Decoders V3 worden aangeboden op tweedehands websites


Reputatie 7
Badge +3
Ik stel vast dat er mensen zijn die hun V3 decoder te koop aanbieden op tweedehands websites. Wees dus gewaarschuwd als je via zo'n site een decoder zou kopen. Kijk goed welke versie je koopt.

12 reacties

Dan zullen ze wel eerst hier moeten komen om dit te lezen, maar dat zal waarschijnlijk pas zijn als het te laat is en ze hem al gekocht hebben en einde jan 2017 zullen weten hoe laat het is‼
Proximus had er mss beter aangedaan dat de oude v3/v3b bij omruil voor v5-c, moesten teruggeven worden, dan zouden er minder op tweede hands te koop kunnen gezet worden ook 😉
Zelf ik als Dummy weet dat ik geen V3 meer moet kopen op internet. Reden is simpel PX stopt met dat model dus mensen die dit nog kopen zijn niet echt slim.
Reputatie 6
Badge +2
Degenen die die V3 decoder te koop stellen rekenen er op dat er nog van die domme mensen zijn die dat onding alsnog aankopen.
Dat is in feite in mijn ogen oplichterij.
Reputatie 2
Badge
Degenen die die V3 decoder te koop stellen rekenen er op dat er nog van die domme mensen zijn die dat onding alsnog aankopen.
Dat is in feite in mijn ogen oplichterij.

Waar halen ze het in hemelsnaam toch ?
En ze moeten dan nog geactiveerd geraken !
Reputatie 6
Badge +2
Degenen die die V3 decoder te koop stellen rekenen er op dat er nog van die domme mensen zijn die dat onding alsnog aankopen.
Dat is in feite in mijn ogen oplichterij.

Waar halen ze het in hemelsnaam toch ?
En ze moeten dan nog geactiveerd geraken !


Inderdaad, dat is nog zoiets, Proximus zal uiteraard die V3 decoders niet activeren, die (domme) mensen die die V3 decoder aankopen zijn dus ferm beetgenomen, als dat geen oplichterij is dan weet ik het ook niet.
Reputatie 7
Badge +6
Wij stellen vast dat alle types decoders te koop worden aangeboden op tweedehands websites. Wij raden af deze te kopen om de voor de hand liggende redenen:

- We kunnen niet verzekeren dat je de laatste updates krijgt;
- De garantie is niet meer geldig;
- De registratie en configuratie in onze systemen wordt verstoord;
- enz

Dus pure geldverkwisting omwille van onbetrouwbare hardware en geen support van de software!

Groeten,
Wim
Wim,

dit wil dus zeggen dat het systeem veranderd is bij Proximus, want vroeger als je een V5 kocht van iemand anders of op het internet, dan kon je die laten registreren op je lijn, dit kon door bv aan de technische dienst het mac adress door te spelen van deze decoder, wil dit nu zeggen dat dit niet meer kan, waarschijnlijk om reden dan dat er alleen nog decoders verhuurd worden door Proximus als dit zo is ?

Mvg, Elsa
Reputatie 7
Badge +3
Als ook die "domme" verkoper nog zo stom is geweest van zijn decoder niet af te melden, dan kan je gewoon via zijn nummer TV kijken (zo was het vroeger toch) en films huren op zijn kosten.
Hier al de link naar de decoders die op 2de hands worden aangeboden. Er zit zelfs nog een Tilgin tussen, waar ze 25 € voor vragen. De mensen schamen zich toch niet, hé. En V4 staan er ook nog bij met bedragen van 40€ en meer. :@
http://www.2dehands.be/markt/2/decoder%20belgacom/
http://verkoop.donkiz.be/verkoop/belgacom_decoder_v3.htm
op uw lijn een decoder aansluiten met het desbetreffend telefoonnummer van iemand anders, lukt niet of dan moet er iets veranderd zijn in het PX systeem, vroeger nog getest bij collega die er ene tweede hands gekocht had.
Als je hem dan wilt kunnen gebruiken door hem te registreren (na eerst te deregistreren , zelf of via PX) op je lijnnummer dan worden zelf de PVR opnames gewist dus die kan je zelf niet meer bekijken.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb het vroeger zelf meerdere keren gedaan met een vriendin die haar 2de decoder soms uitleende aan mij, omdat zij een boeket had dat ik niet had. Ik kon perfect alles bekijken wat zij had opgenomen. Je moet natuurlijk het max. aantal decoders op je aansluiting in acht nemen. Ook een film huren ging toen perfect. We hebben dat eens getest en de film kwam gewoon op haar factuur te staan en in haar lijst van "gehuurde films". Ik deregistreerde natuurlijk niks, want die decoder moest na de testen terug naar haar gaan. Ik spreek van de beginperiode van VDSL (2009-2011). Ze had me ook haar persoonlijke code gegeven, dus ik kon op haar factuur films huren.
Dan moet dit volgens mij veranderd zijn want dat is een uitleg die mijn collega toen van Proximus gekregen heeft, en het is wel straf dat de decoder software dit niet zou controleren of je met het ingestelde lijnnummer op de decoder, al dan niet op de juist lijn zit met het nummer dat eraan gekoppeld is.
In ieder geval toen hij zijn tweede hands decoder aansloot heeft hij deze eerst moeten laten deregistreren voor alles werkte.
Reputatie 7
Badge +3
Tja, mij is het toen toch gelukt. :8

Reageer