De Ideeënbus: een maat voor niks?

  • 15 July 2011
  • 18 reacties
  • 2419 Bekeken

Sedert november vorig jaar heb ik een idee gelanceerd over TV5Monde Europe.
Dit idee staat nog steeds bovenaan aan top in top5.

Volgens een bericht van Eva voorgelegd ter beoordeling. Geen antwoord, ook geen antwoord aan vragen aan "EVA", overduidelijk doofpot dus..

Voor mij is het dan duidelijk: in september loopt m'n jaarcontract af, Ik verleng het niet en blijf op de satelliet + dvbt.

saluutjes mensen.

18 reacties

Reputatie 6
Badge +1
De ideeenbus daar word helaas niet veel mee gedaan. Alle dingen waar al herhaaldelijk om gevraagd is en die door heel veel mensen positief beoordeeld worden krijgen gewoon geen uitvoering. Geen NL ondertiteling op TV 5 en BBC Ent, geen Duitse zenders, geen CNBC, geen uitbreiding radioaanbod, geen NL1,2,3HD enz. Alles wat we ook maar lanceren word niet uitgevoerd, ofwel geen antwoord of een ontwijkend antwoord waar je ook niets mee opschiet.
Reputatie 5
Badge +2
Heel jammer inderdaad. Zeker sinds er iemand altijd op de duim naar omlaag stemt (zonder aan te geven waarom), is er amper kans dat een idee ooit wordt geselecteerd om voorgelegd te worden. En van feedback van Eva is al zeker geen sprake meer op de ideeën, noch die van de top 5, noch die van in de ideeënbus. Van de ideeen die wél goedgekeurd werden merk je helaas niks van.

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik vraag me ook af wat en hoe die belachlijke duim erop komen. Wie beoordeelt dat dan ? als wij klanten daar geen invloed op hebben of geen uitleg over krijgen, dat ze het dan weglaten en alleen voor intern gebruik houden. -Nu is het regelrecht irritant ! Roepen
beste

elke klant kan een idee beoordelen door de respectievelijk duim aan te klikken

mvg
nu, ik vind het in de huidige vorm ook wat waardeloos.
Ook omdat er gewoonweg quasi niks mee gedaan wordt, maar ook omdat er te veel dubbele dingen zijn en er geen overzicht is van de meeste gestemde ideen.

er zou ook een 'block/widget' moeten zijn om meeste gestemde ideeen te zien. Nu zijn er heel veel goede ideeen, maar niemand kan die nog zien, en daardoor wordt er ook niet meer voor gestemd waardoor het aantal stemmen op de ideeen laag blijft. Eigenlijk wordt er nu enkel op een idee gestemt als die max een paar dagen oud is (afhankelijk van het aantal posts in de ideeen bus). Dit geeft dus een volledig vertekend beeld.

Trouwens, in de ideeenbus staat er:

"

Elke maand zullen we de vijf ideeën met de meeste stemmen voorleggen aan het marketing departement van Belgacom. Ideeën die niet in de top5 terecht komen, maar die we toch heel tof vinden, geven we ook door aan marketing.

Een week later geven we https:///pages/9cdd7c50d3 op deze ideeën."

Lijkt me toch ook niet echt de waarheid te zijn...
Zover ik weet is er nooit feedback gekomen.
Reputatie 7
Badge +1
xenne, je kunt op die duim klikken tot je een ons weegt....er gebeurt niks. Dat is ooit wel eens anders geweest geloof ik, maar Eva heeft eens geschreven dat dat afgevoerd was. Als het jou wél lukt mag je het altijd laten weten, misschien heb jij een wit voetje bij Eva ?? :D
goeiemiddag sinjoor71

de mogelijkheid om forumberichten te beoordelen werd inderdaad onlangs gedactiveerd, echter in de rubriek "uw mening" kunnen ideeën van andere gebruikers nog steeds beoordeeld worden door het respectieve duimpje te selecteren en te klikken. als dat voor jou niet gaat ligt het vermoedelijk aan browser of ontbreken van één of andere applicatie op uw pc, want ik heb niets met Eva

http://oi56.tinypic.com/2rqbluv.jpg

mvg
Op een andere draad in dit forum heeft er iemand voor een gelijkaardige klacht met dikke en grote letters staan schreeuwen van Hallo! Eva! enz..
Het brengt allemaal geen aarde aan de dijk.

Wat kan helpen: een lezersbrief naar Humo, daar zijn ze niet zo tuk op bij Belgacom.

Zelf ga ik het niet meer doen, in september is het kontrakt finito... saluutjes Eva!




