Code 303 of netwerk tijdelijk onbereikbaar .

  • 15 November 2011
  • 6 reacties
  • 3064 Bekeken

Beste,

Na telefonich contact met technische dienst zou dit moeten opgelost zijn nadat er een nieuwe configuratie is gedaan met de decorder.

Resultaat nog steeds hetzelfde. Kan er mij iemand helpen aub ?

6 reacties

Code 303 = slechte verbinding tussen modem en decoder.

Hoe is decoder verbonden: 1 met kabel

2 met plc

3 met ruckus

Mvg Jerom
reset je bbox eerst eens als dit niet helpt dan factory reset van je modem proberen en als dit niet helpt een reset van je plc's (devolo's) doen als je die hebt of van de ruckussen als je die anders hebt ipv plc's.
Voor meer omtrent dit alles zie op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#reset

daar vind je o.a de volgende links:

Voor factory Reset Bbox2
Voor factory Reset Decoder
Voor Reset Bbox2
Voor Reset Decoder
Voor Initialisatie PLC-adapter
Voor herinitialiseren Ruckus-apparaten
mvg,
Beste nicolai,


Hetgeen jerom en ricy zeggen klopt volledig. Error 303 komt meestal voor als er een onderbreking is tussen modem en decoder.

Indien deze verbinding draadloos is(PLC of Ruckus) dan moet u deze toestellen herstarten of resetten. Indien de verbinding tussen modem en decoder met kabel is dan moet u de modem eens herstarten of resetten.

Als het probleem na deze stappen nog niet is opgelost dan kan het aan de lijn liggen. U mag mij dan uw vaste lijnnummer of login via privé bericht sturen, te samen met de link naar deze topic. Dan kijk ik het verder na.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Beste,

De Problemen zijn nog steeds dezelfde !

Heb al meer dan een half uur aan de lijn gehangen met de technische dienst met als reultaat nog steeds hetzelfde probleem .

Kan er mij aub iemand echt helpen ?

Nico
Hoe is je decoder verbonden met je modem(bbox2) via kabel of via iets anders ?
Reputatie 6
Badge +3
Soms helpt het ook om even al de Devolo's (plc adaptors) uit het stopcontact te trekken, na een 10 tal minuten steek je eerst de Devolo die met de b-box 1 of 2 verbonden is en daarna de adaptors bij je decoders. Voor ruckuss, ontkoppel de stroomkabel zowel van de zender als de ontvanger(s).

Reageer