daling internetsnelheid bij ingeschakelde decoder

  • 7 January 2011
  • 11 reacties
  • 1077 Bekeken

Ik haal een gemeten download snelheid van 3.88 Mb (496.29 kb/sec)

maar zodra ik de tV decoder aanzet daalt de snelheid tot 1.38 Mbps (176.46 kb/sec) wat toch bijzonder laag is.

Hoe kan de snelheid op een behoorlijk niveau blijven wanneer er tv gekenen wordt ??

11 reacties

Dit is normaal. BelgacomTV pakt immers een deel van de internetsnelheid in bij het kijken naar BelgacomTV.

Welk internetabonnement heb je?
Reputatie 2
Badge +1
Dit is eigen aan de xDSL technologie.

Meet je dit draadloos of via kabel?
Reputatie 7
Badge +1
3.88 Mbps is wel héél weinig. Heb je dan een Internet Start ? zeker nog geen VDSL2. Test je modem op

http://192.168.1.1/cache/914415556/index.cgi

onder "advanced settings/status"; je kunt hier je linerates en je signaal-ruisverhouding !in dB) zien.
Een blik op de laatste factuur leert mij dat een abonnement voor Internet Favorit wordt aangerekend.

Ik zou dus voor 25 Mps moeten beschikken.

Blijkbaar is er iets serieus fout.
plaats uw login (fx123456) hier dan kunnen Belgacommedewerkers nakijken of VDSL op uw adres mogelijk is ,of eventueel U lijn op een hoger profiel kan worden geplaatst.

Mvg Jerom
mijn login is fc647405
Reputatie 7
Badge +1
Ik hoop voor jou het beste Urbaan ! :D
Met Internet Favorite kan je maximaal over 25mbps beschikken. In de praktijk wordt dit vrijwel nooit gehaald, dit is allemaal afhankelijk van hoe ver je van de ROP woont, binnenbekabeling of je wired of wireless surft, indien wired hoe lang je kabel is, indien wireless hoe ver je van de router zit etc.. etc...
@BLGCM

Maar als je zelfs niet de max. snelheid van de onderliggende abo's haalt, zou zo een zwaar abonnement nooit mogen worden aangerekend (naar mijn mening)
@Blabla: dat zeg ik ook niet, maar men denkt vaak omdat er in cijfers staat dat je 25mbps kan halen dat je dat ook effectief haalt.

Ik zou ook 25mbps moeten halen maar het maximum dat ik haal is ook maar 18mbps hoor...
18 mbps .... wat een luxe tegenover mijn 3.88 .....

Reageer