decoders met built in wifi

  • 4 February 2012
  • 26 reacties
  • 1534 Bekeken

weet er iemand of er al een v5 aankomt die wifi heeft? dat zou de install bij klant toch wel veel gemakkelijker maken 🙂 bvb b-box2 in de garage en tv in de living / slaapkamer en keuken... veel kabeltjes he en klanten die niet altijd die 75€ per setje devolo's willen betalen...

26 reacties

Ik dacht dat jij de Belgacom technieker was.

ik citeer jelle 21217 "bgc area 1 full tech per id 828851"

Mvg Jerom
Jerom gij durft nogal 😉 :-))

@jelle, Wifi is toch nu al langs alle kanten gestoord, als je nu al ziet dat je bijna geen vrij kanaal meer vindt !!!!


Mvg
ja ik ben bgc technieker. ik dacht dat er hier nog techniekers op dit forum zaten... en wifi gestoord??? nog nooit iets van gemerkt... maar area 1 is ook niet zo heel dichtbevolkt...
Ja daar zegt je het juist als je in de broesse woont zal je er zeker geen last van ondervinden :-))
Het is wel zo dat Ruckus minder klachten mee brengt dan devolo's of is het omdat er veel meer devolo's gebruikt worden tov Ruckus !?


Mvg
digitale tv over wifi is volgens mij technisch niet mogelijk... dit was trouwens ook niet mogelijk in het gefaalde proefproject tv on pc. pc en modem moest dan ook met kabel verbonden zijn, over wifi marcheerde het niet...

of het er ooit gaat komen.... 't zal nog niet voor meteen zijn.... en in het dichtbevolkte vlaanderen kan onderlinge storing inderdaad een factor vormen

mvg
ik weet enkel dat tv on pc niet ging via wifi ... enfin, in de standaard opstelling niet (dus met draadloos signaal komende uit de bbox). je kon wel achter de bbox een router hangen en die configureren als access point en zo het draaiende krijgen.

hoge bandbreedte kan ook wel problemen geven op wifi... en misschien zijn er ook wel juridische/economische redenen om dit niet toe te passen ...

mvg
Badge
Zou een zeer goed initiatief zijn(voor de nieuwprijs van € 200 zou er dat best wel in mogen zitten.

In mijn appartement heb ik toch geen last van Wifi problemen(en er zijn er hier echt wel genoeg te ontvangen).

Ook haal ik met mijn wifi gemakkelijk 20Mbs. HD zou dus zeker mogelijk moeten zijn.(ik vermoed dat men het bij TV onPC weggelaten heeft voor de beveiliging).

Ook zouden er veel meer functies toegevoegd kunnen worden, met wif, zodat meer concurrentie mogelijk is ten opzichte van onafhankelijke setopboxen zoals Apple TV, boxee,...

YouTube zou via Wifi gemakkelijk via de BelgacomDecoder afgepeeld kunnen worden of naast. de afstandsbediening een iphone/android app zoals nu al bestaat voor Boxee/Apple TV/veel muziekspelers.

Dan kan je gewoon je Telefoon gebruiken ipv. de afstandsbediening.
Reputatie 7
Badge +1
Idd. als het met Ruckus kan, waarom dan niet rechtstreeks via Wifi ? Er zijn toch al smart-TV's die via Wifi op het internet kunnen ?
het is inderdaad mogelijk om 3 hd streams te verzenden met ruckus... ik heb vandaag opgevangen dat er tests zijn om built in wifi te maken. dus ergens zal het er wel aan komen. en inderdaad devolo wordt meer gebruikt. gewoon om de reden dat 75€ nog steeds voordeliger is dan een set ruckus van 99€... :S maar qua bitrate zijn ze alletwee aan elkaar gewaagd. 58Mbit/sec... en 1 hd stream verbruikt maar 6Mbit/sec... dus zoveel is dat niet he.
er zou sprake zijn om in de nieuwe b-box3 een ruckus zender te steken. en in de decoders een ontvanger. aangezien het mogelijk is om met 1 zender tot 3 ontvangers te "bedienen" zou tot max 6 hd streams en 3 sd streams tegelijk mogelijk zijn... ikzelf test het liever niet aangezien een klant met storingen niet zo leuk is voor mijn carriere bij bgc...
enne@ xenne. kijk eens naar "tv overal" samsung galaxy tab heeft een tv overal app via de android market... perfecte streaming tv. niet bepaald gefaald he. je tablet vervangt gewoon 1 van je max 3 decoders... dus ipv 3 decoders is het bv 1 hd decocer, 1 galaxy tab en 1ipad. alle 3 tegelijk tot 2 hd streams om op te nemen en 1 om te kijken...


