Decoder.

  • 11 January 2011
  • 6 reacties
  • 1587 Bekeken

Door een probleem tijdens de programmatie van een serieprogramma was ik verplicht om de delen van een serie in " PVR/planning" te wissen.

Toen ik de serie opnieuw wilde programmeren krreeg ik de melding dat deze al was geprogrammeerd...

Contact Belgacom werd mij gevraagd, na diverse andere mogelijkheden te hebben gesuggereerd, om

1. De stekker even uit het stopcontact te halen en terug in te steken.

2. Daarna onmiddellijk en tegelijkertijd op de decoder de knoppen Power, Menu en OK enkele seconden in te drukken. Men voegde er in een eerste instantie aan toe dat alle opgeslagen programma's (ongeveer 25 opgenomen films en series) zouden worden verwijderd...

3. Na aandringen en twijfel werd mij verteld dat een "expert" had bevestigd dat de schijf met deze handeling de actuele inhoud niet zou worden worden verwijderd en de opgeslagen films niet zouden verdwijenen.


Hopelijk wordt mijn probleem hierdoor opgelost.

Maar belangrijker: inhoud blijf bewaard.

Graag een bevestiging dat het indrukken van Power/Menu/OK geen programma's van mijn harde schijf zal verwijderen.


6 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hier zijn reeds verschillende mensen op dit en het oude forum die dit kunnen bevestigen. Het wist de opnames niet!

Ook ik heb reeds deze reset in het verleden gedaan, zonder problemen met de opnames.
Kan dit ook bevestigen . Het wist de opnames NIET.

Mvg Jerom
OK, bedankt, ik probeer dit morgen.

Hopelijk is door en reset ook mijn "serie-probleem" opgelost.
Reputatie 7
Badge +1
Het simpelste in mijn ervaring is in de planning van series, de serie met de blauwe knop te wissen, en daarna vanuit de TV-gids terug als serie te prgrammeren. Het gebeurt bij mij meermaals dat ik een opname van de serie wis omdat ze samenvalt met een ander programma dat ik NIET met nPVR kan opnemen. Ik programmeer dan die ene aflevering in nPVR. Meestal loopt er dan niks mis me het verder veloop van deze serie, maar als dat wél gebeurt, los ik het zo op en dat lukt altijd. Als je dan toch nog van gedacht verandert en die ene aflevering toch terug in PVR wilt programmeren zonder de serieplanning te verstoren, dan plan je die best terug in als eenmalige opname voor die ene keer, anders krijg je een conflict met de reeds vroeger ingeplande serieopname..
Na de reset nog steeds hetzelfde probleem.

Geprogrammeerde Serie "Thuis" is NIET meer zichtbaar / aanwezig in "Planning". Wel de twee andere series bvb "Killing" en "Tudors" respectievelijk geprogrammeerd voor volgende vrijdag en zaterdag.

Als ik serie "Thuis" dus opnieuw programmeer krijg ik opnieuw de melding: "De opname van deze serkie is reeds geprogrammeerd"

Heb Belgacom opnieuw gebeld.

Daar vroeg men om alle geprogrammeerde series in Planning met de "blauwe" knop te wissen en daarna de stekket uit de 220 V te halen en opnieuw op te starten. Daarna de serie opnieuw te programmeren. Belgacom zou terugbellen na +/- 35 tot 60'.

Resultaat: nog steeds hetzelfde...

Wacht nu op telefoontje Belgacom...


Probleem opgelost !

Een serie moet niet alleen gewist worden in de "Planning", maar eveneens in het gedeelte "Serieopnamen"...

Reageer