Decoder V5

  • 19 March 2014
  • 8 reacties
  • 676 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo allemaal,


Op aanraden van een werkneemster in de Belgacomwinkel Shopping Wijnegem heb ik gisteren (18 maart 2014) mijn V3 decoder gaan omruilen voor een V5, na de installatie van de software kwam weeral de aap uit de mouw.


Ten eerste, vindt ik dat de display te weinig oplicht, als er iets veranderd dan is het helder maar nadien zie je de display met moeite, maar swoit tot daar.


Ten tweede, is het normaal dat, als je op radio staat moet zappen om twintig zenders verder te gaan, want met de toetsen lukt het niet, de toetsen werken wel bij TV.


Iemand hier ervaring mee, of moet ik met het pak teug naar de winkel?


Met dank bij voorbaat,





Choreftis

8 reacties



Ten tweede, is het normaal dat, als je op radio staat moet zappen om twintig zenders verder te gaan, want met de toetsen lukt het niet, de toetsen werken wel bij TV.



mss interpreteer ik dit verkeerd


als je op een radio zender staat , druk dan op de 'radio knop' van de afstandsbediening en dan kom je in de keuzemenu druk je nog eens op 'radio knop' dan kom je op de TV zender terecht
Reputatie 1
Badge


kan je uw decoder niet verbinden met de modem via een lange utp kabel die je voorlopig over de grond legt, om zo te zien of het dan goed werkt







Reputatie 1
Badge


kan je uw decoder niet verbinden met de modem via een lange utp kabel die je voorlopig over de grond legt, om zo te zien of het dan goed werkt.






Het kan
Reputatie 1
Badge


kan je uw decoder niet verbinden met de modem via een lange utp kabel die je voorlopig over de grond legt, om zo te zien of het dan goed werkt.






Als ik een kabel leg van de decoder langs de keuken de living door via de hal en in de kleine slaapkamer dan heb ik buiten het struikelgevaar een grote kans dat ik een advocaat moet raadplegen, mijn eega weet je wel....






Misschien zit er op het stopcontact waar je decoder steekt bv een lader voor een gsm of ander toestel dat elektromagnetische straling geeft of een iets met een TL lamp met starter enz... .






Op de stekkerdoos waar de decoder op zat, zit alleen een Tv, surround versterker, Blue Ray, schotel receiver en een dvd recorder.






Het is ook zo dat het som nodig is om de V5 en modem in een wel bepaalde volgorde te resetten, want de modem eerst resetten en dan de decoder helpt soms niet, heel eigenaardig fenomeen, maar die methode heb ik al beschreven hoe het moet (http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec" rel="nofollow )


maar je hebt ze alt toegepast ook denk ik, in ieder geval ik heb het zelf meegemaakt en dacht ook eens als ik dit op het blog las, wat i nu het verschil met gewoon de modem resetten en dan de decoder, maar het lukt maar pas als ik de methode beschreven toegepast heb.


Natuurlijk voor de meest problemen moet je niet echt die volgorde toepassen en maar een geluk ook ;)






En voor de rest wacht ik af, ik heb vermeld dat ik van de technische dienst te horen heb gekregen dat mijn probleem normaal gesproken niet van de modem afkomstig kan zijn, ik heb mijn decoder nu op een ander stopcontact aangesloten en we wachten nu in spanning af wat er gaat gebeuren.














decoder nu op een ander stopcontact aangesloten en we wachten nu in spanning af wat er gaat gebeuren



correctie: ik was verstrooid en zat met een ander probleem in mijn hoofd

:mag ik daaruit besluiten dat je het probleem niet meer hebt voor het ogenblik, ( dan is het toch in orde of had je dit vroeger ook niet altijd!?


Het zou wel kunnen dat er één van je toestellen (Tv, surround versterker, Blue Ray, schotel receiver en een dvd recorder) door elektromagnetische straling de decoder doet tilt slaan.
Reputatie 1
Badge


Het zou wel kunnen dat er één van je toestellen (Tv, surround versterker, Blue Ray, schotel receiver en een dvd recorder) door elektromagnetische straling de decoder doet tilt slaan.












Excuseer mij Elsa, maar als de Belgacom decoder niet gemaakt is om bij mijn andere audio-visuele apparaten te staan, waar moet ik hem dan wel zetten?


Je moet toch toegeven dat dit redelijk ver gaat, niet? Voor mij toch in alle geval.
Reputatie 1
Badge


alleen vraag ik mij af waarom mijn v5 geen probleem heeft om hem via afstandsbediening op te zetten misschien speelt dan toch je draadloze verbinding tussen decoder en modem een rol.



Nogmaals, ik zou echt niet weten wat mijn modem te maken zou hebben met het aan of af zetten van mijn decoder, ik heb al jaren audio en video apparaten en sluit die altijd zelf aan maar heb nog nooit zoiets gehoord en als dat bij Belgacom anders zou zijn, wordt het tijd dat ze dat ook melden maar nog beter, er voor zouden moeten zorgen dat hun apparaten deftig werken.


Vroeger trok Winows 95 op niks, Windows 7 daar tegenover werkt prima, maar blijkbaar gaan ze bij Belgacom achteruit in plaats van vooruit.






Ik zou moest ik u zijn toch eens proberen met een lange utp kabel voorlopig over de grond te leggen en hem zo te verbinden, enfin dat is weer een voorstel dat ik altijd doe bij problemen maar daar doe je terug uw goesting mee natuurlijk.



Ik stel je hier ook nogmaals de vraag of jij het opportuun en leuk zou vinden om een 20 tal meter kabel door de living, hal en kleine kamer zou leggen, hangen of wat dan ook?


En daarbij, waarom werkt dit reeds verschillen jaren prima en nu ineens zou het dan niet meer werken?


Ik ga dit afsluiten want nog van Eva of wie dan ook hoor ik iets positiefs het zijn altijd maar suggesties dus wil dit naar mijn bescheiden mening ook zeggen dat niemand bij Belgacom de kennis of wetenschap heeft om sommige dingen op te lossen.
Reputatie 1
Badge


neen maar dan zou je net als ik heb vastgesteld indertijd kunnen weten dat het aan de draadloze oplossing ligt tussen decoder en modem en dan heb ik mij daar kunnen op concentreren en heb ik de draadloze toestellen vervangen en 't was opgelost. Dat wat ik hier vertel, was bij mijn gebuur want anders zat hij waarschijnlijk nog met de problemen zoals u.






Mag ik vragen, was dat hetzelfde probleem zoals ik heb?

Reageer