Beantwoord

Contactadressen verdwenen in Windows Live Mail!

  • 12 August 2016
  • 41 reacties
  • 3962 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

Sinds gisteren merkte ik bij het willen opmaken van een mail dat al mijn contactadressen uit windows live mail zo maar zijn verdwenen, nooit niet voorhad, ben op google beginnen zoeken om dit zeer vervelend euvel te willen herstellen, heb een systeemherstel uitgevoerd, niets helpt, weet het nu niet meer.

Kan er iemand helpen? Het gaat over meer dan 100 adressen waaronder toch enkele belangrijke.

Mvg.
icon

Beste antwoord door jdm_01 16 August 2016, 20:38

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Systeemherstel tot voor de updates zou normaal moeten werken, maar ja met MS weet je nooit!

Heb dit al geprobeerd naar outlook.com te importeren...mislukt!
Systeemherstel uitgevoerd naar 3/8/16...mislukt!
Hopelijk krijg ik feedback van MS, vanmorgen gecontacteerd via mail.
Blijf het opvolgen en laat het weten.

mvg.
Bedankt zeker doen.
Dat verwonderd mij niet want met systeemherstel heb ik al positieve resultaten behaald maar ook slechte waar sommige zaken verdwenen waren die je niet verwacht en die ook niet zouden mogen gebeuren!
Reputatie 5
Badge +3
Elsa zo een cvs bestand vd contacten, hoe maak je dat precies?

gr.
Ik heb het vroeger op deze manier gedaan maar nu lukt het ook niet meer bij mij !!!!
http://www.computereasy.nl/tips-en-tools/windows/windows-live-mail-contactgegevens-exporteren/5531/
mss lukt het bij u wel ?
Fout lig bij Microsoft en niet bij PX denk ik en heb ook volop problemen mijn Skynet adres werkt 100% maar mijn Hotmail niet meer, krijg iedere keer volgende boodschap:

Voor het account Hotmail (Patje4) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden.
Serverfout: 3219
Server: 'https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/Sync.aspx'
Windows Live Mail-fout-id: 0x8DE00005

Intussen mij al zoek zitten zoeken op internet en vind geen oplossing.
Kan wel de emails van Hotmail lezen via omweg http://www.hotmail-aanmelden.com/
Ik werk met Windows Live Mail. En snap er geen bal van dat ik geen emails van Hotmail meer kan lezen.
Kan er mij iemand helpen?

grtt
Als je Windows Live Mail gebruikt moet je met IMAP werken als je nog wilt hebben da het goed werkt
uitleg vind je hier:=> http://bgctv.skynetblogs.be/#email-wlm
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb het vroeger op deze manier gedaan maar nu lukt het ook niet meer bij mij !!!!
http://www.computereasy.nl/tips-en-tools/windows/windows-live-mail-contactgegevens-exporteren/5531/
mss lukt het bij u wel ?

Heb een nieuwe nog niet volledige lijst contactpersonen aangemaakt en onmiddellijk daarvan een cvs bestand aangemaakt die bij mij wel is gelukt.
Als de fout nu wel of niet bij MS ligt blijft voorlopig een ?
Het zal me in de toekomst niet meer overkomen, exel bestand (cvs) maken en dit kopiëren naar een extern station.

