Decoder upgrade roll-out faalt op V4 met SW-versie: leon-batch2_15.21.0.22


  • Apprentice
  • 4 reacties
Onlangs 1 juni werd de upgrade van 20 mei 2016 bij mij ge-pushed.
De mini V5 upgrade passed: NTE-miniv5_6.1.14.4 doch kreeg ik iedere dag een melding via SMS dat de upgrade was gefaald.
In feite ging dit over mijn tweede decoder V4 Cisco SW-versie: leon-batch2_15.21.0.22.
Na contact met de support folks was het klaar en duidelijk dat dit een gekend probleem is en een vervanging van de decoder noodzakelijk is.
De V4 heeft een harde schijf en die verdwijnt nu sinds de vervanging een mini V5 is.
Goed om te weten.

10 reacties

De proximus medewerkers hebben hier al gemeld dat er NTE software update komt voor de v4 decoder, oktober dit jaar.
Dus begrijp ik niet goed je uitleg (van de support) waarom de v4 zou verdwijnen.
Tot nu werd altijd gemeld dat de v4 nog voldoet aan de nieuwe software (interface)
De V3 en V3b decoder verdwijnt echter wel zoals algemeen gekend omdat deze zijn performances hieraan niet meer voldoen.
NB: de NTE-miniv5_6.1.14.4 software is bedoelt voor de v5 compact decoder en zo heb je ook de NTE_6.1.14.4 software voor de v5 decoder die PX volop aan het uitrollen is op deze decoders.
Vraag aan de Proximus Medewerkers,

Kunnen jullie hier meer duidelijkheid brengen zodat we 100% zeker zijn of V4 decoder verdwijnt, en als dit zo is ,
zal dat dan dezelfde regeling zijn als bij de V3 en V3b voor gehuurde en gekochte V4's?

Mvg,
Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk er niet aan mijn (gekochte) V4 te vervangen. Die versie leon-batch2_15.21.0.22 staat al een paar maanden op mijn V4. Werkt 90% goed, en werkt gelukkig ook samen met de nieuwe Proximus TV app. Alleen gaat de communicatie soms verloren tussen decoder en servers, waardoor er programma's verdwijnen uit de planninglijst van de decoder en maar terugkomen na een reset.
Wel een verassende wending, eerst beweren dat de hardware van de v4 voldoet voor de nieuwe interface en deze zeker niet aan vervanging toe is en nu een uitleg dat het gekend is en de v4 moet vervangen worden ♫
Of gaat het hier om een vergissing en werd de NTE-miniv5_6.1.14.4 verkeerdelijk gepusht op een v4‼
Reputatie 7
Badge +6
Nog een forumlid waarbij de installatie mislukte:
nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/installatie-de-nieuwe-tv-ervaring-mislukt-34705
Gelijkaardig geval?
daarom niet, want dat gebeurde vroeger ook wel eens af en toe zelfs voor de nieuwe interface, maar zeg nooit nooit ;-))
Reputatie 7
Badge +6
V4 zal nog niet verdwijnen en wordt in principe enkel omgeruild bij defect. Er wordt momenteel nog geen NTE op de V4 verdeeld. Dit staat wel op de planning, maar is pas voor later. Je kan dus gewoon je V4 blijven gebruiken zoals voordien.
De verwarrende SMS berichten is wanneer je een V4 in combinatie met V5(c) gebruikt. Er zijn enkele berichten foutief verstuurd waarbij de V4 grootheidswaanzin had en als V5 werd gezien. Onze excuses hiervoor. Je mag deze berichten in dat geval negeren.
Bedankt voor het duidelijk antwoord Thomas,

Dat was eigenlijk wat ik ook vermoedde, maar bij deze zijn we nu 100% zeker en gerust gesteld :)

groetjes,
Elsa
Reputatie 7
Badge +6
Heeft forumlid Karel_018 dan wellicht ook verkeerdelijk die sms gekregen, zie reactie hierboven?
Daar moet je zelf niet aan twijfelen dat karel Phl een verkeerde sms gekregen heeft.
Maar bij Karel gaat het om een ander probleem.

Maar werd op het verkeerd been gezet aangezien ze hem het volgende blijkbaar verteld hadden:
"Na contact met de support folks was het klaar en duidelijk dat dit een gekend probleem is en een vervanging van de decoder noodzakelijk is."

Reageer