Decoder blijft vasthangen

  • 5 April 2011
  • 6 reacties
  • 961 Bekeken

Beste,

Sinds een paar dagen doet onze Belgacom TV raar. De ene moment werkt alles prima zoals het hoort, de andere moment duurt het een tijdje voordat er een reactie zichtbaar is na een druk op de afstandsbediening. Het kan soms tot een minuut duren voordat er iets gebeurt. In het begin dachten we dat we niet goed op de afstandsbediening hadden gedrukt, we herhaalden onze actie nogmaals, met als gevolg dat, zodra er weer iets gebeurt, alle handelingen (verschillende keren drukken op de afstandsbediening) in 1 keer gebeuren.

Gisterenavond waren we naar een film uit de 'on demand' catalogus aan het kijken, en om de 10 tot 30 minuten kregen we een foutmelding, de film stopte, en moest elke keer opnieuw opgestart worden. Na dit 5 keer voorgehad te hebben, waren we te moe om nog verder te kijken, hopelijk kunnen we deze avond de laatste 45min van de film in 1 stuk bekijken...

De decoder is nog niet geupdate naar de nieuwe interface.

Heb deze ochtend de decoder uit de stroom gehaald, 20min zo gelaten, en dan weer aangesloten. Na een half uur "pagina laden" en "update wordt uitgevoerd" (of zoiets) werkte Belgacom TV opnieuw, maar het probleem van af en toe te blijven vasthangen was nog steeds aanwezig?
Ook de afstandsbediening heeft al nieuwe batterijen gekregen.

Iemand enig idee wat het probleem zou zijn?

Ik dien er wel bij te vermelden dat we op onze decoder nog ongeveer 8% plaats hebben voor opnames (zou het te maken hebben met het feit dat het geheugen bijna vol is?).

Alvast bedankt voor de hulp!

login is: fb663938

Groetjes Sven

6 reacties

Hoe is uw decoder verbonden met de modem? Draadloos via PLC/Ruckus?

Probeer eens of de problemen opgelost zijn als u de decoder rechtstreeks verbindt met een netwerkkabel.
Beste,

De decoder is al rechtstreeks verbonden met de modem via een netwerkkabel (denk ik toch - ben niet zo technisch in deze zaken).

Mijn vrouw had gisteren de decoder nog eens uit te stroom genomen, een uurtje laten rusten, opnieuw aangesloten, en voorlopig geen problemen meer. Ook onze film hebben we in één keer kunnen uitkijken.

Toch bedankt!

Groetjes Sven
Beste Sven,


Dat uw decoder met regelmatige intervallen vast blijft hangen is mogelijk te wijiten aan uw decoder zelf.
Ook een draadloos systeem zoals vermeld door Wouter is een optie.
Aangezien jullie een netwerkkabel gebruiken zou ik willen vragen, dat wanneer jullie nogmaals storingen hebben,
deze foutmeldingen te noteren zodat je deze kan meedelen.

De nieuwe software voor Belgacom Tv zal ook weldra beschikbaar zijn.

Mvg,

Eva van Belgacom
Beste Eva,

Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem...het duurt soms een eeuwigheid voor er reactie komt op de afstandsbediening.

We zetten dan ook de decoder even zonder stroom en starten terug op..maar problemen keren snel terug.

Vooral bij het gebruik van teletekst.

Wij hebben inderdaad een draadloos systeem omdat we bij de tv geen telefoonstekker hebben. Is dat het probleem?

Vroeger hadden we daar toch minder last van


Wim

Reputatie 7
Badge +1
De modem al eens terug opgestart ?
Beste Romeo,

Wat u zeker eens kan uitproberen is al uw toestellen eens heropstarten. U begint bij de modem, draadloos systeem en dan de decoder.

Bij elke stap wacht je tot als het toestel volledig is herstart. Als dat niet helpt dan mag u mij uw login via privé bericht sturen zodat we alles eens kunnen nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer