Volgens de aanbeveling van Belgacom laat je je decoder 's nachts best aanstaan. Blijkbaar omdat 's nachts updates worden doorgevoerd.
Betekent dit (1) dat ik het toestel moet laten aanstaan (dus niet op de 'out'-knop drukken) of (2) dat ik de stekker niet uit het stopcontact mag halen? De boodschap is voor mij niet geheel duidelijk.
Bedankt voor uw reactie.
Bladzijde 1 / 1
Zij bedoelen daarmee dat je stekker niet uit het stopcontact mag trekken voor decoder Versie 3 en de schakelaar achteraan voor V4 niet mag afzetten.
aan/uit knop op de decoder of afstandsbediening zet hem in Standby en kan de update doorgaan.
Wat niet wil zeggen dat je dit absolut niet mag doen want er zijn er veel die de modem afzetten (zonder spanning) en dan kan er ook geen update gebeuren .
Maar indien je die afzet zal de update wel gebeuren na het opzetten in geval er een nieuwe update is
Mvg.
PS : Het spanningloos zetten komt overeen met een reset van de decoder.
zie ook op mijn blog voor meer hieromtrent => reset bgc decoder
aan/uit knop op de decoder of afstandsbediening zet hem in Standby en kan de update doorgaan.
Wat niet wil zeggen dat je dit absolut niet mag doen want er zijn er veel die de modem afzetten (zonder spanning) en dan kan er ook geen update gebeuren .
Maar indien je die afzet zal de update wel gebeuren na het opzetten in geval er een nieuwe update is
Mvg.
PS : Het spanningloos zetten komt overeen met een reset van de decoder.
zie ook op mijn blog voor meer hieromtrent => reset bgc decoder
Dank je voor dit klaar antwoord!
Bij ons wordt de decoder altijd uitgezet. Hij staat op van +/-18.00 tot dat de laatste het licht uitdoet. Opstarten duurt 4 minuten, volledig beschikbaar (opnames plannen of bekijken) is hij na 10-15 minuten.
Dit is wel onze tweede decoder, de eerste kreeg na 2 jaar last van een heel lange en onregelmatige opstarttijd. Belgacom gebeld en gratis mogen omwisselen.
Als het mogelijk is en er wordt enkel 's avonds tv gekeken zou ik toch er over nadenken om de decoder uit te schakelen.
Dit is wel onze tweede decoder, de eerste kreeg na 2 jaar last van een heel lange en onregelmatige opstarttijd. Belgacom gebeld en gratis mogen omwisselen.
Als het mogelijk is en er wordt enkel 's avonds tv gekeken zou ik toch er over nadenken om de decoder uit te schakelen.
Ja dat klopt. Volledig afzetten (stroomloos) staat gelijk met een herstart (waarbij je ook de decoder kort stroomloos zet). De software wordt dan geupdated en de TV-gids (ook eventueel geplande series) bijgewerkt. Duurt idd. 4 minuten om beeld te hebben waarbij de TV-gids en de andere functies nog niet toegankelijk zijn. Zappen kan enkel met de channel toetsen of nummertoetsen. Alle functies nà 13-15 minuten. De TV-gids wordt 2 x geupdate, eenmaal 's nachts en eenmaal 's namiddags. Dus als je de decoder eerst rond 18:00 uur opstart krijg je dier 2 updates tegelijk.Voordeel van een dagelijkse opstart: je interne decoderklok loopt nooit achter. Nadeel ? weet ik niet; er wordt soms beweerd dat het de levensduur van de decoder zou inkorten, maar ik weet niet of dat écht bewezen is.
Wél opletten, want tijdens de opstartprocedure werkt een PVR-opname eerst na een 10-tal minuten. Heb dat ervaren na een storing waardoor ik een heropstart moest doen. Een opname die toen moest starten deed dat eerst 10 minuten nà de heropstart.
Wél opletten, want tijdens de opstartprocedure werkt een PVR-opname eerst na een 10-tal minuten. Heb dat ervaren na een storing waardoor ik een heropstart moest doen. Een opname die toen moest starten deed dat eerst 10 minuten nà de heropstart.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.