In mijn nieuw pack heb ik nog het oude model van de decoder gekregen. (Ik veronderstel dat dit V3 is ?)
Het is niet dat ik niet tevreden ben met de decoder, maar ik vroeg mij af wat de verschillen zijn met het nieuwe model ?
De installateur die hier kwam zei dat ik de oude decoder eventueel wel kon omwisselen voor een nieuwe via een belgacomwinkel. Op de site van belgacom zie ik dat ze de oude decoder aanraden voor een 2de of 3de tv, bij mij is het mijn 1st tv.
Dus graag had ik even het verschil geweten (en of bugs )
Bladzijde 1 / 1
Op de niewe decoder komt nr van de zender op + afkorting van de naam van zender .Ook kan je veel meer op nemen zo een 320 GB dan 180 bij een V3 .Kan nog wel iets vergeten zijn maar dit zijn zo al de voornaamste verschillen.
Wat ik wel vreemd vind. Op de site van belgacom bij de nieuwe decoder 320 Gb- 90 uur opnemen. Oude decoder 160 Gb, maar ook 90 uur opnemen?
Ik vind dat ik dan wel evenveel recht heb op de decoder met 320 Gb aangezien ik evenveel betaal, hopelijk doen ze hier niet moeilijk over in de belgacom winkel als ik deze wil omruieln.
Ik vind dat ik dan wel evenveel recht heb op de decoder met 320 Gb aangezien ik evenveel betaal, hopelijk doen ze hier niet moeilijk over in de belgacom winkel als ik deze wil omruieln.
Ik heb hier nu mijn doos voor mij want heb een nieuwe moeten gaan kopen had die geforceerd bij die vorige opdate daar staat enkel gewoon 320 GB op dus het zal hun omrekening welzijn dat fout is.Als ik van jou was zou ik gewoon gaan omwisselen ik geloof ook dat hij zuiniger is in gebruik.Dus als je hem s'nachts laat aan staan zoals normaal moet zal je het niet zo erg merken tegen over vroeger.
hoeveel uren je kan opnemen hangt natuurlijk af van het formaat dat je opneemt (SD of HD)
de nieuwste V4 decoder zou sneller zijn. ze hebben het geheugen van 256 naar 512MB verhoogt, en een 320GB (3.5" sata) in de plaats 160GB harde schijf, alfanumerieke display, ...
dit gezegd zijnde heb ik hier al een paar V4's zien sneuvelen op jonge leeftijd
zelf heb ik nog de V3 in gebruik, als bestaande klant kan je zo maar geen andere krijgen, hopelijk lukt het voor jou wel nog
mvg
de nieuwste V4 decoder zou sneller zijn. ze hebben het geheugen van 256 naar 512MB verhoogt, en een 320GB (3.5" sata) in de plaats 160GB harde schijf, alfanumerieke display, ...
dit gezegd zijnde heb ik hier al een paar V4's zien sneuvelen op jonge leeftijd
zelf heb ik nog de V3 in gebruik, als bestaande klant kan je zo maar geen andere krijgen, hopelijk lukt het voor jou wel nog
mvg
Sorry xenne maar hier ben ik het dan weer niet helemaal mee eens mijn v4 gaat nu ook al verschillende maanden mee en buiten dat stilstaand beeld dat algemeen bekent is zijn nu de problemen op gelost en is het zeker niet de bedoeling om de v4 nu helemaal af te schrijven.Bij de v3 zijn er ook nog heel wat mankementen en ik weet niet of die er al uit verdwenen zijn zoals bij het opnemen.
Stel dat jullie mogen kiezen tussen de oude of de nieuwe, wordt het dan de nieuwe of ?
Zou niet eerlijk zijn denk ik.ik zou vooral al kiezen voor de v4 omdat je meer capaciteit hebt om op te nemen en ook die weergave op je decoder.Ik had daar zelf namelijk om gevraagd.Maar ik denk dat het voor xenne eender is.
ja Axana, ik zeg niet dat alle V4's snel stuk gaan, maar er zijn er hier toch al paar geweest
maar mocht ik mogen kiezen ik zou wellicht wel voor V4 gaan, als hij defect geraakt is het tenslotte kwestie van hem te gaan inruilen. natuurlijk ben je bij omruil decoder de opnames op HD kwijt, maar da's bij een V3 niet anders. er zijn ook meldingen dat de V4 niet goed zou samen werken met plc's, dit zou voor mij dan wel nefast zijn daar alles hier op plc zit......
mvg
maar mocht ik mogen kiezen ik zou wellicht wel voor V4 gaan, als hij defect geraakt is het tenslotte kwestie van hem te gaan inruilen. natuurlijk ben je bij omruil decoder de opnames op HD kwijt, maar da's bij een V3 niet anders. er zijn ook meldingen dat de V4 niet goed zou samen werken met plc's, dit zou voor mij dan wel nefast zijn daar alles hier op plc zit......
mvg
Ja ik zou ook direct zeggen geeft mij maar een nieuwe omdat dit een logische reactie is omdat nieuw normaal gezien overeenkomt met meer mogelijkheden en betere prestaties en men eigenlijk er niet direct aan denkt dat er ook kinderziekten mee gemoeid zijn.
