen ik naar de T.D belde moest ik een FR uitvoeren, heb ik ook gedaan, s'anderdaags hebben ze me terug gebeld om te vragen of alles in orde

was, en moest het probleem zich nog voordoen niet na te laten om ze (BGC) terug te bellen.

Ik heb dat vandaag uiteindelijk niet gedaan, steek mijn energie daarvoor niet meer in, doe meteen zelf een reboot van de decorder en kan terug verder.

Ik denk dat de ingenieurs het zelf niet meer weten...hopelijk ben ik mis?

Zal het antwoord van Eva maar afwachten...

Mvg

Reputatie 5
Badge +3
@ ricy, moet zeggen dat ik het raar vind dat het enkel op de decorder gebeurt die via een hdmi kabel de tv verbindt, de tv

op de bovenverdieping is met een scart aan de decorder verbonden en op deze heb ik geen enkel probleem, de stekker is daar

nog nooit uitgetrokken voor een reboot!

doordat kanaal 43 een hd zender is is het conflict mischien daaraan te wijten...ik weet het niet hoor, ik geef enkel de feiten weer.

mvg
Inderdaad dit zou zeker kunnen dat het iets te zien heeft met HDMI want er zijn nog problemen geweest bvb met de klank en had ook iets met hdmi te zien.
Is de decoder boven en de decoder beneden bij u beiden van de versie 4 ?

Mvg,
Reputatie 5
Badge +3
Beiden zijn V4 decorders sinds 26-08-2011 toen ik abonnee van BGC tv werd. Alle twee met een utp kabel aan de bbox verbonden?

ik heb het hier eerder op dit forum aangehaald, wanneer er bij mij een probleem is, het zich altijd voordoet op de decorder beneden dus

deze met de hdmi...is mischien voer om over na te denken.

mvg


Je tv boven heeft waarschijnlijk geen hdmi ingang anders zou je het direct kunnen uitvissen moest je die boven ook kunnen verbinden met een hdmi.

grtjs en een prettig weekend verder.
Reputatie 5
Badge +3
Klopt ricy, boven geen hdmi-ingang, dus enkel SD zenders.

Mvg.

Reputatie 5
Badge +3
Vanvond weeral prijs ditmaal op kanaal 30 éénhd, zwart beeld, decorder geblokkeert...opgelost met FR.

Blijkbaar doet dit zich steeds voor op HD zenders, dus wanneer de tv verbonden is met een hdmi kabel.

Ik ga morgen de decorders eens verwisellen, deze boven is met scart verbonden aan de TV.

Nochtans heb ik vandaag van Eva antwoord ontvangen dat dit probleem gekend en opgelost was!!!!!!!

Beste JDM,

Ik zie niets vreemds. Uw configuratie lijkt in orde te zijn. Ik stuur dit door naar onze Belgacom TV ingenieurs, zij zullen dit verder nakijken.

Mvg,
Eva van Belgacom.
Juist het zelfde voorgehad op EEN-HD op DEC-v4 via HDMI naar TV.

Terug in orde gekregen door p0werknop vooraan 30 seconden in te drukken tot volledige display uitdooft en dan terug aangezet met powerknop (wat eigenlijk op het zelfde neer komt door uit en aan te zetten met knop achteraan)
Dus een FR (factoryreset) was niet nodig enkel een reboot.

grtjs,
Reputatie 6
Badge +3
Wat me opvalt, sedert de meest recente update van de software: er zijn problemen in HD.

- in HD: beeld komt vast te zitten bij terugspoelen opgenomen programma's en dan op play te drukken. Dus terugspoelen gaat wel, maar dan verder spelen: beeld staat vast. Op te lossen door wat extra terug te spoelen en dan play te drukken

- vandaag ook zwart scherm op één HD. Decoder moeten resetten om terug in orde te krijgen. Wel snel (binnen enkele minuten) terug beeld.
Reputatie 5
Badge +3
@ricy, heb dit vorige week ook opgelost met een reboot, de vraag is: wat is nu eigelijk de precieze oorzaak

van de blokering op de hd zenders? Ik kan de DEC. natuurlijk alle dagen resetten, maar denk niet dat dit de bedoeling

is! Nogmaals mijn decorder boven is met een scart kabel aan de tv verbonden...NOG NOOIT PROBLEMEN GEHAD!

Wat denk jij daarvan, vind jij dat normaal, wat kunnen wij daaraan doen? Bij BGC krijgt men weinig of geen feedback

aangaande dit of een ander probleem!

Mvg.
hier geen problemen. decoder V3

mvg
Bij u is het een V3 en ook via HDMI dacht ik toch hé xenne.
Dus de HDMI zal er dan ook niks mee te maken hebben!

mvg,

Reageer