Beantwoord

Contactadressen verdwenen in Windows Live Mail!

  • 12 August 2016
  • 41 reacties
  • 3989 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

Sinds gisteren merkte ik bij het willen opmaken van een mail dat al mijn contactadressen uit windows live mail zo maar zijn verdwenen, nooit niet voorhad, ben op google beginnen zoeken om dit zeer vervelend euvel te willen herstellen, heb een systeemherstel uitgevoerd, niets helpt, weet het nu niet meer.

Kan er iemand helpen? Het gaat over meer dan 100 adressen waaronder toch enkele belangrijke.

Mvg.
icon

Beste antwoord door jdm_01 16 August 2016, 20:38

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Het enige dat ik een paar keer gevonden heb is:

1) Open je Windows Verkenner:
2) Ga naar: C:\Gebruikers\GEBRUIKERSNAAM of INLOGNAAM\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\Contacts '
3) Daar zou je je contacten moeten terugvinden
of anders:
2) C\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\Contacts\default\
Misschien is de map wel verborgen.
maar dat had je misschien ook al gevonden.
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad Marleen, had deze map al bekeken, helaas daar staan ze ook niet in...versta er niets van, die adressen moeten toch ergens staan hé, kunnen toch niet zo maar uit de pc zijn gevlogen!

mvg
Reputatie 7
Badge +6
Heb je het ook al geprobeerd door aan te vullen met 'default'? zie hierboven?
Reputatie 5
Badge +3
Ja, als ik contacts open zie ik default staan, maar die map is ook leeg, bizar?
Reputatie 7
Badge +6
Tja, meer informatie vind ik ook niet. Ik zie dat je vraag ook al gesteld hebt aan de Microsoft Community. Ik hoop dat iemand anders (daar eventueel) meer weet. Sorry.
Reputatie 5
Badge +3
Bedankt Marleen voor de support, had ik maar ooit een print gemaakt...het probleem zal wel ergens in het register verscholen zitten zekers, nogmaals hoe kan dit nu opeens zonder commando van de C schijf zijn gewist?
Reputatie 7
Badge +6
Heb je soms een update binnengekregen, want ik meen toch te lezen dat het wel eens na een update gebeurt. Dat helpt je natuurlijk niet om ze terug te krijgen. 😞
ik denk dat je best uitkijkt in de toekomst naar ander mail programma want microsoft geeft geen ondersteuning meer op WLM volgens ik vernomen heb
Reputatie 5
Badge +3
Er zijn op 10 en 11/8 updates gebeurt voor W10, kan misschien de reden zijn.
Zal maar beginnen met opnieuw een lijst aan te maken, heel wat werk, al de personen sms'en om hun e-mail adres door te sturen, daardoor heb ik ze nog niet allemaal. dju zeer ambetant zoiets voor hebben.
Ik vrees er voor dat inderdaad in de toekomst met WLM meer en meer problemen zullen komen ik ga ook eens uitkijken naar iets anders.
Reputatie 5
Badge +3
Ja Elsa heb dit onlangs ook gelezen, maar dat lost nu mijn probleem niet op.

groetjes
Reputatie 4
Badge +2
Dit is eenvoudig te verhelpen door een backup te maken van uw contacten (csv file) maar ja nu is het te laat.
Reputatie 5
Badge +3
Ja Jan weet het nu ook om meer een backup te maken, wordt vaak vergeten of niet gedaan.

Onder de opties WLM bij geavanceerd-onderhoud lees ik iets bij probleemoplossing over logbestanden die nuttig kunnen zijn voor het oplossen van problemen, daar staat contactpersonen aangevinkt, hoe kan ik naar die logbestanden, en kan ik daar niet eventueel mijn adressen terug vinden?
Ja Elsa heb dit onlangs ook gelezen, maar dat lost nu mijn probleem niet op.

groetjes

ik wil voorkomen dat je er nog meer krijgt :-)))
Ik ben juist gaan zien mijn contacten zijn ook weg en dit ook pas blijkbaar na de windows10 update!!
gelukkig hou ik ze altijd allemaal bij in een cvs bestand.
Reputatie 7
Badge +6
Bestaat er geen kans dat je je contactpersonen terugvindt in je Microsoft account (als je die hebt natuurlijk)?
Badge +4
Ik vrees er voor dat inderdaad in de toekomst met WLM meer en meer problemen zullen komen ik ga ook eens uitkijken naar iets anders.
Ik heb ook nog WLM gebruikt, maar na een bepaalde update van het programma zelf kreeg ik ook problemen.
ben dan overgegaan op eM client die alles kon importeren van wlm.
Ben na 8 maanden redelijk goed tevreden van eM Client. (v6) er is nu ook v7 maar ziet er helemaal anders uit.

http://www.emclient.com/download
zal ik bij gelegenheid eens moeten installeren, ben je er content van qua functionaliteit tov wlm
Badge +4
Kvind het gelijkend op deze van WLM, dan vooral versie 6 van eM
Op deze site kan je kiezen voor de 6
http://www.filehorse.com/download-em-client/old-versions/

eM Client 6.0.24928.0

http://www.filehorse.com/download-em-client/24727/

Werkt ook in het nederlands.
Reputatie 5
Badge +3
Kunnen die recente update's niet verwijderd worden zodat de pc terug werkt zoals daarvoor? Met de adressen in WLM.
Ik vrees dat het te laat is, zelf al zou je de updates verwijderen.
Ik bezie het zo, er zit ergens een fout in de update die een programma nadelig beïnvloed, en door dan deze update te verwijderen is het kwaad al gebeurd, enfin dat is wart ik er van denk, mss zijn er die nog meer details kennen op dat gebied.
Reputatie 5
Badge +3
Toch moet dat bestand toch ergens op de schijf verscholen zitten,
In ieder geval ben ik al begonnen met het aanmaken van een nieuwe lijst, waar veel zoekwerk in steekt.
Hoe maak je zo een cvs bestand van je contactpersonen?

mvg.
Badge +4
Systeemherstel tot voor de updates zou normaal moeten werken, maar ja met MS weet je nooit!
Dat heeft hij al gedaan dacht ik toch, maar daar heb ik ook niet altijd goede ervaringen mee gehad, enfin soit 't is aan jdm om het te proberen.
NB: ik hoop maar door een sysherstel te doen juist die bestanden waar hij achter zoekt niet definitief weg zijn ik heb dit al voorgehad nu wel niet ivm WLM.
Badge +4
jdm anders eens proberen ander e-mail programma (zoals eMClient of thunderbird) installeren en eens zien of je contacten en mails kan importeren met het nieuwe mail programma .
Inderdaad als ze niet verdwenen zijn zoekt die achter die bestanden, en hopelijk vindt hij die !

Reageer