decoder automatisch heropgestart

  • 12 May 2011
  • 4 reacties
  • 1294 Bekeken

mijn decoder staat in mijn slaapkamer. Rond 5u15 deze morgen werd ik wakker omdat het zo helder was. Ik zag meteen dat al de lichtjes van mijn decoder knipperden (signal, HD en Record) en dat er een aantal letters op stonden, dezelfde als wanneer je je decoder heropstart. Het vreemde is dat dit s'ochtends vroeg gebeurt zonder dat ik mijn decoder heb uitgeschakeld ofzo.

Ik heb dan maar mijn tv aangezet en ik had vrij lang het blauw scherm met "software-update" voor het overschakelde naar het Welkom-scherm

ik denk niet dat het aan de electriciteit lag want andere apparaten waren niet heropgestart

Ook had ik gisteravond tijdens Thuis op Eén-HD enkele korte freezes

4 reacties

Normaal verlopen die updates altijd 's nachts terwijl je decoder op stand-by staat, dus dit is eigenlijk - zoals ik het uit de handleiding begrepen had - zoals het normaal zou moeten werken.

Mijn decoder daarentegen blijkt dat niet te doen. Sinds een paar dagen moet ik telkens de electriciteit onderbreken en terug aansluiten op de decoder. Daarna begint hij pas met software downloads te downloaden en te installeren. Hij herstart dan, maar verder dan Welkomstscherm geraak ik dan niet (of in sommige gevallen een zwart scherm) en de afstandsbediening gebruiken om de decoder aan en uit te zetten werkt dan ook niet meer. Pas als ik dan opnieuw de electriciteit onderbreek en aansluit, begint hij opnieuw een software update te downloaden (tenminste dat veronderstel ik want hij geeft op de display enkel de melding 0:IP gevolgd door fhdd) en pas dan start alles normaal op ...
die fhdd heb ik ook zien passeren, samen met nog een hele hoop nummers achterna, of ervoor, dat kan ik niet meer precies zeggen. Ik hoor de decoder snachts wel eens aanslaan enzo, maar het is nog nooit geweest dat hij heropstart zonder dat ik de schakelaar even af en aan heb gedaan.
Ik heb dit ook al één maal voor gehad sinds de nieuwe software op mijn decoder V3 gezet geweest is.

De decoder starte herop tewijl ik aan het kijken was naar EEN-HD en tergelijketijd aan het opnemen was op 2BE.

Ook de Freezes heb ik sedert de nieuwe software er op staat.

Volgens mij zijn het nog allemaal bugs die Belgacom moet oplossen.
Beste AnneliesB,

Dit kan inderdaad kloppen, vanwege een software update.
Na dat deze compleet is moet de decoder automatisch opnieuw in standby vallen.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer