Beantwoord

Decoder werkt niet goed meer -> omruiling?


Als het niet ligt aan de televisie, als het niet ligt aan de hdmi-kabel(s) dan lijkt het te liggen aan de Proximus decoder v5, namelijk dat beelden soms nogal wazig worden of op z'n minst de gezichten van personen niet al te scherp ogen (welke beeldinstellingen je op de tv ook instelt). Kan dit? Iemand dit nog al eens voorgehad? Kan een andere decoder (dat zal wellicht de v5 mini zijn) wonderen doen en bovengenoemd probleem 'oplossen' ?
icon

Beste antwoord door RobrechtB 18 March 2017, 09:15

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Heeft u soms u lijn al eens getest? Misschien ligt daarbij een fout; Bij mij hebben ze over enkele weken de installatie gedaan ik heb een V5 compact en televisie beeld viel regelmatig weg voor enkele seconden. Heb verschillende keren gebeld tot ik uiteindelijk bij de technische dienst terecht kwam. Die hebben me dan uiteindelijk geholpen door dat ik mijn decoder moest resetten. Had waarschijnlijk iets te maken met de software update. Dus als het niet betert zou ik eerst naar klantendienst bellen zoals ik heb gedaan en vragen of het niet beter is contact op te nemen met de storingen. Die telefoon staat in dat boekje geloof ik.
rsca,

Het is toch wel via de hdmi ingang op je tv dat je kijkt en niet via de scartingang want dan is het beeld inderdaad minder goed.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Rsca,

Op je lijn zien we niet direct en probleem. Heb je het wazig beeld bij opnames en live tv ? Is het heel de tijd of soms?

Heb je al eens getest met en andere hdmi kabel of op en andere hdmi poort?

En ook heb je het zelde probleem bij voorbeeld bij het bekijken van en Dvd of iets anders op je tv dat niet via Proximus gaat ?

Mvg,

Robrecht

Het Proximus Team
Dag Rsca,

Op je lijn zien we niet direct en probleem. Heb je het wazig beeld bij opnames en live tv ? Is het heel de tijd of soms?

Heb je al eens getest met en andere hdmi kabel of op en andere hdmi poort?

En ook heb je het zelde probleem bij voorbeeld bij het bekijken van en Dvd of iets anders op je tv dat niet via Proximus gaat ?

Mvg,

Robrecht

Het Proximus Team


Wazig beeld zowel bij opnames als live tv en bij ieder hdmi-kanaal. Af en toe valt het voor.
Wanneer ik bijv. naar Netflix kijk via app op televisie (1080p) zijn er geen problemen.
Reputatie 7
Badge +4
En wanneer het voorvalt is het dan tot je herstart of heel even ? Daar het eerder heel de tijd zal duren als en een probleem is op de decoder. Mvg,Robrecht
Het valt ook voor wanneer ik al een tijdje iets aan het bekijken ben, dus niet per se enkel vanaf het begin.
Heb je nog andere kabels zitten op je tv buiten de hdmi van de decoder, anders proberen met enkel en alleen de hdmi kabel aangesloten op de tv en de rest los
Op dit moment alleen hdmi-kabel van decoder op tv aangesloten.
Reputatie 4
Badge +1
Als je een scherp beeld hebt op directe TV uitzendingen, en niet op decoder Proximus:
Ga dan eens naar het proximus menu -instellingen (op decoder), en kies daar voor beeld (video) 1024 pixels , ipv 720 (standaard)
Je zal duidelijk verschil merken. (normaal zou je verwachten dat decoder zelf detecteerd of TV 1024 aankan...niet dus ! )
Ik lees dit hier nog dat als je kiest op je tv voor, beeld (video) 1024 pixels , ipv 720, dat het beeld veel beter is, maar dan merk ik toch maar heel weinig verschil op mijn TV, en als hij spreekt van wazig beeld dan is er toch meer aan de hand volgens mij dan dat en ook is het niet altijd ?

