Beantwoord

Decoder verplichte omwisseling


Deze week een brief aangekregen van Proximus met de melding dat ik mijn decoder voor januari 2017 moet inruilen. De decoder die ik nu heb, heb ik destijds gekocht en huur ik niet. Daarom mijn vraag, kan ik de nieuwe decoder ook kopen in plaats van te huren?
icon

Beste antwoord door Elsa 22 May 2016, 20:33

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Neen, nieuwe decoders kan je alleen huren (€ 8/maand inbegrepen in de prijs van een pack, €5/maand voor de 2de decoder enz. in een comfort/maxi pack).
Proximus geeft je wel 1 jaar gratis huur voor die nieuwe decoder.
Ivan als het u interesseert geef ik nog wat info mee:
In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder :
▬►voor gehuurde V3/v3b decoder
▬►voor gekochte V3/v3b decoder
Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.
Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is

▬ impact op je factuur: Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.
Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.
Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.
▬ Voor aangekochte v3 v3b decoder wordt via de procedure uitgelegd in de brief zal de decoder omgewisseld worden naar ons nieuwste model.
Aangezien we de oude modellen niet meer verkopen stellen we je een jaar gratis huur van het nieuwste model voor, aangezien die ook niet meer kunnen aangekocht worden.
Je oude decoder blijft werken tot 31/1/2017, zie ook ->
De V3 zal geen cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.
▬ Opgelet:
Wanneer je je decoder vervangt, gaan je opnames helaas verloren.
De programma's die zijn opgenomen met de optie 'Beschikbaar gedurende 60 dagen' blijven echter toegankelijk op je nieuwe decoder.
Maak het dus gezellig en profiteer ervan om de programma's op je harde schijf nog te bekijken vóór je je nieuwe decoder ontvangt.

NB: als je start pack hebt is de tweede en derde decoder ook 8€/mnd alleen voor comfort en Maxi pack is dit voor 2de en 3de decoder 5€/mnd
Reputatie 7
Badge +6
Dank u Elsa. Het is toch een fameuze boterham, hé. 🆒
Als deze boterham licht verteert is het niet erg 🙂
Deze week een brief aangekregen van Proximus met de melding dat ik mijn decoder voor januari 2017 moet inruilen. De decoder die ik nu heb, heb ik destijds gekocht en huur ik niet. Daarom mijn vraag, kan ik de nieuwe decoder ook kopen in plaats van te huren?

Tijd om een andere horizon op te zoeken .... Vroeger toen belgacomtv nog niet beschikbaar was in mijn straat had ik een schotel tegen de gevel hangen. Eens kijken of ik deze nog ergens heb liggen op zolder.

:w
Uit nieuwsgierig de mensen die een decoder aangekocht hebben bv V5 of V4 en die de brief van PX brief hebben gekregen met de melding dat de decoder voor januari 2017 moeten inruilen, en die negeren die brief betreffende de omruiling die maken winst.

Als ik dan een nieuw toestel afhaal dan betaal ik na 1 jaar huur ervoor en huidig toestel kan nog jaren meegaan voor het defect gaat. Is weer oneerlijke reclame in mijn ogen wees eerlijk en zeg in de brief jullie kunnen in de toekomst als het aangekocht toestel defect is gratis er eentje gaan halen in een PX winkel en dan pas betaal je er huur ervoor.
Reputatie 4
Badge +2
De omruiling is toch enkel voor V3 ?
Voor de v4 zal je geen brief ontvangen aangezien die nog voldoet
Als je die v3/v3b niet vervangt tegen einde jan 2017 is het afgelopen met kijken via je V3/V3b
daarvoor krijg je ook een jaar gratis (geen huur te betalen) ter compensatie van die periode tot hij onbruikbaar wordt.

Edit: er was me iemand een duizendste van een seconde voor :-)))
Reputatie 6
Badge +3
Het is geen jaar gratis, want als je kijkt tot 31/01/2017 op oude decoder is het ook gratis.
Wie nu omruilt die krijgt dus slechst 4 maand compensatie en betaalt voor de rest van zijn leven minsten 96€ per jaar huurgeld.
Vrije hardware keuze dringt zich op !
inderdaad je krijgt vanaf de ruil een jaar gratis en als je het niet doet dan heb je geen jaar gratis en dan moet je toch nog een decoder gaan huren na 31/01/17, 't is inderdaad een kwestie van hoe je het beziet ‼
PS: mss moet dit hier dan eens lezen :8
Het is geen jaar gratis, want als je kijkt tot 31/01/2017 op oude decoder is het ook gratis.
Wie nu omruilt die krijgt dus slechst 4 maand compensatie en betaalt voor de rest van zijn leven minsten 96€ per jaar huurgeld.
Vrije hardware keuze dringt zich op !


Niet juist .. en ik kan het weten ... 😃

.. maar zelfs uw computergebruik is niet "gratis" (zelfs al is alles "aangekocht") ... tenminste toch niet als je om de x-jaar niet met een stokoude overjaarse en deels incompatibele hardware en software wil blijven zitten 🙂

Reageer