Hallo,
Hoe komt het dat wanneer ik in livestream terugspoel naar het beginpunt van de livestream, maar ook bij een opname als ik terugspoel naar het begin van die opname, dat mijn decoder dan blijft hangen ?
Het terugspoeltekentje blijft dan staan op het beeld en de decoder reageert op geen enkel knopje dat ik nog indruk. Ook niet op het afzetten .. Het enigste dat nog helpt is de stekker uit het stopcontact halen en de decoder laten herstarten .. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn dat ik dit elke keer moet doen ?
Ook moet ik dit telkens twee keer herhalen, het uittrekken van de stekker, want bij het terug insteken na de eerste keer is het display van mijn decoder zwart. Bij een tweede keer uittrekken komen de kanalen er terug op ...
Kan iemand mij helpen ? Of zeggen of ik iets verkeerd doe ?
Kan er nie goe aan uit .. terugspoelen is toch wat zou moeten kunnen zonder dat de decoder hierbij telkens vastloopt, niet ?
Bedankt alvast !
Groetjes,
Biebieke
Bladzijde 1 / 1
beste Biebieke
ik veronderstel dat je die problemen hebt bij netwerkopnames, ik moet zeggen dat ik deze week ook al veel problemen gehad heb.
zie ook https:///posts/341ca4832f, een echte oplossing is er helaas niet voor (Belgacom is dit wel aan het onderzoeken)
wat je dus praktisch het best doet als je een netwerkopname wil spoelen, 1x op het knopje drukken en wachten, 10sec later begint hij dan te doen wat je gevraagd heb. als je veel knopjes na elkaar begint in te drukken dan lijkt hij al die commando's na elkaar te doen en uiteindelijk heb je veel kans dat de decoder tilt slaat en dan mag je inderdaad de stekker uittrekken om er terug leven in te krijgen (spontane reset komt ook voor)
mvg
ik veronderstel dat je die problemen hebt bij netwerkopnames, ik moet zeggen dat ik deze week ook al veel problemen gehad heb.
zie ook https:///posts/341ca4832f, een echte oplossing is er helaas niet voor (Belgacom is dit wel aan het onderzoeken)
wat je dus praktisch het best doet als je een netwerkopname wil spoelen, 1x op het knopje drukken en wachten, 10sec later begint hij dan te doen wat je gevraagd heb. als je veel knopjes na elkaar begint in te drukken dan lijkt hij al die commando's na elkaar te doen en uiteindelijk heb je veel kans dat de decoder tilt slaat en dan mag je inderdaad de stekker uittrekken om er terug leven in te krijgen (spontane reset komt ook voor)
mvg
Meestal helpt het terug op pauze te drukken, dan op play tot het beeld terug loopt en dan terug op doorspoelen. Soms een paar keer herhalen, maar meestal loopt het dan wel door. Maar zoals xenne zegt, niet alles achter mekaar duwen maar wachten tot de stream reageert (op pauze, play) vooraleer verder te gaan. Het is trouwens niet he programma dat blijftg hangen, maar het beeld/geluid. De tijdbalk loopt door, en bij op play duwen speelt hij van het bereikte punt verder af.
Beste Biebieke,
u kan dit voorhebben als u minstens 1 uur naar de livestream aan het kijken bent en dan gaat u 60min terugspoelen (tot helemaal het begin) dat het beeld bevriest en blokkeert. Dit is omdat er een buffer van 60min wordt opgeslagen op de decoder.
Maar in principe is dit niet van toepassing bij een opname. Dus het zou om een decoder-probleem kunnen gaan. Ook de problemen bij het herstarten kunnen decoder-gebonden zijn.
Hierom neemt u best contact met onze technische dienst op 0800/22700 en dan kan men u deze decoder laten omruilen.
Mvg
Eva van Belgacom
u kan dit voorhebben als u minstens 1 uur naar de livestream aan het kijken bent en dan gaat u 60min terugspoelen (tot helemaal het begin) dat het beeld bevriest en blokkeert. Dit is omdat er een buffer van 60min wordt opgeslagen op de decoder.
Maar in principe is dit niet van toepassing bij een opname. Dus het zou om een decoder-probleem kunnen gaan. Ook de problemen bij het herstarten kunnen decoder-gebonden zijn.
Hierom neemt u best contact met onze technische dienst op 0800/22700 en dan kan men u deze decoder laten omruilen.
Mvg
Eva van Belgacom
Ik heb ook al eens netwerkopnames bekenen, gaat allemaal goed totdat je even pauzeerd, of even over en weer spoeld, ha-pe-ring-en tot gevolg.
Eva, waarom kan men deze netwerkopnames niet snachts overspoelen naar je decoder ?
mischien een tip voor volgende softwareupdate ?
Kan dit spoelen niet in kleinere stapjes gebeuren dan 8x, 32x 64x ?, soms vervelend bij spoelen, gaat soms te snel.
Vooral vervelens als je die vele reklameblokken wilt skippen, je spoelt garantie te ver, je kan dan terugspoelen om je film verder te kunnen volgen.
jack
Eva, waarom kan men deze netwerkopnames niet snachts overspoelen naar je decoder ?
mischien een tip voor volgende softwareupdate ?
Kan dit spoelen niet in kleinere stapjes gebeuren dan 8x, 32x 64x ?, soms vervelend bij spoelen, gaat soms te snel.
Vooral vervelens als je die vele reklameblokken wilt skippen, je spoelt garantie te ver, je kan dan terugspoelen om je film verder te kunnen volgen.
jack
Decoder blijkt soms ook hangen bij ondemand, vb nieuws van de dag willen kijken, selecteren nieuws uitzending vb 13h00, decoder geeft een bevestiging, programma zou moeten starten maar in plaats daarvan blokkeerd je decoder met de melding even geduld,. Zelfs uitzetten gaat niet meer, als je lang genoeg op de uitknop drukt (2 min) of je decoder uit en inschakelen lukt het weer wel, leuk en vermoeiend
jack
jack
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.