decoder blijft hangen


Sinds korte tijd heb ik het probleem dat wanneer ik een programma opneem terwijl ik naar een HD zender kijk,de decoder op stilstaand beeld blijft staan,waardoor ik niets anders kan doen dan de decoder te resetten en ik 15 min. van het opgenomen programma kwijt ben.Ik hoopte dat het aan de decoder lag en heb deze inmiddels ingewisselt voor een nieuwe maar het probleem blijft.

Nog mensen met dit probleem,oplossing?

25 reacties

wellicht heeft u last van dit fenomeen

https:///posts/8cb6d95ded

welk type decoder heb je nu gekregen ? een V4?

mvg
gisteravond weer net hetzelde,decoder is blijven hangen,maar deze keer bij het kijken naar een npvr opname bleef het beeld gewoon stilstaan en kon ik niets anders doen dan de V4 decoder af/aan te zetten.
ah zo, 't is een V4 decoder dat je gekregen hebt... dat fenomeen van blokkage en reset werd nog niet gerapporteerd bij een V4 decoder

https:///posts/341ca4832f kan echter voorkomen bij elk type decoder, ik moet wel zeggen dat het hier de laatste dagen meeviel wat de frustraties betreft

mvg
aan wat kan het dan liggen,aan een storing van de lijn ofzo?
problemen met netwerkopnames daar kan iedereen last van hebben, is bekend probleem waar ze van op de hoogte zijn...

ik jou geval zou ik nog wat afwachten, als je blijft problemen hebben (en dan vooral bij het gewone tv kijken) kan het inderdaad een lijnprobleem zijn en zal je technische dienst moeten contacteren op 0800 22 700 (vandaag ook open)


hoe zit het met je internet? heb je daar ook af en toe last van een onderbreking?

mvg
mijn internet werkt naar behoren en hier heb ik nooit problemen mee gehad.

Het is enkel bij televisie dat er problemen zijn.Haperingen en stilstaand beeld,steeds moeten heropstarten van decoder,het is niet zo dt de decoder van zichzelf terug herstart,hij doet gewoon niets meer tot ik hem afzet en terug aanzet.

Zou ik misschien mijn modem moeten resetten?
Is je decoder verbonden met een PLC of Rucus misschien, want dit kan ook voor van alles en nog wat aan problemen geven !
ik weet niet wat die plc of rucus is maar ik denk het niet hoor.

Mijn decoder is verbonden aan de telefoonlijn met die blauwe kabel.
Die blauwe kabel die is aangesloten op je modem en van je modem loopt dan een utp netwerkkabel naar je decoder.

Maar als je modem en decoder in verschillende lokalen staan kan het zijn dat je die netwerkkabel vervangt door een laat ons zeggen netwerk via het stopcontact en daar dienen die plc's dan voor. ene in het stopcontact aan de kant van je modem en de andere in het stopcontact aan de kant van je decoder.

En nog een andere oplossing is niet via het stopcontact maar dan draadloos en dit via Ruckus.
zou het kunnen dat een reset van de modem een oplossing is?
Het kan nooit kwaad om dit te proberen.

Wel liefst in vogorde eerst modem dan als alles terug stabiel op je modem (terug kunt surfen) dan pas de decoder.

https:///posts/5915e45919#reset
ik zal dat dan eens proberen en hopelijk zijn dan die haperingen verdwenen :(
Zitten er van die plc's of ruckus tussen zie hier kan je de toestellen zien

Onder Stap 2 ==> links staat Ruckus en rechts de PLC toestellen.
neen,alles is via bekabeling verbonden,blauwe kabel van telefoonaansluiting naar tv1 ingang modem en ethernet kabel van modem naar decoder.
Reputatie 2
Badge +1
Zeker dat je een V4 hebt?Dus eentje waar de zendernaam bij op de display vd decoder verschijnt?
het is zeker een V4,heb hem 3 dagen geleden in belgacomwinkel gehaald.
Reputatie 7
Badge +1
Dat van die storingen bij het afspelen van netwerkopnames is zeker nog niet opgelost. Had er gisteren en ook vandaag behoorlijk wat last van.Haperend beeld en krakende geluiden bij het afspelen. Echter slechts op een paar plaatsen, en niet de hele opname door. Ligt vlgs. mij aan de servers, want ook als je een paar dagen later nog eens probeert, hapert het weer op exact dezelfde plaatsen.
inderdaad sinjoor71... een probleem bij een netwerkopname kan je niet vergelijken met het beeld dat plots stil blijft staan als je live aan het kijken bent. daar moet een onderscheid in gemaakt worden.

