de kl*teklant van proximus

  • 31 July 2013
  • 0 reacties
  • 415 Bekeken


Ik ben zefstandige met een zaak waar ik dag en nacht voor werk, en waar bereikbaarheid essentieel is.

En goede keuze van telecomoperator is dus essentieel, en nietsvermoedend koos ik voor proximus.





19 juli 2013,

15:28.
Een oproep van een onbekend nummer. Het blijkt Michel van belgacom te zijn.

Of ik het wel degelijk ben wiens nummer moet geswitched worden. Ik zeg van niet.

Hij leest mijn nummer voor maar ik herhaal dat het niet mag geswitched worden.

Michel zucht en legt neer.


15:30, oproep van onbekend nummer. het blijkt opnieuw Michel te zijn.

Hij is verbaasd mij opnieuw aan de lijn te hebben maar hij heeft nochtans opnieuw gewoon mijn nummer gedraaid.

Of ik wel zeker ben van mijn nummer. Ik vertel hem dat ik al 7 jaar dit nummer heb en dat dat nummer niet mag geswitched worden.

Hij zegt mij dat er mogelijks dan twee mensen hetzelfde nummer hebben.

Ik zeg hem dat ik dat nummer al 7 jaar heb en dat het niet mag geswitched worden omdat ik het nodig heb voor de zaak.

Ik zeg hem dat waarschijnlijk iemand een fout nummer doorgegeven heeft, en vraag hem nogmaals mijn nummer zeker niet te swicthen en de andere gegevens te dubbelchecken.


26 juli. Plots geen netwerk meer. Mijn klanten mailen mij om te zeggen dat ze een boodschap 'dit is een onbestaand nummer'

krijgen als ze mij bellen.

Ik gebruik noodgedwongen mijn vrouw haar gsm en bel om 13:30 naar de belgacom helddesk.

Na 20 minuten geraak ik binnen en krijg Maroeshka aan de lijn.

Die vindt het helemaal niet zo erg en zegt dat het waarschijnlijk gewoon een vergissing is en alles wel weer goed komt.

Na een kwartier zinloze discussie vraag ik haar mij door te verbinden rechtstreeks met de proximus 'hulp'.


Ik krijg er Kirsty aan de lijn. Die denkt dat het een vergissing is maar zij kan helaas niet zien wat er bij belgacom gebeurt (!!!!).

Ik blijf aandringen dat er iets moet gebeuren omdat ik een zaak te runnen heb en bereikbaarheid voor mij essentieel is.

Na wat rondkijken in de systemen ( nu lukt het plots wel) geeft ze toe dat ze mij niet mochten geswitched hebben.

Intussen zijn we 14:30.

Ze belooft mij dat binnen een half uur alles weer in orde zal zijn en ze mij zullen opbellen op het 'geleende nummer'.


Meer 2 uur later nog steeds geen oproep.

Ik besluit tot mijn frustratie nog maar eens zelf te bellen. Na een 15 minuten geraak ik terug binnen.

Het hele verhaal nog maar eens uit de doeken doen. Die medewerkster ziet na een aantal minuten plots wel het probleem.

Mijn nummer is 4246 en bij het nummer dat moest geswitched worden staan de cijfers in de andere volgorde: 4642.

een probleem, ze zal dat binnen de dertig minuten in orde brengen, 'belofte' van proximus.Of ik even aan de lijn wil blijven? geen probleem.



Na nog een 7 minuten beltoon krijg ik de heer Tim Schelinck (akoestisch geschreven) aan lijn. Excuses voor het voorval...

Normaal kan ik uw geval rechtstreeks rechtzetten, maar dat lukt enkel voor 16:30. En laat het nu net na 16:30 zijn.

Je zal moeten wachten tot maandag. Wat ik moet doen met mijn zaak? en wat mijn klanten zullen denken?

Daar kan ik niets aan doen. En daarop legt de heer Schelinck de telefoon neer.


Ik haasst mij intussen naar een baseshop om er een prepaid kaart te kopen en mijn klanten dit nummer door te gevn. Kwestie van bereikbaar te zijn.


Intussen zijn we dinsdag en ben ik nog steeds niet terug mobiel.


Ik werk dag en nacht voor mijn zaak maar intussen ben ik al meer dan 5 dagen volkomen onbereikbaar, ondanks mijn uitdrukkelijk verzoek niet geswitched te worden. En niemand van de helpdesk die het wat kan schelen... Eens de telefoon neer, is het probleem opgelost... lang hun kant.


Ik kan enkel maar aanraden aan iedereen die een eigen zaak begint of heeft waar bereikbaareid belangrijk is om de goede keuze te maken,

waar je als klant belangrijk bent. Dat ben je duidelijk niet bij proximus, daar ben je overduidelijk de kl*teklant.


Deze voormiddag nog maar eens gebeld naar proximus en nu Freya aan de lijn gehad.

Die belooft mij het in orde te brengen en mij zeker terug te bellen.

'ik weet dat je wantrouwig bent, maar ik beloof je dat ik je vandaag nog terug bel'. Het communiezieltje wordt nog net achterwege gelaten.

We zijn 23:59 maar Freya heeft niet meer gebeld....







0 reacties

Geen reactie

Reageer