Skip to main content
Mijn decoder werkt niet.



Ik heb een HD tv, volgens de handleiding werkt mijn Rucklus wireless goed.



Ook mijn telefoon werkt, en ik heb internet verbinging.



Handleidingen en opstart procedures div malen uitgevoerd, alsmede ook mijn D box gereset, etc.



Er verschijnt telkens : 0 : IP op het display van de decoder.



Wat kan ik doen?





Kan je de decoder eens met een vaste ethernet kabel verbinden met de modem en dan ook eens een factory reset van de decoder doen zoals beschreven op ricy' blog:



http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec



daar staat oa:



























Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)

voor een Belgacom V3-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"

tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)

.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !



voor een Belgacom V4-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)



Bijkomende Opmerkingen:

♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.

Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.

De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,

de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
Als de decoder op 0:IP blijft hangen heb je geen verbinding met het TV-netwerk,

en dan is een factory reset van de modem (bbox) altijd aangewezen.


Elsa




Reageer