Nu ik de V4 heb, heb ik al zeker in korte tijd meer kleine probleemkes gehad dan met de V3, ja het is zoals ze zeggen het is pas als je het in huis haalt dat je weet wat je hebt !
Nu ik de V4 heb, heb ik al zeker in korte tijd meer kleine probleemkes gehad dan met de V3, ja het is zoals ze zeggen het is pas als je het in huis haalt dat je weet wat je hebt !
@ ricy: daarom vraag ik eerst eens de ervaringen van gebruikers. Zou u opnieuw teruggaan naar de V3 ? Welke kleine problemen heb je dan wel met de V4?
Ik vraag me dit dan ook wel eens af want buiten dat stilstaand beeld in het begin dat ik aan Eva gemeld heb is het probleem bij mij toch helemaal verholpen en zit nu toch al maanden de v4 zonder problemen.Zou het niet meer iets te maken kunnen hebben met plaatselijke problemen;lijnproblemen?
Het is al een beetje van alles geweest, effen stilstaand beeld, volledige freezing, heropstarten zonder reden , beeld en geluid dat niet synchroon loopt, teletext niet kunnen opvragen. Het is nu wel zo dat sommige fouten vanzelf verdwijnen dan andere met heropstart en nog andere met factory reset.
Je kan je nu afvragen heeft het iets te maken sedert de nieuwe interface, wel niet alle problemen want waarom heb ik er dan al meer gehad met de V4 dan met de V3 en aan de PLC's zal het ook niet liegen want die heb ik al lang buiten gezwiert.
De V4 ga ik nu ook niet direct omruilen omdat ik denk dat het kinderziekten zijn en ik zou eerder wachten om hem in te ruilen nog veel later als ze van de V4 all wat aanpaasingen uitgevoerd hebben en tenslotte overstappen naar V3 heeft weinig zin want op de lange duur gaan die ook wel uit de circuit verdwijnen.
Je kan je nu afvragen heeft het iets te maken sedert de nieuwe interface, wel niet alle problemen want waarom heb ik er dan al meer gehad met de V4 dan met de V3 en aan de PLC's zal het ook niet liegen want die heb ik al lang buiten gezwiert.
De V4 ga ik nu ook niet direct omruilen omdat ik denk dat het kinderziekten zijn en ik zou eerder wachten om hem in te ruilen nog veel later als ze van de V4 all wat aanpaasingen uitgevoerd hebben en tenslotte overstappen naar V3 heeft weinig zin want op de lange duur gaan die ook wel uit de circuit verdwijnen.
Maar ik denk dat ik hem nu nog kan inruilen doordat ik het pack nogmaar heb gekregen. Wanneer ik misschien langte tijd wacht zal belgacom mij misschien niet meer laten omruilen?
eerlijk gezegd vind ik het een vreemde manier van werken, technieker die decoder komt installeren en die zou je al meteen moeten omruilen? lijkt me iets klantvriendelijker meteen het nieuwste type decoder te installeren. ik hoop dat je er nu nog aangeraakt. normaal krijg je maar andere decoder als je een omruilnummer kan geven, ik zou misschien eerst eens bellen met de 0800 22 800. als je dan een nummer krijgt weet je dat niet voor niets naar zo'n center gaat
mvg
mvg
Xenne
Ik had zo'n packet gaan afhalen naar een kiala afhaalpunt . De installateur kwam om telefoonsteker te vervangen en zei dat ik het oude model had. Ik heb gebeld naaar het belgacom nummer en volgens hun ging dit geen probleem zijn om het om te ruilen in het belgacomcenter. Echter ik weet niets van omruilnummer, heb je dit altijd nodig om een decoder om te ruilen, anders bel ik opnieuw en vraag ik deze.
Ik had zo'n packet gaan afhalen naar een kiala afhaalpunt . De installateur kwam om telefoonsteker te vervangen en zei dat ik het oude model had. Ik heb gebeld naaar het belgacom nummer en volgens hun ging dit geen probleem zijn om het om te ruilen in het belgacomcenter. Echter ik weet niets van omruilnummer, heb je dit altijd nodig om een decoder om te ruilen, anders bel ik opnieuw en vraag ik deze.
ah zo https:///posts/93af9df365/comments/people/949bcc573f
dat is al weer iets anders... in dat geval was het klantvriendelijk van die technieker om te zeggen dat ze je nog het oude model gegeven hadden. en als belgacom zegt dat het geen probleem is om te ruilen dan zal dat zo wel zijn zeker? 😉 laat maar iets weten of je tevreden bent van jou V4. natuurlijk blijt het dan wel jammer dat ze nog oude opsturen naar nieuwe klanten
mvg
dat is al weer iets anders... in dat geval was het klantvriendelijk van die technieker om te zeggen dat ze je nog het oude model gegeven hadden. en als belgacom zegt dat het geen probleem is om te ruilen dan zal dat zo wel zijn zeker? 😉 laat maar iets weten of je tevreden bent van jou V4. natuurlijk blijt het dan wel jammer dat ze nog oude opsturen naar nieuwe klanten
mvg
Ja, maar de technieker zei dit pas nadat ik het hem vroeg waarom ik geen andere versie had gekregen (uit zichzelf ging hij dit niet zeggen maar ok).
