Decoder

  • 5 February 2017
  • 4 reacties
  • 304 Bekeken

Beste,
Ik wil toch even mijn mening kwijt over de service van de proximus klantendienst tijdens het weekend.
Mijn schoonouders hadden een defecte oude decoder op zaterdag. Na 3 uur telefoon bleek uiteindelijk dat de decoder kapot was terwijl ik het al na minuten kon zien.
Eerste punt : men kan niet meer om een nieuwe decoder in een proximuswinkel. Als je decoder kapot valt op een vrijdagavond heb je brute pech en heb je geen tv tot dinsdag of woensdag daarop. De klantendienst suggereert dat je maar tv overal moet gebruiken. Voor jonge mensen ok maar voor oudere mensen is dat nog altijd een probleem. Dit kan toch niet en is toch geen service.
Tweede punt : je moet je decoder ophalen in een kialapunt het dichtst in de buurt. Ik weet niet tot waar de aardrijkskundige kennis rijkt maar we zagen op het internet een kialapunt op 1 km afstand terwijl de dame in kwestie ons stuurt naar één 5 km verder. Allemaal niet erg voor jonge mensen maar voor ouderen... De dame beweert bij hoog en laag dat dit het dichtste was en dat zij er niets kon aan doen...
Derde punt en nog het meest frappante : die mensen krijgen op woensdag een decoder. Bleek het een oude te zijn en geen van de nieuwe generatie (de oude zijn toch niet meer up to date en werken niet op de cloud) en het was enkel de decoder - afstandsbediening nergens te vinden... Waarschijnlijk een recup van ergens maar zonder controle op volledigheid.
Vierde punt : tv overal akkoord maar waarom wordt het dan niet gesteund op de tv. Het zou toch makkelijk zijn dat je via een usb kabel naar je tv de applicatie kan starten op je tv... Om auteursregels mag het blijkbaar niet... Dit is niet meer van deze tijd. Trouwens als je aan zee bent is het toch handig zeker met kids dat je via een kabeltje en blue tooth je smartphone of tablet kan aansluiten op je tv en zou toch proximustv hebt. Lijkt me met kinderen toch veel efficiënter.

Ik heb de indruk dat de tijd blijven stilstaan is bij Proximus...

Graag actie hierin want dit is echt niet meer van deze tijd...

Mvg

4 reacties

FYI: Je kan wel in noodgevallen (decoder defect) via bijvoorbeeld een chromecast( HDMI) werken om zo ProximusTV te casten van je smartphone/laptop naar je TV.
Nattuurlijk weer voor oudere mensen allemaal niet zo evident en je moet dan wel een chromecast hebben of er één aanschaffen!
Chromecast zal toch maar sinds kort zijn want ik heb dit afgelopen zomer geprobeerd aan zee en dat lukte toen nog niet.
Komt daar nog bij dat Chromecast aan zee zelfs niet werkt met Proximusfon. Er moet toch technisch een mouw aan te passen zijn - een simpel kabeltje kan wonderen doen
Reputatie 7
Badge +4
Dag Bartels,

Je vindt meer info op onze site over het omruil proces.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_swap/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html

Wanneer je en decoder omruilt moett je de afstandbediening bij houden. De decoder + voeding moet in en doos afgegeven worden en deze word naar Proximus terug gestuurd. Bij de omruil decoders zit er geen afstandbediening. Indien deze defect zijn worden ze apart omgeruild.

Decoders worden omgewisseld met het zelfde type decoder.

V4 => V4

V5 => V5

V5mini => V5mini

Wanneer en bepaald type buiten stock is word het omgewisseld met de nieuwere

V4 geen stock V5 ook geen stock van de V5 dan wordt het een mini.

De v5 en v5mini draaien op dit moment de zelfde software. Voor de V4 is de NTE software in test eenmaal deze stabiel en goed werkt zal hij worden uitgebracht naar iedereen.

Mvg, Robrecht
Reputatie 6
Badge +1
Vind dat toch wel raar dat ze niet meteen de nieuwe types decoder dan aanbieden.

Reageer