decoder V4

  • 4 January 2012
  • 2 reacties
  • 608 Bekeken

Ik heb sinds kort een nieuwe decoder BGC V4. Op deze decoder is niet enkel de TV maar ook de videorecorder (waarop ook een PC voor domotica is aangesloten en een kabel voor analoge TV via kabel) aangesloten via een scartkabel.

Nu kan ik met de toets "source" van mijn afstandsbediening TV om verschillende kanalen te raadplegen op mijn TV toestel,( dus HDMI voor TV, PC, DVD en analoge TV) nog enkel de HDMI voor Belgacom TV op mijn scherm krijgen in kleur zoals het moet.

ALs ik de TV opstart kan ik alle kanalen raadplegen (in kleur) , behalve DVD (geen apparaat gevonden krijg ik daar als melding) maar slechts gedurende minder dan 1 minuut, daarna krijg ik op die twee kanalen voor PC en analoge TV een zwart/wit beeld.

Zou het kunnen dat een aansluiting van een videorecorder (met al wat er aan gekoppeld is) niet compatibel is voor die nieuwe decoder V4, of is er iets mis met mijn videorecorder.

Ik vermoed dat het de videorecorder zou kunnen zijn maar ben niet zéker. Indien het zo is, zou ik een ander toestel kopen enkel dan voor DVD te kijken (vb bluray) waarop ik dan ook de PC voor domotica kan aansluiten en de analoge TV.

Hoe kom ik hieruit ? Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem. Ik moet zéker zijn dat het mijn videorecorder is die voor de problemen zorgt omdat alles daar doorgaat via scartkabel (die is zéker niet stuk, heb test gedaan met andere scartkabel) alvorens een nieuw toestel aan te schaffen.

Wie kan mij raad geven hieromtrent en een oplossing voor mijn probleem.

Dank bij voorbaat.


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Gewoon eens testen zonder de video-recorder ertussen?
Dat is nu juist het probleem, alle kabels zitten in een ingebouwde kast en nog eens een vaste kabelgoot, dus dat wordt moeilijk om alles eruit te halen. Het is zeer ingewikkeld om al die kabels (zeer veel door de PC met domotica) allemaal eruit te halen. Vandaar mijn vraag of het mogelijk zou zijn dat de nieuwe decoder V4 voor het probleem zou kunnen zorgen of dat het toch de videorecorder zou zijn.


Reageer