Ik probeer een Plex server te installeren zodat hij beschikbaar is van buitenaf. Ik heb intern een router (ASUS RT-AC68U) die op de Proximus Router is geïnstalleerd.
- Ik heb een port forwarding op de Proximus Router naar mijn ASUS (zie screenshot). Het IP adres is dat van de ASUS router.
- De poort is dezelfde als die die in Plex handmatig wordt vastgelegd wordt vastgelegd (zie screenshot). Het interne IP adres is dit van de PC die Plex draait.
- En er is een port forwarding in de ASUS Router naar dat vast IP adres (gebaseerd op MAC adres) van de PC die de Plex server draait (zie screenshot)
Het geheel lijkt niet te werken. Hopelijk kan iemand me helpen ?
Ik probeer dit nu uit omdat ik van plan ben een NAS te installeren, en waarbij dezelfde problematiek van dubbele Router forwarding moet opgelost worden.
Hartelijk dank bij voorbaat !
Bladzijde 1 / 1
om dubbele portforwarding te vermijden zou je gewoon de assus router een pppoe sessie kunnen laten maken net zoals de bbox3 er ene maakt, want de bbox3 ondersteunt pppoe passtrough.
Aan de bbox3 settings moet je niks veranderen en kan je ook verder je tv decoders er op aangesloten laten.
# bbox-in-pppoe-passtrough-gebruiken
# pppoe-login
Aan de bbox3 settings moet je niks veranderen en kan je ook verder je tv decoders er op aangesloten laten.
# bbox-in-pppoe-passtrough-gebruiken
# pppoe-login
Bedankt, ik ga hier zeker eens mee experimenteren.
Ik wil echter ook de port forwarding zelf laten werken. Enig idee waarom die nu niet zou werken?
Ik wil echter ook de port forwarding zelf laten werken. Enig idee waarom die nu niet zou werken?
Heb het probleem ondertussen kunnen oplossen.
Er waren 2 dingen die ik moest corrigeren 1) Het IP adress van de ASUS was fout - ik heb het vervangen door het IP adres dat de Proximus router er aan geeft, en 2) in de plex server heb ik geen geforceerde externe poort (32400) meer genomen, maar diegene die Plex zelf voorstelt (28349). De interne poort bleef op 32400.
Ik begrijp nog niet waarom dit 2de deel van de oplossing nodig was, maar pas dan werkte het.
Er waren 2 dingen die ik moest corrigeren 1) Het IP adress van de ASUS was fout - ik heb het vervangen door het IP adres dat de Proximus router er aan geeft, en 2) in de plex server heb ik geen geforceerde externe poort (32400) meer genomen, maar diegene die Plex zelf voorstelt (28349). De interne poort bleef op 32400.
Ik begrijp nog niet waarom dit 2de deel van de oplossing nodig was, maar pas dan werkte het.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.