Decoder loopt vast

  • 16 December 2011
  • 8 reacties
  • 2458 Bekeken

Badge +1
Hallo

We hebben thuis drie decoders en er loopt er af en toe één vast. Het zijn er 2 van de 3 die dit soms doen. Het zijn V3 decoders. We hebben ook nog een V3b en bij deze hebben we dit tot nu toe nog nie. Aan wat zou dit liggen?

mvg

8 reacties

de decoders die vast lopen zijn die verbonden via netwerkkabel of via homeplugs (devolo) of wireless (Ruckus).

mss moet je die eens initialiseren en anders ook eens een factory reset doen van de decoders dat kan ook nooit kwaad.

Factoryreset bgc decoders vind je op mijn blog hier


Badge +1
Hallo

De decoders die vast lopen zijn rechtstereeks verbonden met de kabel kabel maximum 5 meter. De decoder die dit niet doet is met homeplug.

mvg
Dan doe je best een factoryfreset van de decoders

Factoryreset bgc decoders vind je op mijn blog http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" rel="nofollow

PS: ik maak er zelf de gewoonte van mijn v4 ddecoder af en toe eens een factoryreset te geven
bvb 's morgens als ik op sta en tegen dat ik koffie gezet heb en onbeten heb is het afgelopen.

Badge +1
Heb dit al meerdere malen gedaan maar dit is toch niet normaal dat je dit regelmatig moet doen.
Als het te frequent gebeurd is het abnormaal natuurlijk, heb je dat altijd gehad?


Badge +1
ik heb dit al vaak gehad en heb dit ook al gehad met vorige decoders die ik heb gehad.
Als je echt wilt weten of het met de versie iets te maken heeft dan zou je eens een V3 in de plaats moeten zetten van de v3b die niet vast loopt en zien wat er dan gebeurt als die v3 dan nog frequent vast loopt zal het wel iets met de versie te zien hebben, al is dat nog raar natuurlijk want xenne en nog anderen hebben ook v3's en die lopen toch niet regelmatig vast !

of kijk je op deze die vast lopen mss meer naar HD programma's !
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan daar niet veel over zeggen. Ik heb één V3 met Ruckus aan de modem verbonden. Die is ooit een paar maanden geleden eens compleet vastgelopen, maar een simpele herstart lostte dat toen op. Ik doe minstens elke week een herstart (voor de interne klok) en maandelijks een FacR zoals Ricy. Voor de rest werke ik met het ter ziele gegane TVonPC, nu dus met TV-Overal voor PC en sedert verleden week op smartphone. Te weinig posten is wél de achillespees van het nieuwe systeem (zelfs geen VTM, 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya enz. Op TVonPC had ik alle zenders, ook die van de boeketten. Gaan die onderhandelingen over de bijkomende zenders zolang duren als de regeringsonderhandelingen ?? dan zijn ze bij Belgacom zéker nog niet klaar om er een betalende optie van te maken. Het is allemaal leuk en met uitgebreide (draadloze) toepassingen. Ik kan met mijn abonnementsnummer zelfs TV Overal ggebruiken op de PC van mijn kozijn die een Telenet internetaansluiting heeft. Ook op mijn nieuwe smartphone op zijn draadloze verbinding.

Reageer