Combinatie oude en nieuwe Devolo's

  • 29 April 2013
  • 9 reacties
  • 470 Bekeken




Hallo,


Ik gebruik voor 2 Belgacom devolo's om TV op de zolder te krijgen. Nu wou ik daar ook internet hebben, en gezien ik nog 2 'oude' devolo's liggen heb (zie op http://www.amazon.de/Devolo-MicroLink-Bestehend-Adaptern-Steckdose/dp/B0009X7B1Y) dacht ik die te gebruiken.


Dit blijkt echter niet te werken, ik krijg over die oude geen data als ook de nieuwe Devolo's aangesloten zijn. Van zodra ik de 'TV' devolo's afkoppel werken de oude devolo's wel. Zijn die niet compatibel ? Welke oplossing kan ik best gebruiken? Op de zolder moet ik dus Digitale TV hebben (via devolo's) en ook internet, liefst eigenlijk draadloos. Ik heb nog een Cisco router die voor het draadloze gedeeltke kan zorgen indien nodig, maar moet eerst een internet connectie hebben...En er ligt geen Ethernet kabel naar de zolder...


Groeten

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Interessant om weten....

















Muisje,


Mijn dochter gebruikt dit zonder probleem zo en nog ook andere mensen die ik ken doen dit zo het zijn tenslotte twee ethernet signalen.


Maar het is inderdaad wel zo en algemeen bekend dat devolo's gebruiken sowieso om problemen vragen is en zeker voor video het is altijd aangeraden om utp kabel te gebruiken als je enigszins kan.


Het is ook algemeen geweten dat er minder klachten komen van ruckus gebruikers veel mensen die problemen hebben met devolo stappen over op ruckus en hebben geen problemen meer.


En als ik je dan een goede raad uit praktishe ervaring mag geven doe het dan jusist omgekeerd, als je toch niet anders kan dan draadloos werken, dus ruckus voor TV en devolo voor Internet.







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















@ Muisje,





Volgens mij moet jij gemakkelijk kunnen te weten komen

of het nog altijd zo is dat er problemen zijn met nPVR en VOD

als je uw modem in full routed mode gebruikt.


Kan je dit eens navragen want de ene beweert dat er nog problemen zijn

en de andere beweert dan weer dat dit al opgelost is !?










Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter
















klik op volgende link ► http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=admin&password=LK12345DP123456" target="_blank


en vervang in de adres balk van je browser


LK12345DP123456 met je SNR die je vindt op een sticker van je bbox


druk op Enter


en probeer dan eens.







Groetjes, Elsa

















ik veronderstel toch dat je wifi via je bbox werkt



Groetjes, Elsa















om het simpel te houden (ik hou het graag simpel !-) gebruik ik gewoon de methode door een bestand te kopieren,

door een groot bestand te kopieren en te kijken wat voor snelheid aagegeven wordt door windows.

Bij mij in windows 8, komt er bij het kopieren een schermke met grafiek

en aanduiding van de downloadsnelheid in MBps

wat je dan maal 8 moet vermenigvuldigen om het in Mbps te krijgen.


voor de surfsnelheid heb je natuurlijk zoals je wel weet www.speedtest.net







Groetjes, Elsa
















Eigelijk zou je eerst moeten testen door je router direct aan de BBOX aan te sluiten of door een lange voorlopige utp kabel over de vloer te leggen zodat je de devolo's overbrugt en zo zien of het goed werkt.



Groetjes, Elsa
















sluit je mss je router aan via zijn wan poort aan de PLC,


als dit zo is sluit hem eens aan via de lan poort zodat hij als switch werkt en probeer dan nog eens.







Groetjes, Elsa


















Het is ook zo dat je BBOX in full routede mode de multicast signalen (IP-TV) niet doorlaat naar het wifi access point van je bbox.


Maar of dit het probleem is voor je router wifi access point dat hij multicast pakketten te verwerken krijgt weet ik ook niet juist .!







Groetjes, Elsa





Reageer