Het zal vakantie zijn hé. :)
Hallo iedereen,

Ik begrijp dat het frustrerend is dat jullie zo lang moet wachten op nieuws. De belangrijkste reden daarvoor is dat ik pas iets nieuws post bij een idee, wanneer er nieuwe informatie over dat idee is. Dat kan lang duren en daardoor mis ik soms reacties (ik krijg geen notifications). Dat is niet goed. Ik zal eens bekijken hoe ik mijn procedure kan aanpassen zodat ik de ideëen beter kan opvolgen. Ik neem als streefdoel om dat tegen september te verbeteren.

(Ter info: het team dat Uw Mening beheert is kleiner en heeft minder tijd om op dit project te werken dan het team dat het forum beheert. Dat is geen uitvlucht, we zouden het beter moeten doen, maar zo begrijpen jullie waarom er een verschil zit in reactiesnelheid tussen het forum ende Ideabox.)

Doen we dan niets met jullie ideetjes?

Toch wel! Elke maand (soms om de twee maand, zoals nu tijdens de vakantie) heb ik meeting met het TV team en Internet team om alles te overlopen. Het gebeurt inderdaad minder dan ik beloofd had, zoals @Bart correct aanhaalt en ik zal ook proberen dat tegen september aan te passen.

Tijdens die vergaderingen overlopen we alle ideetjes en diegene die het meeste stemmen hebben bespreken we en daar geven we ook feedback op. Sowieso ben je er dus zeker van dat een idee gezien wordt door de mensen van marketing die er iets aan kunnen doen.

Waarom antwoorden we dan niet?

Het duurt gewoon heel lang alvorens ik nieuws heb om iets te antwoorden. Dan kan om verschillende redenen zijn:

- Jullie hebben een echt goed idee gegeven en we willen niet dat de concurrentie weet dat we dat gaan implementeren. Ik communiceer dan pas wanneer het effectief geïmplementeerd is. Dat kan tot een jaar duren.

- Soms geef ik al een eerste reactie (dat we het gaan onderzoeken) maar duurt het effectief x maand alvorens ik opnieuw kan reageren met nieuws, omdat dat gewoon zo lang duurt. Dat verschilt van type idee tot type idee. In https:///posts/fd5b4e10a0 kan je in een reactie lezen waarom het zo lang duurt voor vragen over zenders.

Ik zal mij voornemen om in oktober (wanneer we een jaar bestaan) AL die ideeën nog eens te overlopen waarop we al gereageerd hebben en overal een status update op te doen.

Het is een soep om op te volgen welke ideeën al dan niet geselecteerd zin om op te volgen.

Het is waar dat de ideëenbus een moeilijk te doorzoeken soep aan het worden is. daarom denken we erover na om een ideëenbus per product te maken in plaats van 1 grote, zoals nu. Het zou mooi zijn als ik dat tegen oktober kan implementeren.

Ondertussen kan je via onderstaande links alvast een lijstje krijgen van de ideetjes die in behandeling zijn (of niet):

https:///posts?tagName=In+overweginghttps:///posts?tagName=Geen+uitvoering+geplandhttps:///posts?tagName=In+overweginghttps:///posts?tagName=Idee+uitgevoerd(I know, I know, kan beter)
https:///posts?tagName=Wordt+uitgewerkt
https:///posts?tagName=bestaat+reeds

Groetjes,
Eva
Na een paar maanden Belgacom TV klant valt me wel op hoe veel problemen en glitches die ik tegenkom of verbeteringen in deze ideeënbus of op het forum al tientallen keren voorkomen, maar blijkbaar niet opgelost raken. Een greep uit wat mij momenteel vooral stoort:

- bij zappen tussen zenders (vooral HD) loopt het geluid niet synchroon met het beeld (een gekend probleem)

- bij het klikken van de buttons menu, info, help, guide, on demand, ... moet je altijd een drietal seconden wachten voor dat verschijnt en verloopt switchen tussen optes in begin vrij traag (dat blijkt niet oplosbaar te zijn, want gebruikt men nu nog als waarschuwing dat zappen bij digitale tv trager is dan bij analoge)

- teletekst bij opgenomen programma's verloopt zelden 100% synchroon met de opname (blijkbaar al jaren een probleem)

- de programma-informatie is vrij beperkt - vooral van films - en de samenvattingen van programma's bieden te weinig meerwaarde ...

- de interface is 'very basic', de kleurcombinaties bevorderen niet altijd de leesbaarheid (vooral het lichtblauw), ...

