Dataverbruik TV-Overal op smartphone 3G of Edge

  • 26 February 2012
  • 4 reacties
  • 760 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
In de support staat:
Een uur TV Overal verbruikt gemiddeld 200 MB volume (op het mobiele 3G-net).
Maar ik stelde gisteren vast dat ik na een kwartier (kan ook 20min geweest zijn) TV-Overal op smartphone 3G (slotfaze van Omloop het Volk op parking supermarkt) zeker een stijging van 14,5 naar 162MB had of 147,5MB !! zelfs als het 20 min. was, kom ik op 442,5MB voor een uur.....of méér dan het dubbele ! Heeft iemand hier ook zulke ervaringen mee ? Ik gebruik mijn smartphone wél meestal op Wifi.

4 reacties

• Heeft dat iets te zien met adaptive bitrate!? mss als je in goed condities zit zzal je videobitrate ook stijgen, ik weet het niet goed want ik gebruik geen smartphone om mij te kunnen bezatten op café (grapje hé sinjoor, je kent mijn flauwe moppen ondertussen zeker al)
Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Heet nu Omloop het Nieuwsblad... natuurlijk niet hé Ricy, ik kan je steekjes wél appreciëren. Ik vroeg me alleen maar af wat die cijfers in het écht voorstellen. Ik ben zéker niet zinnens TV-Overal op GSM/smartphone (of tablet, die ik niet heb) systematisch op 3G te gaan gebruiken. Voorheen had ik ik alleen als demonstatie al eens geprobeerd voor een paar minuten, maar daar kan je geen écht verbruik mee vaststellen. Nu heb ik wél een Mobile Comfort15 met 250MB volume, dus ik zit nog binnen de limiet en de maand duurt nog 3,5 dagen, dus...het zal me een zorg zijn.'t is maar dat er misschien mensen zijn die onbezonnen TV-Overal op 3G gaan gebruiken hé. Dan krijgen we hier weer jammerklachten bij de vleet ! Blijkbaar blijft het nu weer nog gratis tot 31/3/12, als je het verbruik niet meerekent natuurlijk !Knipogen
is inderdaad niet echt te voorspellen, hoe beter je netwerk hoe hoger de bitrate, en hoe meer je zal verbruiken

ik heb gisteren oa meer dan één uur tv overal gekeken via mobiel datanetwerk, mijn totaal mobiel verbruik gisteren was 461.3 MB, maar dit was niet alleen van tv overal heb oa ook meerdere surfsessies gehad, via voip gebeld, etc

mvg

Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor jullie reacties. Al wat ik hier kan uit afleiden is, dat er onzekerheid is over je te verwachten dataverbruik. Adaptive bitrate OK, daar kan ik inkomen, maar dan blijf je toch ergens in "bange" verwachting over je verbruik. Je kunt je smartphone natuurlijk wél instellen voor te gebruiken datanetwerk. Ik kan kiezen tussen "alleen UMTS", "alleen GSM" of "UMTS (voorkeur)/GSM". Ik heb hier thuis bv. géén 3G. Als ik de keuze voor 3G doe in beschikbare netwerken, schakelt hij automatisch na de zoektijd terug over op 2G. Dus voordien liepen mijn experimenten met TV-Overal op mobiel netwerk steeds op 2G. Nu bij de Carrefour blijkbaar op 3G...ik ga dat nog eens controleren binnen een paar dagen als ik daar ben en laat nog iets weten.
BTW, ik heb vlgs de nieuwe app van Norton Utilities idd. 149MB verbruikt verleden zaterdag (was eerst de dag ervoor geïnstalleerd), wat dus klopt met de gegevens van de Hallo app van Belgacom..

Reageer