Cold Reboot langzaaaaam

  • 23 March 2011
  • 4 reacties
  • 1393 Bekeken

Badge
Ik was (eindelijk!!!) aangenaam verast dat jullie de opstartsnelheid van een cold reboot zouden verbeteren bij een Cold Reboot,... tot ik de kleine kleine lettertjes las: 3 minuten voor de zenders en dan nog EENS 6 minuten voor de rest.
Das in totaal 9 minuten voor een Cold Reboot.
Eventjes een vgl. met andere apparaten(die veel meer functies moeten vervullen dan een simpele decoder) die ik een Cold Reboot heb gegeven.

iPad: 22 sec
Laptop(met zware Linux distro): 1.5 minuten
7 jaar ouwe, in geen jaren gedefragmenteerde, laptop met WinXP: 7 minuten.

En dan doen maken jullie al die tralala omdat jullie van 15 naar 9 minuten gaan.

Gelieve eens rekening te houden met mensen die aan het milieu en hun portefeuille denken en elke dag de stekker uittrekken.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Kerry als je verast bent, is je as ofwel uitgestrooid ofwel zit je in een potje in een Columbarium...hoop voor jou dat dat nog héél ver weg is 😉

Je vergeet één ding, die software moet wél telkens via het TV-netwerk (telefoonlijn) binnengehaald/gestreamd worden. Bij een Ipad, laptop e.a. moet het maar van je harde schijf naar je RAM. Die decoders hebben trouwens maar een beperkte RAM, zelfs de laatste nieuwe heeft maar 512 MB. Bij PC/laptop is dat iets van 6 jaar geleden. Mijn PC had toen 512 Mb en het moederbord kon max. 1 Gb aan. Waarschijnlijk vondt/vindt men dat een decoder zo voldoende heeft. Een decoder moet dan ook niet kunnen wat een PC of laptop kan. Hij moet alleen maar 2 streams aankunnen waarvan 1 stream opnemen en eventueel tegelijk (chaseplay) afspelen op/van de harde schijf en is dus geen PC, maar eerder een soort (beperkte) DVD-HDD-recorder, waar die laatste echter veel meer faciliteiten biedt, zoals knippen, splitsen/samenvoegen, betitelen, en snel kopiëren naar DVD. Betitelen kan hier alleen maar bij handmatige opname, de rest is totaal niet voorzien..
Badge
Aangezien de Decoder een harde schijf bevat, kan dat daarop toch opgeslagen worden, of dus een klein geheugen kaartje erin steken.

Aangezien het om een embedded OS gaat, kan dat toch geen 10 tallen GB zijn.

En dan checken bij het opstarten is checken voor een update en als het dan 15 minuten duurt(voor zover men doet net zoals andere embedded software en ervoor zorgt dat updates beperkt worden tot het strikt noodzakelijke).

Overigens heeft een iPad maar 256 MB RAM(Cold Reboot 22 sec).

Nu heeft Belgacom misschien niet zoveel geld als Apple, maar een Cold Reboot van 100 seconden(en dan ben ik nog erg gul, embedded firmwire weetjewel) moet toch haalbaar zijn.
Reputatie 2
Badge +1
Gelezen op een ander forum dat de software wordt binnengehaald op lage snelheid om de rest vh internet verkeer niet te beinvloeden.
Vermoedelijk zal het opslaan van de sw op de harde schijf geen oplossing zijn, des te meer om het systeem niet nog meer te vertragen.
Is dat echt serieus dat alles weer opnieuw wordt gedownload en geinstalleerd bij een cold boot?? Haha, welk een design is dat daar?!

Kan iemand nu eens zeggen waarom de software niet op de HD kan worden opgeslagen? Axs, jij zegt dat het system dan nog meer zou vertragen???? Dat moet je nu toch wel eens uitleggen. Er zijn enkel maar voordelen aan, minder traffic usage, etc.

ipv deze nieuwe versie, zou men niet beter gekeken hebben naar iets als google TV, of een custom android. Daar zouden veel meer mogelijkheden mee zijn. Een belgacom TV app store, enzovoort...

Reageer