Sinds meer dan 35 jaar ben ik vaste klant bij Proximus (vroeger Belgacom) voor alle ,dus zowel TV, internet, GSM ,vaste lijnen als zelfstandige.Er is dus zeker niet slecht aan mij verdiend.
Nu mijn decoder begint te verslijten kan ik plots nog alleen een decoder huren aan 96 €/jaar welke 6 mnd geleden in uw winkel nog 120€ kostte........Dit is regelrechte afzetterij.
Indien u hierop niet terugkomt ,zie ik me verplicht om na zovele jaren van provider te veranderen.
Met beleefde groeten
Koen Dt Turnhout
Bladzijde 1 / 1
Neen dat is niet mogelijk volgens mij. Enkel en alleen een vervanging van je gekochte V3 decoder met 1 jaar gratis huur:
www.proximus.be/nl/id_cr_decoderv3_swap/particulieren/producten/r-orphans/vervang-je-decoder.html
In Nl kan het wel : https://verhuur.nl/
:8
Maar inderdaad vervelend, wellicht dat men een uitzondering kan maken? Zelfstandigen hebben het al zwaar genoeg
www.proximus.be/nl/id_cr_decoderv3_swap/particulieren/producten/r-orphans/vervang-je-decoder.html
In Nl kan het wel : https://verhuur.nl/
:8
Maar inderdaad vervelend, wellicht dat men een uitzondering kan maken? Zelfstandigen hebben het al zwaar genoeg
Het is inderdaad een schandalige praktijk van Proximus, het enige dat redding kan brengen , zou een wettelijk initiatief kunnen zijn. Namelijk vrije decoderkeuze zodat er meer concurrentie komt op het vlak van hardware (en software).
Andere mogelijkheid is reglementering qua kostprijs:
- aankoop mogelijk maken op basis van productieprijs bijv. 100% winst (dan komt de prijs op 100€)
- maximale termijn op huur zetten bijv. max. 2 jaar, nadien enkel nog betalen voor soort "omnium" werkingsgarantie. Dan betaal je met 100% winst voor proximus per jaar 50€ en na deze 2 jaar nog 1€ per maand voor een verlengde garantie.
Andere mogelijkheid is reglementering qua kostprijs:
- aankoop mogelijk maken op basis van productieprijs bijv. 100% winst (dan komt de prijs op 100€)
- maximale termijn op huur zetten bijv. max. 2 jaar, nadien enkel nog betalen voor soort "omnium" werkingsgarantie. Dan betaal je met 100% winst voor proximus per jaar 50€ en na deze 2 jaar nog 1€ per maand voor een verlengde garantie.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.