Beantwoord

Decoder (V5-compact) schakelt TV terug in

  • 10 December 2016
  • 12 reacties
  • 526 Bekeken

Reputatie 1
Ik gebruik nu een V5-compact decoder en ik heb het volgende praktisch probleempje. Als ik de TV uitschakel, gaat die TV enkele seconden later weer aan. Blijkbaar doet de decoder dat, via de HDMI-interface. Als ik de decoder uitschakel is het opgelost.

Vroeger vroeg Belgacom ons om de decoder nooit uit te schakelen (nochtans verbruikte die heel wat elektriciteit, maar dit geheel terzijde). Misschien is dat advies nu veranderd, met de nieuwe decoders (en de nieuwe infrastructuur aan de server-zijde)?

Anderzijds … kan ik de decoder zo instellen dat hij niet probeert mijn TV telkens weer in te schakelen?
icon

Beste antwoord door Marleen 10 December 2016, 10:33

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hier vindt u oplossing(en)
nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/tv-gaat-vanzelf-aan-33744
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt Marleen :$
Ook hier vind je meer uitleg, Peter.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +6
Nog beter! Tx Wim! 🆒
PS: Een pluim voor de support pagina's! Daar wordt prima informatie gegeven, die ook regelmatig wordt bijgehouden. Een beetje onderschat soms, vind ik.
Reputatie 7
Badge +6
Nog beter! Tx Wim! 🆒
PS: Een pluim voor de support pagina's! Daar wordt prima informatie gegeven, die ook regelmatig wordt bijgehouden. Een beetje onderschat soms, vind ik.

Bedankt Marleen voor je positieve feedback hierover. Een gans team van gemotiveerde collega's is daar fulltime mee bezig.
Reputatie 6
Badge +3
Er is trouwens een groot verschil tussen "stand-by" en "uit." Indien je op de aan/uit knop klikt van de afstandsbediening, dan gaat de decoder in "stand-by" en zul je dit waarschijnlijk niet meer voor hebben. Dit is de aangewezen manier.

De "uit" stand bereik je door de schakelaar achteraan de decoder te gebruiken, of door de stekker uit te trekken.
Al deze situaties zijn maar de helft van het verhaal IMHO ... Normaal zetten wij de decoder ALTIJD in stand-by en de televisie op uit als we gaan slapen maar door de macht der gewoonte zetten we de TV ook op stand-by alvorens 'm uit te doen ... Het gebeurt dus regelmatig dat wij niet eens de tijd hebben om de TV uit te doen of hij springt alweer aan wegen de decoder die "niet wil gaan slapen" .. dat kan zich 2-3x herhalen alvorens de decoder effectief in stand-by gaat en NIET meer aanspringt en zo de TV meesleurt alvorens die uit is ..
Vreemd genoeg staat de TV overdag meestal in stand-by en dan gebeurt dit nooit ...
Reputatie 7
Badge +4
Dat klinkt dan eerder als een probleem op je decoder, heb je die al eens gereset?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Mvg,

Kim,

Het Proximus team
ja maar dat soort adviezen doet mij denken aan hoe de windows ingenieurs terug hun wagen starten ... ze sluiten alle vensters en starten opnieuw ... 🆒 .. het "one size, fits all" syndroom 😠
Dit gebeurt bij ons ook alleen 's nachts doordat proximus dan decoder aanpassingen doorstuurt denk ik toch ?
Kan ook soms zien aan de decoder ledjes dat er iets gebeurd is.
Er is trouwens een groot verschil tussen "stand-by" en "uit." Indien je op de aan/uit knop klikt van de afstandsbediening, dan gaat de decoder in "stand-by" en zul je dit waarschijnlijk niet meer voor hebben. Dit is de aangewezen manier.

De "uit" stand bereik je door de schakelaar achteraan de decoder te gebruiken, of door de stekker uit te trekken.

Dit gebeurt bij ons ook alleen 's nachts doordat proximus dan decoder aanpassingen doorstuurt denk ik toch ?
Kan ook soms zien aan de decoder ledjes dat er iets gebeurd is.


Het is juist in stand-by dat we dit voor hebben 's nachts (gelukkig niet dikwijls).
Als je de schakelaar of stekker gebruikt om spanningsloos te zetten dan is het natuurlijk vanzelfsprekend dat de TV niet meer opspringt aangezien hij geen sturing meer krijgt via de HDMI van de decoder.
Ik kan het natuurlijk ook vermijden door de tv in te stellen dat hij naar dit commando van de hdmi niet meer luistert.
Reputatie 6
Badge +3
Mijn opmerking ging over
Vroeger vroeg Belgacom ons om de decoder nooit uit te schakelen (nochtans verbruikte die heel wat elektriciteit, maar dit geheel terzijde). Misschien is dat advies nu veranderd, met de nieuwe decoders (en de nieuwe infrastructuur aan de server-zijde)?


Om aan te duiden wat het verschil was.

Indien je hier alleen maar last van hebt tijdens updates (zowat 3 keer per jaar) dan kan de FAQ die Wim gelinkt heeft je helpen. Indien je decoder regelmatig aanspringt zonder reden dan lijkt me dat die aan vervanging toe is.
Het is niet tijdens de updates, het moet nog iets anders zijn, maar wat?, (van anderen ook al gehoord dat ze dit voor hebben) .
Decoder is trouwens al vervangen en het gebeurt niet op Ă©Ă©n decoder alleen, en ook niet op beide tegelijk.....als het voorvalt......

Reageer