Decoder wil niet uit

  • 22 October 2011
  • 7 reacties
  • 1217 Bekeken

Beste,


Onze decoder wil niet uit 's avonds.

Na 12u 's avonds is het niet meer mogelijk om het toestel uit te zetten met de afstandsbediening.

Ook de knop op de decoder helpt niet.


Hierdoor blijft deze 's nachts aanstaan en kunnen we deze 's morgens wel gewoon afzetten.


Is dit een gekend probleem met de nieuwe software? Of ligt dit aan de decoder?


mvg,

Wim

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Trek hem eens uit de stroom. Dat lost zulke problemen meestal op.
Of heel lang blijven drukken op de aan/uit knop.
De vorige avond heeft iemand hem uitgezet door de knop op de achterkant. (Stroom)

Geen oplossing, want dan moet je telkens 10 minuten wachten tot die terug is opgestart.


Maar als dat het probleem wel kan oplossen, zullen we dat wel merken de volgende avonden.

Thx voor de reacties in ieder geval.

dan doe je best eens een factory reset => zie op mijn blog of kijk hieronder. Blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#factoryResetbgcDec

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
PS: hebt wat geduld bij de V4 kan de volledige factory reset procedure
tot 13 minuten duren!
Reputatie 5
Badge +3
Heb dit ook al voorgehad, probleem bij in of uitschakelen. Het wordt door BGC aangeraden de decorder 1 maal per maand te resetten, zie hulppagina's die u met de afstandsbediening opvraagt. Als het probleem zich frequent herhaalt kan men een factory reset doen zoals ricy hierboven uitlegt, in het andere geval decorder omruilen. (eerst bellen naar de T.D.)
Na een jaar zonder problemen geweest te zijn, maken we hetzelfde probleem mee. Afstandsbediening deed het niet meer, knoppen op de decoder eveneens niet. Resetten of factory reset geen oplossing. Alleen uit te zetten door de stekker uit het stopcontact te halen. Op 15/10 een nieuwe decoder type V3 gehaald. Kan deze nu wel uitzetten, maar het beeld kan nog steeds niet op pauze worden geplaatst. Heb terug contact met de technische dienst opgenomen en na wat gepruts aan B-box router en kabels op hun advies een factory-reset uitgevoerd, helaas ... niets helpt. Belgacom zou terugbellen maar tot op heden niets gehoord. We zijn terug in het coaxtijdperk aanbeland.
Beste funyboyke,


in geval dat de decoder niet meer reageert om aan of uit te zetten, herstart je best de decoder door de stroom even te onderbreken. Eventueel een volledig restore, zoals ricy beschreven heeft, kan ook helpen.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer