Decoder blijft draaien: 2 vragen

  • 20 October 2011
  • 5 reacties
  • 2067 Bekeken

Hi,

twee vragen ivm Belgacom die de decoder meerdere malen (te veel) per dag aan en uit zet:

1) Waarom gebeurt dit? (Als het is om de programmatie te actualiseren dan vraag ik me of hoe het dan toch nog verkeerd kan gaan?)

2) De laatste tijd staat mijn decoder blijkbaar altijd aan: Is het tijd om mijn decoder om te wisselen of ligt de oorzaak bij Belgacom?

M.v.g.

Gilbert



5 reacties

Probeer eens om de decoder te resetten. Trek het netsnoer eventjes uit en opnieuw erin. Misschien is je probleem hiermee opgelost.
Reputatie 7
Badge +1
Als hij in standby staat (alle lichtjes uit) laadt hij automatisch de updates van de TV-gids en aanverwanten in. Dat gebeurt 's nachts en nog eens in de namiddag. Je merkt daar normaal niks van. Bij een V3 decoder branden er in standby alleen het rode lichtje tijdens een PVR-opname en staat er REC in de display. Bij een V4 weet ik het niet.

Best de decoder wekelijks eens herop te starten zoal Greetje aangaf. De interne klok kan nl. al een paar minuten achterlopen op een week tijd, en dat beïnvloedt de starttijden van de herinneringen en de opnames.
Bedankt voor de reacties.

De stekker heb ik ondertussen uitgetrokken en dat heeft inderdaad het probleem opgelost.

Ik heb wel de indruk dat er meer dan 2 updates per dag zijn, rond 8h, rond 11h, rond 14h, en rond 17h ....

Vele problemen met de decoder kunnen zeer dikwijls worden opgelost door gewoon eventjes het netsnoer uit te trekken en opnieuw aan te sluiten. Al meermaals heb ik dit ook mogen ondervinden en zo worden problemen soms op een gemakkelijke wijze snel opgelost.
Reputatie 7
Badge +1
Je moet er wel op letten, dat de TV-gids terug op alle zenders staat (ingeval je een of meerdere persoonlijke TV-gidsen hebt aangemaakt), en dat je de markeringen in de opnames die al gedeeltelijk bekeken hebt, kwijt bent. D.w.z. dat die terug van het begin starten, zodat je die dus terug moet doorspoelen tot waar je gebleven bent. Best even opschrijven waar je gebleven was dus. Anders is het een gezoek zonder einde.

Reageer