Als belgacom zegt dat het geen probleem is zou het zo moeten zijn, maar ik heb in mijn korte ervaring met belgacom geen al te goede ervaringen meegemaakt.
Als belgacom zegt dat het geen probleem is zou het zo moeten zijn, maar ik heb in mijn korte ervaring met belgacom geen al te goede ervaringen meegemaakt.
ah zo, da's dan weer minder.... tsja, de meeste mensen kennen het verschil niet, dus op de meeste plaatsen komen ze er wel weg mee.... maar 't is wel jammer ....
in dat geval kan je nog eens bellen, omruilnummer heb je echt wel nodig bij defecte decoder... jouw geval is weer iets anders, daar heb ik geen ervaring mee
succes
mvg
in dat geval kan je nog eens bellen, omruilnummer heb je echt wel nodig bij defecte decoder... jouw geval is weer iets anders, daar heb ik geen ervaring mee
succes
mvg
Ik heb een paar maand geleden mijn V3 decoder moeten omruilen (technisch probleem). Ik wou liever een V4 maar dat was, volgens de dame van de Belgacom winkel, niet toegelaten en heb ik dus een ander V3 decoder gekregen.
Ik denk dat Belgacom wel weet dat die V4 beter zijn maar dat ze het niet zien zitten om hun voorraad V3 decoders bij het afval te zetten en iedereen een nieuwe V4 decoder te geven. Zoals Xenne zegt de meeste mensen weten het verschil niet en daarom proberen ze zoveel mogelijk V3 decoders te verkopen
Ik denk dat Belgacom wel weet dat die V4 beter zijn maar dat ze het niet zien zitten om hun voorraad V3 decoders bij het afval te zetten en iedereen een nieuwe V4 decoder te geven. Zoals Xenne zegt de meeste mensen weten het verschil niet en daarom proberen ze zoveel mogelijk V3 decoders te verkopen
Alle discussies ter zijde, maar ik kan niet echt zeggen dat het een grote verbetering is en mijn vrouw heeft trouwens ook al de opmerking gemaakt " amai die nieuwe decoder loopt meer vast je had beter nog gewacht om een nieuwe te plaatsen" .
Ook die display, ik zit op een kleine vier meter en kan met moeite lezen wat er op staat dus daarvoor moet je ook niet doen.
Mss die grotere schijf die voor bepaalde personen kan een pluspunt zijn maar aangezien ik weinig opneem en als ik iets bekeken heb dan wis ik toch direct die bekeken opname en is die grotere schijf voor mij ook van minder belang.
Maar ja je kent dat hé ik wou mee zijn met de nieuwe techniek
Tenslotte moet iedereen dit voor zijn eigen wat uitmaken want voor de ene is dit belangrijk en voor de andere weer wat anders.
Ook die display, ik zit op een kleine vier meter en kan met moeite lezen wat er op staat dus daarvoor moet je ook niet doen.
Mss die grotere schijf die voor bepaalde personen kan een pluspunt zijn maar aangezien ik weinig opneem en als ik iets bekeken heb dan wis ik toch direct die bekeken opname en is die grotere schijf voor mij ook van minder belang.
Maar ja je kent dat hé ik wou mee zijn met de nieuwe techniek
Tenslotte moet iedereen dit voor zijn eigen wat uitmaken want voor de ene is dit belangrijk en voor de andere weer wat anders.
Ik vind de 160 tov de 320 Gb wel een groot verschil en daarom zou ik dit ook doen. Ik hoor zowel van de V3 als van de V4 verschillende bugs, maar lees dan wel dat bij de V4 oplossingen komen terwijl dit bij de V3 misschien minder rap gebeurt omdat het een oude versie is ?
Je moet natuurlijk altijd geluk hebben.
Je moet natuurlijk altijd geluk hebben.
Wel, ik heb nu wel al enkele maanden een decoder V4, maar nog nooit is er iets misgelopen. Dus.........
Volgens mij moet er dan toch iets aan die v4 zijn want dat die zoveel vastloopt is niet normaal hoor ricy ik heb het al eens gezegd normaal neem ik elke dag zo een 3à4 series op en zie ik enkele.Ik heb nu nog 7% beschikbaar.Dus ik veronderstel dat door dat veelvuldig opnemen en wissen dat je dan ook problemen zou krijgen dat de schijf zou vast lopen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.