Beantwoord

Decoder valt uit

  • 10 March 2017
  • 7 reacties
  • 407 Bekeken

Voor de zoveelste keer werkt mijn decoder niet meer, dus geen tv vandaag, volgens mij ligt het waarschijnlijk aan de kabel, want hij is uitgevallen na het poetsen, heb alles uitgetrokken, gereset en dat verschillende keren opnieuw gedaan, maar niks wil lukken.
icon

Beste antwoord door RobrechtB 10 March 2017, 17:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heb je het al eens geprobeerd met en andere kabel ? Welke kabel bedoel je ? De lan kabel of the stroomkabel ?

Mvg, Robrecht
Reputatie 2
Badge
Ik denk niet dat het aan jou ligt. Mijn tv is zo'n 45 minuten geleden ook uitgevallen. Internet trouwens ook.
Ik heb een lijntest gedaan, en die wist me te vertellen dat er onderhoudswerken aan de gang waren. Regio Gent, Oost-Vlaanderen. Wat een tijdstip om die werkzaamheden op te starten!

Mvg,

fic.
Reputatie 7
Badge +4
Fic, er is inderdaad bij jou op dit moment geen netwerk. Men is er mee bezig om het zo snel mogelijk op te lossen. Mvg,Robrecht
Reputatie 2
Badge
De onderhoudswerken zijn blijkbaar afgelopen :-)
Alles werkt weer normaal! Ik hoop voor Jofien ook.

Dank voor de feedback, Robrecht!

Mvg, fic.
Reputatie 4
Badge +1
Ik had de afgelopen dagen er ook veel last van. Heb toen gebeld, en ze zeiden me om decoder te resetten. Dit heeft een week geholpen tot over 3 dagen. Toen viel tv steeds om de paar uren enkele sec. uit en bleef het beeld stil staan tot het plots weer verder speelde als er weer verbinding was. Ik heb toen mijn lijn getest en die was oke enkel vanaf de modem zou er iets schelen. De volgende dag was het weer van het zelfde. Toen heb ik alle draden uitgetrokken ook die uit de muur. En alles terug aangesloten. Tot nu toe doet hij normaal en is het beeld nog niet onderbroken geweest.
Uit de muur zeg je, als je bedoelt dat je utp stekkerdozen hebt zou het kunnen dat je met slechte contacten zit.
Dan beter als test (als het nog voorvalt) eens rechtstreeks je decoder met de modem verbinden via een lange utp kabel (als je die hebt) zodat je die stekkerdozen uitsluit.
Reputatie 4
Badge +1
Ok; bedankt voor je hulp. Hij is nu niet meer uitgevallen, dus ik denk dat men aan de lijn bezig was. Dit stond toch te lezen op een ander bericht op de tv.

Reageer