mvg
• Jelle, als de ruckus 4 HD signalen kan oversturen dat zal al een succes zijn en dan zal de wifi ontvangst ook goed moeten zijn.
Ruckus haalt ongeveer 35Mbps (of er moeten dan andere en betere versies in de maak zijn dan diegene nu te koop zijn bij BGC!)
Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Voor zover ik weet is TV-Overal geen HD, maar SD of minder. Op PC ziet dat er goed uit zonder meer, maar verre van HD op een flatscreen. Op smartphone heeft het natuurlijk helemaal geen belang wegens te klein scherm. Maar de denkoefening is alleszins interessant. Als Ruckusgebruiker interesseert het mij bijzonder. Een b-box3 + decoder met Ruckuscapaciteit zouden dan een complete Ruckusset uitsparen. Het zal jullie misschien verwonderen, maar oorspronkelijk, voor ik erop abonneerde, dacht ik dat digitale TV toen al draadloos kon via Wifi...niet dus. Nu wél met TV-Overal...
Reputatie 2
Badge
TVopPC was een historische draak van een applicatie, een case study van hoe je geen software moet maken.

Ik stream mijn films vanop mijn (goedkope) NAS naar mijn iPad. Ik stream mijn films ook vanop mijn iTunes op mijn (oude) PC naar mijn appleTV en ik mijn PC is perfect bruikaar tijden het streamen. Ik stuur vanop mijn iPad het TVoveral signaal (of gelijk welke ander film) naar mijn appleTV. Alles gewoon via Wi-Fi. Ik gebruik mijn iPad als afstandbediening voor mijn AppleTV

Apple is van plan om een nieuwere Wi-Fi standaard te gebruiken dit jaar die nog meer bandbreedte geven. Apple Wi-Fi werkt nu al met twee banden.

Dus technisch is dat allemaal nu al lang mogelijk.
Reputatie 7
Badge +1
Geen Ruckus of PLC meer nodig....hoe minder apparatuur hoe liever.
Reputatie 2
Badge

PS: Hallo Eva van BGC kan jij mss even pollen in welke bitrate TV overal verstuurd wordt? thx


Ik heb een tijdje geleden een trace gedaan en er zijn 2 kwaliteit opties 500kbps en 1,2Mbps dus inderdaad laag.
Reputatie 7
Badge +1
Ja, verre van HD-kwaliteit. Men heeft duidelijk gemikt op smartphones en tablets tot max 10'... Op een 20' PC-scherm is't maar een mager beestje.
• voor een laptop is dit inderdaad gene vetten maar voor kleinere schermen zoasl smart phone zou dit zeker heel goed zijn.
Maar hoeveel is de bitrate via een smart phone heb je daar een gedacht van ?
Mvg
Reputatie 2
Badge
Apple werkt gelijktijdig met de klassieke 2,4 en 5 GHz band. Gebruiken ook 802.11n wat ongeveer 5 keer sneller zou moeten zijn dan 802.&&g gebruikt door de bbox
• Het hangt er natuurlijk vanaf wat je doet met de wifi bbox want als je aleen gebruik maakt van het world wide web
dan zal je met 802.11bg van je bbox meer als genoeg hebben maar als je je bvb lokaal op je netwerk toepassingen hebt
en wilt grote snelheden halen dan heb je natuurlijk wel belang bij een 802.11n .
• Wat ik mij wel afvraag of je bedoelt dat apple de date verstuurt over twee banden terzelfde tijd ,
want dan moet je ontvanger (adapterkaart) ook via de twee banden tegellijk kunnen ontvangen !!
Maar ik veronderstel dat je bedoelt dat je de keuze hebt tussen de 2 en 5 Ghz.
Mvg
.
Reputatie 2
Badge
Ik heb de 11n versie vooral voor mijn lokaal netwerk toepassingen (video streamen, NAS lezen/schrijven).

"gelijktijdig" is het woord dat apple reclame gebruikt. Men heeft wel degelijk 2 signalen gelijktijdig maar het is aan de clients om 1 van de 2 banden te kiezen.
• Ah zo ja op die manier, mss heb ik ze nu op een idee gebracht
Mvg
Reputatie 2
Badge +1
@Ricy: is adaptive streaming en beschikbaar in diverse bitrates zoals RolandT al aangeeft.

Afhankelijk van de verbindingssnelheid wordt dus een hogere of lagere bitrate gebruikt.
• Axs, bedoel je dan dat de streaming varieert tussen 0,5 tot 1,2 Mbps volgens de verbindingssnelheid
of is het
- ofwel 0,5 Mbps
- ofwel 1,2 Mbps
volgens de verbindingssnelheid?
Mvg
Reputatie 2
Badge
de speler kiest of voor 0,5 of voor 1,2 afhankelijk van de verbindingssnelheid. Dit kan tijdens het kijken van de film dus veranderen. Je kan dat trouwens zien als de verbinding slechter is zal je de kwaliteit zien verlagen dan gaat de player van 1,2 stream naar de 0,5 versie van de stream.

Reageer