decoder V4 trager geworden


sinds enige tijd stel ik vast dat de decoder veel trager reageert op de afstandsbediening. Ook het opstarten duurt langer. Reactie van de decoder duurt zo lang dat ik soms denk dat ik niet goed heb gedrukt maar het blauwe ledlichtje knippert wel even bij het indrukken van een toets op de afstandsbediening, het is dus echt wel de decoder die niet of heel traag reageert.


Heropstart van de modem en decoder haalt niets uit, rara ligt het aan de modem, de decoder, de afstandsbediening of aan Proximus ? ik heb nog een Bbox2, ook internetsnelheid is slechter geworden, bedraad kan ik soms niet op het netwerk en als WIFI valt geregeld uit. Ik heb al enkele keren een test gedaan waarna het eventjes weer beter gaat.

14 reacties

Hen je al eens gevraagd aan de technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of ze iets abnormaal vaststellen op je lijn


Of de lijntest eens opvragen via https://admit.belgacom.be" target="_blank (support)
quote ' Ik heb al enkele keren een test gedaan waarna het eventjes weer beter gaat.'


deze test is via eservices, steeds krijg ik demelding dat er een probleem is vastesteld. Daarna gaat het weer enige tijd beter dus waarschijnlijk grijpt de technische dienst wel in maar het probleem komt steeds snel terug. Ik kan toch niet blijven testen en resetten om de haverklap.


Bellen naar helpdesk heeft geen zin ik blijf in een ellenlang menu en krijg de technische dienst niet te pakken, verbinding wordt meestal verbroken!
Dag Gilbert,
We zien niet direct een probleem op de lijn 053681804. De lijn synchroniseert aan een stabiele snelheid van 30Mb zonder onderbrekingen tot op de bbox2 router.
U hebt een v4 en een v5 decoder ( verbonden via ruckus), ondervindt u alleen problemen met de v4?
Welke problemen oondervindt u met internet? draadloos? via lan??
mvg sabine


momenteel ondervind ik vooral problemen met de V4, voorheen ook met internet al is dat periodiek, vooral als meerdere apparaten aanstaan, zelfs al is de laptop via kabel aangesloten gaat WIFI traag of valt weg op de andere apparaten. dank voor uw test maar overdag staat alles uit
ook WIFI op laptop zonder dat andere apparaten aanstaan is met momenten heel slecht, internet explorer reageert dan minutenlang niet meer, op tablet idem WIFI valt geregeld weg ook als geen andere apparaten aanstaan
Als je nu de laptop direct aansluit aan de bbox2 met een utp kabel gaat het dan ook nog traag
op LAN gaat de laptop idd beter maar op zelfde moment WIFI gebruiken op tablet of gsm gaat niet, meerdere apparaten tegelijk gebruiken is steeds een ramp ook al zit de laptop op LAN
Heb je al eens geprobeerd als je andere wifi kanalen kiest ipv default kanaal 1, bv. 6 of 11, om te zien of het dan beter is.
zou het helpen een tweede router bij te plaatsen of range extenders te gebruiken ?


Dit brengt dan weer kosten mee natuurlijk terwijl ik toch al genoeg aan Proximus betaal om een degelijke verbinding te mogen hebben.


Maar eigenlijk ging het nu over de V4 die de laatste tijd toch heel traag begint te reageren, is dit softwarematig of ligt het aan de verbinding ik weet het niet
ja ik wissel soms van kanaal maar dat helpt ook niet echt
Als je echt gestoord wordt door naburige wifi (2.4 GHz) kanalen zal het niet helpen moest je dan de 5GHz wifi band (zoals de bbox3) kunnen gebruiken dan wel, omdat die veel minder druk bezet wordt en je meer kanalen hebt die niet overlappen, maar niet alle apparaten , laptop enz... ondersteunen die band.
Als je naast de bbox2 gaat staan wordt je wifi snelheid dan beter, omdat je dan veel meer wifi ontvangst hebt
zou dat eens moeten testen als ik thuis ben, maar de modem staat bij de voorgevel dus meestal staat de PC er te ver af zodat ik vooral aangewezen ben op WIFI. Als ik de wanhoop nabij ben sluit ik de kabel aan maar vooraan zit ik niet echt comfortabel. Soms kan het urenlang goed gaan en dan ineens van het ene ogenblik op het anderen beginnen de verbindingsproblemen
Waar je natuurlijk ook mee rekening moet houden is dat de bandbreedte van je bbox2 wifi-g die ongeveer zo'n 21 Mbps bedraagt als je goede ontvangst hebt en niet gestoord wordt door naburige wifi routers/modems, dat die bandbreedte wel moet gedeeld worden met de andere toestellen die ook op wifi zitten en en als er daartussen zware downloaders zitten, zal je dit natuurlijk wel ondervinden.

Reageer