Decoder blijft hangen bij bericht "aquire ip"

  • 28 September 2011
  • 3 reacties
  • 2212 Bekeken

Ik ben recent overgeschakeld van ADSL naar VDSL2. ik wil graag gebruik maken van Belgacom TV en heb mij daarom de decoder en twee PLC's aangeschaft. Nu heb ik het probleem dat mijn decoder blijft hangen bij het bericht "aquire ip" en dan (na lange tijd) reboot. Er moet wel nog een technieker langskomen (in de boetiek zei men mij dat die standaard bij iedereen moet langskomen). Zou dit een verklaring voor mijn storing kunnen zijn? De drie lampjes van de PLC zijn allemaal geel/groen en knipperen niet. Is dat een goed voorteken? Indien de PLC-techniek niet zou werken, kan ik dit in de boetiek dan ruilen voor Ruckus (mits extra betaling van het verschil tussen PLC en Ruckus)? Dank op voorhand voor elk nuttig advies!

3 reacties

Heb je de mogelijkheid om de decoder direct aan de uitgangTV1 van bbox2 te hangen met een kabel?
Dit zou je eerst eens moeten proberen en ook als eerste eens je modem een 30 tal seconden zonder spanning zetten en terug opzetten en volledig laten opstarten vooraleer je met een kabel probeert (of nog eens wilt met de plc's proberen voor je met vaste kabel verbindt).

PS: je bent toch al aangesloten aan VDSL2 want na je aanvraag duurt het soms nog een veertien dagen vooraleer je omgechakeld wordt.En je full rate splitter heb je toch ook al geplaatst.
Beste Calimero,

Het feit dat de lampjes groen branden is inderdaad een goed teken. Als het middelste lampje (huisje) vast groen brandt dan wil dit zeggen dat de PLC's met elkaar verbonden zijn.
Ik vermoed dat Belgacom TV administratief nog niet geactiveerd is. Meestal activeert men dit de dag van de aansluiting (als de technieker langskomt).
Om uit te sluiten dat de PLC's de oorzaak zijn kan je inderdaad de decoder (als test) met een kabel rechtstreeks aansluiten zoals Ricy beschrijft.
Is er toch een probleem op de PLC dan kan dit uiteraard omgeruild worden voor een ruckus.

Zowel voor de datum van je activatie te kennen als voor hulp bij de aansluiting bel je best even naar onze helpdesk (0800.22.700 - bereikbaar van 8u tot 22u).

MVG,

Eva van Belgacom
Ik moest inderdaad nog wachten op de komst van de technieker. Sinds de overstap van PLC naar Ruckus werkt alles nu voortreffelijk. Alleen jammer dat ik de gemaakte kosten voor de PLC niet zal kunnen terugkrijgen...:-(

Reageer