Vraag

Communicatie verbruik mobiel internet

  • 8 June 2016
  • 4 reacties
  • 255 Bekeken

Beste,

Volgens 'my proximus' zowel online als op mijn iphone staat het verbruik van mijn mobiel internet bundel +/- op 50%. Ik krijg echter kort na elkaar twee smsen, dat ik maar 10% meer over heb, en nu dat mijn verbruik overschreden is en de surfsnelheid zal worden gereduceerd. Gezien ik meestal op wifi surf (gratis via werk en thuis) kan mijn verbruik onmogelijk overschreden worden.
Wie kan ik hiervoor contacteren?

alvast bedankt voor een reactie.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ben je zeker dat de SMS gaat over je mobiel internet en niet je vast internet? Ik wist niet dat bij mobiel de snelheid verlaagt word. Meestal rekenen ze het je gewoon aan. Welk abonnement heb je?
Het gaat zeker over mobiel internet want mij vast internet zit bij een andere provider. Ik heb een simpel abonnement van 15 euro (1GB mobiel, onbeperkt sms, 120min telefoneren) Intussen geeft my proximus ook aan dat mij bundel in overschreden maar ik heb echt geen idee hoe dit kan. Zoals gezegd, thuis en op het werk ga ik automatisch over naar gratis wifi.
Reputatie 7
Badge +6
Wat voor iPhone gebruik je? iPhone heeft sinds iOS 9 namelijk namelijk een optie WiFi assistentie die je iPhone op mobiel laat overschakelen indien deze beter is dan je wifi thuis. Indien deze aan staat, gaat dit je hoge mobiele data verklaren. Zet deze optie dan uit.



Meer info? Kijk even op deze pagina of de Apple support pagina.
ik heb een IPhone 4 en deze is ook na de upgrade niet voorzien van wifi assistentie. Ik hou het gewoon de volgende maand wat nauwgezetter in de gaten want ik zit eigenlijk nauwelijks op het internet via mijn telefoon dus het verbruik is eigenlijk volledig buiten proportie. Toch bedankt voor de informatie.

Reageer