mvg
Ik was ook (een deel) van mijn contactpersonen kwijt in WLM. Een systeemherstel naar een vorige herstelpunt werkte ook niet. Ik heb een nieuw gmail adres aangemaakt en van daaruit "contactpersonen importeren" gedaan en google heeft ze allemaal gevonden en zelfs aangeboden dubbele te verwijderen! Sindsdien sla ik regelmatig mijn lijst op als cvs. bestand op een extern medium. (open contactpersonen, klik op exporteren als cvs bestand, kies een doelmap en klaar)
Badge +4
Je kan ook altijd eens uw hotmail account verwijderen uit WLM en nadien opnieuw instellen ! soms veranderd hotmail wel eens van een soort server en dan komen mails soms niet binnen, best vanalles eens opnieuw instellen en zien wat dit heeft.
met pop krijg je sowieso problemen met WLM zie hier:=> http://bgctv.skynetblogs.be/#email-wlm
maar sedert ik terug imap gebruik werkt het terug, enkel mijn contactpersonen kan ik langs geen enkele manier terug krijgen ook niet met adagio zijn tip en ook niet door een ander mail client deze te laten importeren, maar ik heb ze wel nog in een csv bestand staan dat wel, aangezien er toch geen ondersteuning meer komt op WLM zal het vroeg of laat toch problemen geven dus zal ik maar een ander mail client installeren en dan daar de contactpersonen importeren via dit CSV bestand dat ik ook altijd zelf bijgehouden heb in een exel bestand en het ook iedere keer aanvul via excel als er nieuwe bijkomen zo ben ik zeker als er iets met de mailclient verkeerd loopt dat ik die toch altijd bij de hand heb.
Eureka, 't is me gelukt, na de windows update had ik gemekt dat mijn WLM client in het NL stond, maar daar had ik geen bezwaar tegen , nu heb ik die terug naar het engels gezet zoals die oorspronkelijk stond en wonder boven wonder ik heb mijn contacten terug!!??
De wonderen zijn echt de wereld niet uit.
Maar nu ben ik weer aan het twijfelen of ik nu toch een andere mailclient ga installeren of afwachten want ik ben die nu al zovele jaren gewoon en zolang WLM nog verder goed werkt, zal ik mss nog de kat uit de boom kijken tot er bij eventuele toekomstige windows updates serieuze problemen komen, ik hoop da het nog goed gaat werken eens windows verjaardagsupdate op mijn laptop binnenkomt!
Reputatie 7
Badge +6
Hoera! De aanhouder wint.
Die windows updates kunnen toch voor hommeles zorgen. Na zo'n update kon mijn tablet de camera niet meer vinden. Foutcode blablabla. Grrr. Nu weer in orde, na een andere update.
Ik heb de 'jubileumupdate' zowel op tablet als laptop. Tot nu toe geen katastrofes.
Reputatie 4
Badge +1
Fout lig bij Microsoft en niet bij PX denk ik en heb ook volop problemen mijn Skynet adres werkt 100% maar mijn Hotmail niet meer, krijg iedere keer volgende boodschap:

Voor het account Hotmail (Patje4) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden.
Serverfout: 3219
Server: 'https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/Sync.aspx'
Windows Live Mail-fout-id: 0x8DE00005

Intussen mij al zoek zitten zoeken op internet en vind geen oplossing.
Kan wel de emails van Hotmail lezen via omweg http://www.hotmail-aanmelden.com/
Ik werk met Windows Live Mail. En snap er geen bal van dat ik geen emails van Hotmail meer kan lezen.
Kan er mij iemand helpen?

grtt

Hallo, Ik heb (tijdje geleden) al gemerkt dat hotmail SOMS geen POP meer ondersteunt( Van de 5 hotmail adressen heb ik er 2 moeten omzetten, de drie andere bleven werken). Het volstaat dan om zelfde e-mail aan te maken als IMAP account , en dan werkt alles terug perfect, ook heb je de originele mails nog in je account (bij Microsoft-hotmail). Dus nieuw account aanmaken met zelfde naam en PW, maar IMAP bij aanmaak, en dus ook andere poorten bij servers.
Als je er niet uitraakt zal ik even de poorten en servernamen geven voor IMAP bij Hotmail
Grtzz
Daar heeft Microsoft mij zelf van verwittigd via e-mail al een hele tijd terug dat deze ondersteuning ging wegvallen.
Dan kon je patch activeren maar deze heeft bij mij niet gewerkt en heb ik dit ook handmatig moeten instellen naar IMAP zelf de pop's die nog normaal werkten heb ik ook maar in IMAP gezet, want vroeg of laat komen er toch problemen van.
# IMAP instellingen voor Hotmail ; Live ; Outlook
----incomming:
Server name: imap-mail.outlook.com
Port: 993
Encryption method: SSL

----outgoing SMTP:
Server name: smtp-mail.outlook.com
Port: 587
Encryption method: TLS
Reputatie 5
Badge +3
ONWAARSCHIJNLIJK!

Al mijn verloren contactpersonen van WLM staan terug in de lijst!
Ik had bijna gedaan met het aanmaken van een nieuwe lijst na een helse zoektocht en nu staan ze er opeens terug.
Heeft MS er iets mee te maken? Of wie het ook mag zijn, ben blij dat het is opgelost.
Onmiddellijk een nieuw cvs bestand aangemaakt, zal me niet meer overkomen.

mvg
Het zou goed kunnen want ik vond dit ook eigenaardig dat ze bij mij ineens terug stonden, ik ben van de veronderstelling uitgegaan dat het iets te maken had toen ik de engels versie terug gekozen had maar 100% zeker ben ik natuurlijk ook niet en kan het puur toeval geweest zijn !?
Maar het voornaamste is dat we ze terug hebben hé ;)
NB: met de w10 verjaardagsupdate zijn er wel hier en daar meldingen van problemen maar nog niks gelezen ivm WLM.

Reageer