Beste,
ik had gisteravond 2 serie-opnames gepland: House MD op 2BE, en Top Gear op BBC2.
Deze overlappen elkaar gedeeltelijk. Eerst begint Top gear (21h-22h) en daarna House MD (21h30-22h25).
Toen ik gisteren om 21h45 de PVR raadpleegde, zag ik zowel een opname staan voor House als voor Top Gear.
Alleen, bij Top Gear stond niet de mogelijkheid om af te spelen! Ik kon alleen maar verwijderen !
Bon, ik concludeer hieruit dat Belgacom TV niet omkan met 2 overlappende serie-opnames. Maar waarom kan ik daar dan niet voor gewaarschuwd worden?
Niet noodzakelijk als ik de opnames plan, maar bv. een dag op voorhand, of van zodra duidelijk is in de TV gids dat er een probleem zal zijn. Of anderszijds kan ook voorgesteld worden om één van beiden op te nemen als nPVR.
mvg,
Dimpie
Bladzijde 1 / 1
Vermits serieopnames niet kunnen als nPVR tenzij het niet-HD zender betreft (zie verder) komen die altijd op de harde schijf (PVR). 2 opeenvolgende series op dezelfde zender worden automatisch continu opgenomen (er kan een stuk van de eerste op de tweede staan of omgekeerd). Daar heb je nooit conflicten mee. Bij serieopnames die opgeveer opeenvolgen, maar op verschillende zenders, moet je erg oppassen. Niet alle afleveringen van die reeksen starten altijd op hetzelfde tijdstip en dan kan het voorkomen dat die op bepaalde dagen mekaar wél overlappen. Best altijd een dag op voorhand eens checken of er geen conflict is in je planninglijst. BBC2 kan niet in nPVR maar 2BE wél natuurlijk. Dat kan je dan bv. via de online TV-gids een week vooruit plannen. Reeksen die slechts éénmaal per week uitgezonden worden moet je dus stuk per stuk terug inplannen. Reeksen die bv. 5 dagen achter mekaar uitgezonden worden kan wel allemaal tegelijk online inplannen, door op de eerste aflevering in het popup-venster op het programma te klikken (dus niet op de "programmeer op afstand optie"). Je krijgt daar dan alle afleveringen van die week in een lijstje te zien en kunt die dan allemaal achteraan aanklikken voor opname. Hou er wél rekening mee dat die altijd van de SD-zender opgenomen worden, ook als je ze vanuit de HD-zender plant.
Het is dus altijd veiliger serieopnames niet (of bijna) te laten overlappen als ze niet op dezelfde zender achter mekaar komen.
Het is dus altijd veiliger serieopnames niet (of bijna) te laten overlappen als ze niet op dezelfde zender achter mekaar komen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.