Skip to main content
Het blijft een maandelijks spelletje. Foute facturaties zijn inmiddels de norm in dit bedrijf. Ongevraagde diensten, teveel decoders, beloofde gratis diensten die toch gefactureerd worden, betalende SMS'en zijn terug een plaag geworden, enzovoort. Controleer ook die van vrienden of familie die niet zo IT en of administratief onderlegd zijn. Ze betalen vaak systematisch teveel voor zaken die onnodig zijn. Ik heb vooral een vermoeden dat de facturatiedienst vooral ouderen in het vizier heeft. Het is een sterke beschuldiging en toch ik begin te vermoeden dat hier een business model achter zit. Ik ben het echt beu elke maand terug hier tijd in te moeten stoppen.
Ik denk als dat moest waar zijn dat ik dan toch ook al lang van het leer zou gehad hebben en tot nu toe loopt het aanrekenen op de facturen altijd correct bij mij.

Al moet ik natuurlijk wel toegeven dat het bij sommigen inderdaad wel eens verkeerd loopt aangezien ik dit lees op twitter , facebook enz.... maar dat ze dit systematisch zouden doen daar geloof ik persoonlijk nog niet in, hat is nog altijd geen bedrijf in nood, allee hoop ik toch ;-)))
Mensen die minder high tech of administratief beslagen zijn zijn hier vooral het slachtoffer van:



1. het feit dat telco's mogen factureren zonder bestelbon of formele (op een of andere manier) getekende bestelbon. Dus krijgen veel klanten zaken aangerekend waarvan ze zelfs geen benul hebben waarover het gaat. Dat kan u niet ontkennen. Ook dit forum staat er vol van.



2. er absoluut geen transparantie is in tarieven. Je ziet in het bos de bomen niet meer staan. De promo's vliegen je hier wel om de oren, dat wel maar geen brutto prijslijsten.



Dat vaak ouderen hier het slachtoffer van zijn valt ook niet te ontkennen. Dat jullie het bewust doen? Dat kan ik niet bewijzen maar ikzelf kan de administratieve dwalingen van jullie bedrijf niet meer tellen. Dat laatste kan ik uiteraard wel zwart op wit bewijzen.



Vandaar, een verwittigd man is er 2 waard: controleer elke factuur telkens weer opnieuw.
Dat wordt dan wel heel moeilijk voor die mensen als ze geen benul hebben waarover het gaat en het bos door de bomen niet meer zien, om hun facturen te controleren, maar soit facturen controleren vind ik maar evident en moet je sowieso doen en zeker niet alleen deze van Proximus alleen, persoonlijk heb ik dat al altijd gedaan, er is geen rekening die ik betaald heb vooraleer ze gecontroleerd te hebben, wat mij nu juist opvalt is dat de jongere generatie dit juist veel minder doet.
Dat vaak ouderen hier het slachtoffer van zijn valt ook niet te ontkennen. Dat jullie het bewust doen? Dat kan ik niet bewijzen maar ikzelf kan de administratieve dwalingen van jullie bedrijf niet meer tellen. Dat laatste kan ik uiteraard wel zwart op wit bewijzen.

Vandaar, een verwittigd man is er 2 waard: controleer elke factuur telkens weer opnieuw.


Mij lijkt het evident dat je elke factuur die je moet betalen controleert, dat doe ik ook altijd, en ik ga ervan uit ook de meeste mensen.

Uw insinuaties dat Proximus ouderen viseert en doelbewust fouten in zijn facturatie plaatst dien ik ten zeerste te ontkennen. We ondervinden de laatste tijd enkele technische moeilijkheden met een nieuw facturatiesysteem, dat is waar, maar ik kan u verzekeren dat wij alles in het werk stellen om deze hinder voor onze klanten tot een minimum te beperken. Onze klanten- en klachtendienst draaien overuren momenteel, evenals alle agenten die op de sociale media kanalen werken.



Met dank voor het begrip.

Groeten,

Wim
Ik noteer bij deze dat jullie volledig toegeven dat er een probleem is en dat klanten er defacto niet van uit kunnen gaan ze correcte facturen mogen verwachten. Met andere woorden, u onderschrijft volledig mijn stelling 'Controleer ALTIJD uw Proximus facturen!'



Waarvoor dank. Men zegge het voort.
Ik noteer bij deze dat jullie volledig toegeven dat er een probleem is en dat klanten er defacto niet van uit kunnen gaan ze correcte facturen mogen verwachten. Met andere woorden, u onderschrijft volledig mijn stelling 'Controleer ALTIJD uw Proximus facturen!'

Waarvoor dank. Men zegge het voort.


Voor alle duidelijkheid: de problemen waarvan sprake hebben betrekking op de termijnen van verzending van de facturen, zoals mijn collega's hier al hebben uitgelegd, niet over de inhoud van de facturen!

https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/factuur-tussentijd-35420/index2.html#post555572


Op de laatste factuur die ik ontvangen heb stond er ook bij dat ze de facturen, die in de toekomst "aanrekeningen" zullen genoemd worden,

zullen overzichtelijker worden en dat alle bedragen vermeld btw inclusief zullen zijn, dus dit is zeker al een stap in de goede richting en draagt tenslotte ook bij dat je deze gemakkelijker zult kunnen controleren, enfin dit zal ik dan wel zien eens ik de eerste aanrekening zal ontvangen.
En toch blijven jullie meesterlijk aanmodderen. De vele telefonische beloftes blijken gebakken lucht. De fouten stapelen zich elke maand op. Van beloofde crediteringen is geen sprake. Rechtzettingen ook niet. In tegendeel. Ondanks dat ik zelfs een telefoon kreeg van een proximus mannetje die me vertelde persoonlijk met dat dossier bezig te zijn factureren jullie een 81 jarige klant nu ook +- 50 euro idiote SMS diensten aan.



