Beantwoord

Decoder valt steeds uit

  • 31 October 2016
  • 6 reacties
  • 2655 Bekeken

Mijn decoder valt met regelmaat van de klok uit, beeld valt weg en wordt gewoon zwart en ook geen geluid meer. Soms herstelt het zich na ongeveer een halve minuut, maar vaak blijft het beeld weg en is de decoder hard resetten de enige oplossing. Oorzaak en oplossing?
icon

Beste antwoord door ThomasP 2 November 2016, 09:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3
te weinig gegevens om tot een oplossing te komen. (type decoder, type router, hoe verbonden , bekabeld, via plc via wifi bridge.... enzovoort)

Kijk hier eens: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_trouble_img_sound/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/probleem-met-het-beeld-of-het-geluid-van-proximustv-wat-te-doen.html

Of/en Bel 080022800 voor hulp
Bekabeld via wifi-bridge, decoder is V5 compact
Reputatie 6
Badge +3
Ik zou beginnen bij de Wifi Bridge want dat lijkt me het minst betrouwbare onderdeel van deze setup

zie hier wat je dient te controleren.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_led/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge-ruckus-devolo-wifi-versterker/controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge.html

Kwaliteit van het signaal (Link Quality)

Duidt aan of de Wi-Fi Bridge werkt als ontvanger.

De kleur toont de kwaliteit van het uitgezonden signaal tussen de 2 toestellen (d.w.z. de ontvanger en de zender):

Perfect signaal (groen licht)Groen = perfect signaal.

Correct signaal (geel licht)Geel = goed signaal. Met een bijkomende Wi-Fi Bridge kan de kwaliteit verslechteren.

Slecht signaal (rood licht)Rood = zwak signaal. De kwaliteit kan verbeteren door de Wi-Fi Bridge te verplaatsten tot de Link Quality led groen of geel wordt. We raden u aan hem in de hoogte te plaatsen, op een goed verluchte plaats, niet in een kast.
Hey Tracy,

Heb je er een switch tussen staan, deze kunnen ook wel eens bij Iptv (multicast) voor het probleem zorgen, indien wel haal die er eens tussenuit.
Hey Tracy,

Heb je er een switch tussen staan, deze kunnen ook wel eens bij Iptv (multicast) voor het probleem zorgen, indien wel haal die er eens tussenuit.


Nee Martin, geen switch ertussen, van router rechtstreeks naar decoder eigenlijk
Reputatie 7
Badge +6
Hey Tracy, dit klinkt als een probleem met de verbinding tussen je bbox en de wifi bridge. Kijk zeker even naar de post van Frank of naar volgende pagina voor meer info hoe deze te herstarten. Probeer deze ook op een zo toegankelijk mogelijke plaats te zetten. Hierbij bedoel ik, zet deze vb OP de kast ipv achter of in de kast. Houd steeds in het achterhoofd dat deze een draadloze verbinding maakt met de bbox. Maak het hem dus niet te moeilijk en zorg dat deze niet verstopt staan. 😉

Reageer