Decoder start plots niet meer op

  • 17 May 2011
  • 4 reacties
  • 2957 Bekeken

Nog een akafietje

Soms start de decoder niet meer op , enkel blauwe led flikkerd

reeds 2x voorgevallen, software update aan de gang ?

uitschakelen, 10 sec wachten, inschakelen , en dan hopelijk na 3 min terug beeld

m.v.g. jack

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Da's nieuwe technologie hé Jack. Een computer moet je ook regelmatig terug opstarten bij problemen.
Nieuwe technologie zou er in moeten bestaan verbeteringen aan te brengen die verbeteringen zijn.

Mijn computer loopt weken aan 1 stuk dag en nacht door zonder op te starten.

Mijn Movieboxplayer kan ook dagen achter elkaar blijven werken over het netwerk.

De decoders lijken op windows 95 toestanden.

Die decoder blijkt nu ook blijkbaar dag en nacht te draaien (harddisk zoem zoem) wat resulteerd in extra verbruik van 12 W+ voor de draaiende HD, ook geen verbetering in deze tijd van besparen, ook het scherm blijft aan staan (druk *)
Hallo jack.2032,

Dit is een gekend probleem in sommige specifieke situaties. Onze technische teams werken aan een oplossing.

Zou je aub de volgende informatie kunnen sturen?

* IP adres van de decoder
* HW-versie

Beide gegevens vind je terug bij "Menu", "instellingen", "systeeminformatie".


Hartelijk dank,
Vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom
Reputatie 7
Badge +1
Als je de decoder afzet (zonder stroom), staat er geen software meer op de decoder (alleen opgenomen programma's op de harde schijf). Bij het opstarten moet dan de hele boel (TV-gids/planning/opnames enz.) terug ingeladen worden want die komt van de server van Belgacom. De verbetering is dat je nu na enkele minuten al terug kunt TV kijken en zappen. Maar zoals Eva zegt, zijn er nog een aantal mensen waar de decoder problemen geeft. Ik heb dat gelukkig nog niet voorgehad. Als hij in standby staat hoor je niks. Ik hoop dat ze dat kunnen oplossen, eventueel met een andere decoder.

En neen, mijn PC staat niet dag en nacht op, ook niet in standby. Mijn decoder en modem dan weer wel, want dat vind ik zinvol voor de updates van de TV-gids en de planning.

Reageer