Kortom, ik neem mijn woorden niet terug als ik beweer dat jullie facturatie dienst systematisch extra inkomsten zoekt door foute facturatie en dat vooral zwakkere, lees oudere gebruikers daar het slachtoffer van zijn.



Er rest me nu nog juist naar de telecom ombudsdienst te stappen.
En toch blijven jullie meesterlijk aanmodderen. De vele telefonische beloftes blijken gebakken lucht. De fouten stapelen zich elke maand op. Van beloofde crediteringen is geen sprake. Rechtzettingen ook niet. In tegendeel. Ondanks dat ik zelfs een telefoon kreeg van een proximus mannetje die me vertelde persoonlijk met dat dossier bezig te zijn factureren jullie een 81 jarige klant nu ook +- 50 euro idiote SMS diensten aan.



Kortom, ik neem mijn woorden niet terug als ik beweer dat jullie facturatie dienst systematisch extra inkomsten zoekt door foute facturatie en dat vooral zwakkere, lees oudere gebruikers daar het slachtoffer van zijn.



Er rest me nu nog juist naar de telecom ombudsdienst te stappen.




Dat moet je zeker doen want ik heb zo de indruk dat ze met uw voeten spelen, ik hoop dat met de ombudsman daar een einde aan komt.
Ze zou op 1 dag voor ongeveer 60 euro voor 0,1 seconden naar het nummer 9936 (echovox) gebeld hebben. Als je dat bedrijf/nummer even na trekt kan je je niet voorstellen dat operatoren überhaupt met dergelijk schurft overeenkomsten hebben. Intussen gaat Proximus crediteren. Benieuwd wat het volgende maand gaat zijn. Het mag duidelijk zijn dat telecomfacturen met getrokken messen geopend moeten worden.
Op de laatste factuur die ik ontvangen heb stond er ook bij dat ze de facturen, die in de toekomst "aanrekeningen" zullen genoemd worden,

zullen overzichtelijker worden en dat alle bedragen vermeld btw inclusief zullen zijn, dus dit is zeker al een stap in de goede richting en draagt tenslotte ook bij dat je deze gemakkelijker zult kunnen controleren, enfin dit zal ik dan wel zien eens ik de eerste aanrekening zal ontvangen.


Mijn facturatie loopt nu al jaren zonder problemen. Ik krijg die wél binnen per mail, zodat ik ze kan downloaden en controleren. Afdrukken doe ik enkel als er iets speciaal (verbruik) aangerekend wordt, wat heel zelden gebeurt.
Bij mij ook Sinjoor ook al jaren geen enkel probleem met facturen, alleen krijg ik om één of ander duister reden geen korting meer die ik enkele jaren terug wel een jaar en half gekregen heb. Eigenlijk na die ondertussen vele jaren die ik klant ben mag ik zeker niet klagen zelfs met de apparatuur heb ik geen problemen, vroeger zette ik deze altijd stroomloos en 's morgen terug op en daarmee dacht ik dat dit de reden was waarom ik geen problemen had maar nu al enkele maanden aan het testen zonder de apparatuur stroomloos te zetten en heb nog niets abnormaals opgemerkt.
Bij mij ook Sinjoor ook al jaren geen enkel probleem met facturen, alleen krijg ik om één of ander duister reden geen korting meer die ik enkele jaren terug wel een jaar en half gekregen heb. Eigenlijk na die ondertussen vele jaren die ik klant ben mag ik zeker niet klagen zelfs met de apparatuur heb ik geen problemen, vroeger zette ik deze altijd stroomloos en 's morgen terug op en daarmee dacht ik dat dit de reden was waarom ik geen problemen had maar nu al enkele maanden aan het testen zonder de apparatuur stroomloos te zetten en heb nog niets abnormaals opgemerkt.



Ik heb eveneens geen problemen zowel kwa facturatie als kwa technisch en dat moet ook zo zijn.
Beste Peter_089



Als er fouten zouden zijn op de factuur zou ik je aanraden ofwel uw gegevens door te sturen naar Het Proximus team met al uw klantgegevens.



Ofwel te bellen naar ons gratis 0800/22800 nummer.



We zullen uw vraag zeker ter harte nemen en alles voor je nakijken.



Met vriendelijke groeten



Koen
KoeN,



Een vraagje, de laatste tijd lees ik hier dikwijls als opmerking dat de mensen niet meer binnen geraken op 0800 22 800 en zelf na een tijd bellen afgehaakt wordt,

zijn dat gekende problemen of zo ?
Dag Elsa,



Er zijn geen problemen gemeld en de 0800/22800 zou perfect moeten werken.



Ik stuur zeker hier het bericht door dat alles zeker nog eens nagekeken wordt.



Met vriendelijke groeten



Koen
Ok Koen, bedankt.

Reageer