Decoder V4 update geeft problemen


Drie dagen geleden een update gehad van onze decoder V4.
Sedert dan telkens we hem afleggen wil hij niet opstarten en moeten we hem resetten.
Al een harde reset gedaan maar niks helpt !!!
Iemand enig idee wat we nog kunnen doen??
Mvg Hans

13 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Misschien een V5 gaan halen? Want als deze niet meer goed werkt is dat zeker heel vervelend
Hans je kan altijd proberen om de decoder en de bbox zonder spanning te zetten door de stekkers uit te trekken, dan na 20 seconden de bbox terug onder spanning zetten en wachten tot het DSL lampje continu brandt dan pas de decoder terug onder spanning zetten.
Als het niet helpt best eens naar de helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Elsa zelfs een harde reset hebben we al gedaan
Ja maar heb je de volgorde gevolg zoals ik hierboven aangegeven heb want kan bij sommige decoder problemen echt een rol spelen.
Als het niet lukt de helpdesk bellen 0800 22 800 en dan zullen ze je eventueel een ruilnummer geven voor een andere decoder.
Reputatie 6
Badge +3
hans_054

Wat gebeurt er juist als je de decoder opstart?
Als je de decoder reset start de decoder dan wel op?
In sommige gevallen kan een installatie van de nieuwe software 20 tot 30 minuten duren, heb je de decoder al eens zo lang gewoon laten draaien?
Hans, hier kan je ook de procedure van de factory reset lezen -> http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
en zoals daar staat wachten tot je terug kunt zappen.
Als we de decoder opstarten hebben we enkel klank.Dan zetten we hem een tijdje zonder stroom (zachte reset) en dan start hij normaal op. We hebben drie dezelfde decoders maar het is enkel de deze die problemen veroorzaakt.
Bel dan best naar de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
dan kunnen ze eventueel een ruilnummer geven om hem te laten omruilen voor een nieuwe decoder.
Staan er tussen deze decoder ook draadloze toestellen, zoals devolo's, dan zou ik deze toch eens uittrekken en terug inpluggen.
Maar ik zou naar de helpdesk bellen als het niet in orde komt.
Reputatie 5
Badge +4
Drie dagen geleden een update gehad van onze decoder V4.
Sedert dan telkens we hem afleggen wil hij niet opstarten en moeten we hem resetten.
Al een harde reset gedaan maar niks helpt !!!
Iemand enig idee wat we nog kunnen doen??
Mvg Hans


Dag Hans,

Kan je mij, via privé bericht, het nummer van je vaste lijn of klantennummer doorsturen?
Dan bekijken we dit even.

Mvg,
AndyM
Het Proximus-team
Beste Andy

Ik zie nergens waar ik u een privé bericht kan zenden
Als ik op uw naam klik zie ik dat nergens staan
mvg hans
Hans,
klik hier -> Het Proximus Team
Bedankt elsa maar deze link is voor gans het proximus team?? :-)
vroeger was alles toch wa makkelijker zenne op het oud forum lol
Reputatie 7
Badge +4
Hans,

Dank je voor het door testuren. Ik zie dat je 3 V4 decoders hebt. Op welke van de 3 heb je dit probleem? Welke melding staat er op de decoder wanneer je deze wil opstarten? Geen signaal of gewoon helemaal geen reactie?

Met de reset bedoel je uit de stroom trekken of op die knopjes op het toestel drukken ?

Kan je anders het MAC adres van de decoder met het probleem doorgeven?

Mvg,

Robrecht

Reageer