met de omschrijving van het probleem zou je inderdaad gaan denken in de richting van plc/ruckus-probleem, maar deze zijn blijkbaar niet aanwezig, het kan natuurlijk ook defect zijn aan de ethernetkabel, ik heb er onlangs ook één moeten vervangen.

mvg
ethernet-kabel is een nieuwe sinds 3 dagen geleden.
reset alles eens en als de problemen tijdens het live kijken aanhouden kan ik je enkel aanraden terug contact op te nemen met de technische dienst (vandaag open) of Eva. 't is wel vreemd dat uw internet perfect blijft werken op die momenten....

ik zou zeggen, hou ons op de hoogte

mvg
bedankt xenne,ik hou jullie zeker op de hoogte,ik heb nu een reset gedaan van mijn bbox2 en hopelijk zal dit nu helpen,afwachten tot vanavond,dan weet ik weer wat meer als ik tv kijk. groetjes
goeieavond MarkVH

't is maar om te zeggen dat ik daarnet exact hetzelfde probleem heb ervaren als wat jij gisteren had. bij het bekijken van een netwerkopname begint het beeld te haperen, klank te schokken en uiteindelijk wordt het beeld volledig zwart en was er geen leven meer te krijgen in de decoder. enkel een reset van de decoder kon nog soelaas brengen, eerste keer dat ik dit voorhad... maar hoort bij frustraties bij netwerkopnames, de mensen in charge moeten die er nog uitkrijgen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Xenne, dat van dat zwart scherm had ik vandaag ook voor tijdens het bekijken van een netwerkopname van de dag voordien. Ik kon eerst kijken, maar toen ik doorspoelde naar het werkelijke begin van het programma, kreeg ik een zwart scherm en de mededeling dat de opname tijdelijk niet beschikbaar was....Toen ik op stop drukte, bleef dat scherm hangen en kreeg ik het halve scherm van de live weergave. Met op digital TV te drukken, kreeg ik dus terug volledig live beeld en klank van de zender die opstond. Dus geen reset nodig gehad. Een kwartier of zo later nog eens geprobeerd, en toen kon ik wél doorspoelen en heb ik het hele programma toch nog kunnen bekijken...Raar maar waar. Toch is het een vervelende "bug". Ik krijg de neiging om netwerkopnames tot een minimum te beperken...Ik werk sowieso al veel met het serieopnamesysteem, en dat is allemaal lokaal op de schijf. Alleen hiermee samenvallende programma's of sportopnames zet ik op het netwerk, eventueel door eerst een "fake" programma van een vreemde zender in te plannen, dan de netwerkopname, en dan dat "fake" geplande programma terug te wissen. Zo lukt dat steeds tot nu toe.
ik ben blij dat het niet enkel bij mij is,gisteren ook weer voorgehad bij een programma via npvr.
Ook bij mij was het gisteravond prijs bij een nPVR. Rond 20 uur was dat. Het eerste deel )ongeveer een half uur) verliep perfect. Maar dan begon het ook wat hierboven beschreven staat : haperend beeld, schokkend geluid en dan plots zwart. Niks ging nog : de decoder reageerde niet meer op de afstandsbediening. Na een minuut viel de decoder uit zichzelf uit en begon een herstart (zoals je krijgt als je de stroom voor 20 sec. onderbreekt) - uiit zichzelf - dus zonder dat ik der stroom onderbrak. Nadien toch nog 2x geprobeerd om de bewuste opname uit te kijhken, maar telkens herhaalde het scenario zich (dus inderdaad in totaal 3x automatische heropstart). Ik heb dan maar de bewuste opname verwijderd en rond 22 uur heb ik een andere nPVR-opname bekeken, en dat verliep zonder problemen.

Zoals ik reeds in een ander topic vermeldde : deze problemen zijn pas begonnen na de update van de nieuwe lay-out (opnamen gemaakt na die datum) en daarvoor had ik nooit problemen !!!

Reageer