PS1: Bij SD zenders merk je wel natuurlijk goed het verschil en daar zou je al kunnen spreken van "wazig"
PS2: Wat ik ook onlangs vaststel (wat vroeger niet het geval was) als ik decoder op 1080 zet ik op het tv scherm bv. als je zender EEN kiest, toch op TV scherm de aanduiding 720 komt en vroeger was het 1080 dat aangeduid werd.
TV staat ingesteld op 1080i.
Aan Proximus: is er een mogelijkheid deze gehuurde decoder (preventief) om te ruilen?
Nadeel zal uiteraard zijn dat m'n opnames op harde schijf er dan niet meer zullen zijn...
Reputatie 7
Badge +6
Preventief omwisselen, nee. Wanneer het probleem blijkt aan de decoder te liggen, zullen we deze inderdaad omwisselen maar dan moeten we eerst nog wat uitpluizen 😉. Heb je je decoder al eens op 1080 gezet via instellingen? Probeer zeker ook eens een andere HDMI kabel.
Preventief omwisselen, nee. Wanneer het probleem blijkt aan de decoder te liggen, zullen we deze inderdaad omwisselen maar dan moeten we eerst nog wat uitpluizen 😉. Heb je je decoder al eens op 1080 gezet via instellingen? Probeer zeker ook eens een andere HDMI kabel.

Decoder staat op 1080i. Reeds andere HDMI-kabel uitgeprobeerd. Dit brengt geen soelaas. Anders zal ik het nog enkele dagen extra goed in de gaten houden.
Heb je hem ook al op een andere hdmi ingang van je TV gestoken.
Yes!
Bij een andere tv maar met dezelfde decoder heb ik trouwens dezelfde problemen...
Ik zou eventeel kunnen denken dan aan slecht geworden HDMI soldering op de print van de decoder, maar dat kan dan ook weer niet aangezien netflix dezelfde weg volgt en het dan wel goed is!
Netflix gebruik ik via de app van de tv, niet via de decoder van Proximus.
Ik heb het een aantal dagen in de gaten gehouden. Tv kijken via de decoder geeft wazig, stotterend beeld bij momenten. Wanneer ik Netflix kijk via de app op televisie (dus niet via de decoder) heb ik geen problemen en draait het zoals het hoort. De HDMI-kabel is verwisseld, kabel heeft in verschillende HDMI-poorten gezeten, decoder heeft een factory reset gedaan, beeldinstelling staat op 1080i, ... Wat nu gedaan?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Rsca,

Kan je via en privé bericht naar Het proximus team sturen met UPS k code naar keuzen + gsm nummer. Dan sturen we je en andere decoder op.

https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?DeliveryDate=20/03/2017&ZipCode=2340&GuiLang=NL

Mvg,RB
Dag Rsca,

Kan je via en privé bericht naar Het proximus team sturen met UPS k code naar keuzen + gsm nummer. Dan sturen we je en andere decoder op.

https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?DeliveryDate=20/03/2017&ZipCode=2340&GuiLang=NL

Mvg,RB


Kan ik het ook gewoon afhalen in een Proximus-winkel en de oude binnenbrengen?
Reputatie 7
Badge +4
Nee je kan niets meer omwisselen via onze winkels.
Reputatie 7
Badge +4
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_swap/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html
Nee je kan niets meer omwisselen via onze winkels.

Oké. En bij afhaling van de nieuwe decoder (ik veronderstel dat dat de v5 mini zal zijn?) moet ik de oude decoder (met de voedingskabel) voorleggen en dat afhaalpunt doet de rest? Dit kost toch niets extra deze omruiling?
Reputatie 7
Badge +4
Dit gaat terug een V5 decoder zijn. Je moet de voeding meenemen en decoder in een doos. Deze worden dat terug gestuurd naar ons. En je krijgt een nieuwe V5 mee. Je moet wel de afstandbediening bijhouden daar deze niet mee omgewisseld wordt.

Mvg,Robrecht

Reageer