Beantwoord

Contactnummers weg

  • 27 April 2017
  • 6 reacties
  • 451 Bekeken

mijn smartphone had een foutmelding waardoor deze terug naar het fabriek moest. Bij het verwijderen van de SIM-kaart kon deze niet meer in mn ouwe toestel. Hierdoor moest ik een nieuwe SIM-kaart laten aanmaken. Toen ik deze activeerde bleken (bijna) al mn contacten te zijn verdwenen, hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door FreyaVR 27 April 2017, 20:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste, dit zou betekenen dat je contacten waren opgeslagen in je telefoon en niet op je simkaart. Groetjes Freya
ben er zeker van dat dit niet was , ik sla nooit nummers op op mn telefoon , steeds op mn SIM-kaart
Reputatie 4
Badge +1
"Hierdoor moest ik een nieuwe SIM-kaart laten aanmaken."
Door wie werd die nieuwe SIM aangemaakt ?, blijkbaar werd er gewoon een lege SIM gegenereerd zonder de data over te zetten (enkel nummer en belkrediet indien een pay and go)..., daar zit de schuldige.
Ikzelf zette een grote SIM over naar een micro-sim (in een gewone telecom winkel met proximus faciliteit: alle gegevens waren aanwezig alsook belkrediet, en werkte binnen de 10 seconden (tijd van plaatsen in m'n GSM)
Mijn broer heeft net het zelfde voorgehad, als je het niet uitdrukkelijk vraagt zetten ze blijkbaar die data niet over, toch niet in de proximus winkel waar hij geweest is.
Ter bijkomende info:
Normaal reken ze iets van een 5€, dacht ik, om de data over te zetten van de ene kaart naar de andere.
Reputatie 5
Badge +3
Hi iedereen, je dient dit inderdaad te vragen, meeste nummers worden tegenwoordig op een account zelf opgeslagen staan dus niet meer op de simkaart. Groetjes, Nicky

Reageer