- het aanbod in Vlaanderen is veel té Franstalig ... uiteraard is er altijd de kwestie van uitzendrechten, maar met wat moeite te doen kunnen bepaalde zenders zeker binnengehaald worden ...

In de toekomst:

- decoders op de markt brengen met twee/drie tuners: zodat je twee programma's op hetzelfde moment tegelijk kan opnemen en naar derde zender kan kijken

- multiroom DVR/decoder: zodat één decoder als centrale hub dient en je via een set-top-box op andere TV's in huis opnames met de hub kan bekijken, favoriete zenderslijsten, parentalcontrols, ... per TV-toestel in huis kan instellen

- meer mogelijkheden om de interface te personaliseren: één keer standaard je opnamevoorkeuren instellen (zodat je niet telkens dat opnieuw moet doorlopen), kleurschema's aanpassen voor betere leesbaarheid, onthouden van welke programmagids je standaard bij opstart wilt (favoriete zenders, alle zenders, ...), ....

- meer keuze voor taalboeketten: Engelstalige zenders, Duitstalige zenders in een (betaal-boeket. Eventueel andere taalgebonden zenders (zoals RAI-zenders) uit basisaanbod halen en ook boeket van maken

Tot slot:

Over het algemeen ben ik wel tevreden met Belgacom TV. De helpdesk heeft me een aantal keren vlot geholpen (bij de activatie, bij storing op mijn lijn, ...). Maar of ik Belgacom zou aanraden aan collega's, vrienden, familie, ... waarschijnlijk enkel en alleen als ze al Belgacom-producten hebben en het kunnen combineren met een pack zodat ze zonder prijsverhoging het kunnen ontvangen. Enkel dat laatste heeft mij ook ervan overtuigd om Belgacom TV te nemen ... dat het gratis was.
Reputatie 5
Badge +2
"- meer keuze voor taalboeketten: Engelstalige zenders, Duitstalige zenders in een (betaal-boeket. Eventueel andere taalgebonden zenders (zoals RAI-zenders) uit basisaanbod halen en ook boeket van maken"

- Engelstalig: zal zeer moeilijk zijn aangezien de Britse commerciële zenders geen interesse tonen om buiten het VK. Anders waren die in de Benelux al digitaal ergens beschikbaar. Maar zeg nooit nooit.
- Duitstalig: dit blijft zeker een pijnpunt. WDR nog in basisaanbod en, ondanks dat de concurrentie ze in het basisaanbod heeft, heel wat Duitse commerciële zenders in een taalboeket, inclusief ARD HD en ZDF HD.
- Andere taalgebonden zenders: een goed idee, zoals bijvoorbeeld bij Numericable. Afrika, Turks, Arabisch, Portugees, Grieks,... alleen de Italiaanse RAI-zenders zou ik in het basisaanbod laten, net zoals alle huidige zenders. Eventueel kan er een "Mediterrane Boeket" komen met Italiaanse commerciele zenders (Mediaset,...), Spaanse zender (TVE 24h,...), Portugese, Griekse,...

Met uw andere stellingen ben ik 100% akkoord.

Mvg
engelstalige boeketten zullen ze nooit doen.
Je moet rekening houden dat 80% van de NL zenders uit ENG & FR zenders bestaat.
Als ze ENG 'boeketten' aanbieden, wat moeten ze dan doen met het klein aantal NL zenders.

Duitstalige zenders komen er NIET bij, zie hierboven . https:///posts/adb3aa8b4a & https:///posts/d4af6addb3 staan bij het niet uit te voeren gedeelte. Maar ook zenders zoals FoxLife, NL radiio zenders staan bij het niet uit te voeren gedeelte.
Franse zenders zijn uiteraard wel altijd mogelijk , want dat heeft de corrupte PSer en ex-RTLer graag.
Dat idee voor TV5Monde Europe heeft de hoogste score gehaald ooit.

Er is niks, maar dan ook niks van gekomen.

De opzeg van Belgacom-TV is nu een feit.

In m'n opzegbrief is verwezen naar deze draad en de draad waar zoveel stemmen op gehaald zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Inderdaad er is ook niks gerealiseerd van alle ideeën. De ideeënbus geeft een indruk van inspraak, maar meer niet.

mvg
Inspraak dat bestaat nergens maar wel de indruk van inspraak te hebben dat is op alle vlakken zo iemand die gaat kiezen denkt ook van inspraak te hebben !!!


groetjes,

Elsa
Reputatie 6
Badge +1
Daarom had ik ooit eens in de ideeenbus het idee geopperd om de iedeeenbus maar af te schaffen.

Reageer