Coaxverbindingen ??

  • 18 September 2011
  • 3 reacties
  • 1577 Bekeken

Op de decoder van belgacom zijn geen coaxverbindingen (telenet wel)

Hoe kan ik mijn satillietontvanger cobineren met de decoder van belgacom.Sigaal uit van decoder belgacom (scart) naar ingang satillietontvanger (scart)en dan verder met coax uit van de satilllietontvanger.

Heet iemant met deze problematiek ervaring ?

Graag uw ervaring met dit probleem.

Beleelfde groeten

François

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Satelietontvanger met coax verbinden aan de televisie

Belgacom decoder verbinden met scart aan de televisie.
Reputatie 7
Badge +1
De decoder (digicorder) van Telenet heeft waarschijnlijk een antenne in-en uitgang omdat er bij Telenet ook nog een analoog signaal via de antenne binnenkomt en eventueel moet doorgelust worden naar de TV en/of DVD-recorders (analoog signaal). Al weet ik niet zeker of dat via de decoder moet gaan, want dat kan ook voor de modem afgetapt worden denk ik.. Belgacom-TV komt binnen via de telefoonlijn (RJ11) en loopt via de modem en ethernetverbinding. Vanaf de modem loopt alles bij Telenet hetzelfde ..Volgende week ga ik een (gratis) installatie van een Telenetverbinding (Internet én TV) bij mijn kozijn opvolgen. Benieuw hoe het daar loopt.Ik zal er dan alleszins meer over weten en kan dan beter vergelijken.
Beste François,


zoals Frank reeds meldde, is het best om de Belgacom decoder rechtstreeks aan te sluiten op uw TV via scart of HDMI.

Indien u vb maar 1 scart-ingang heeft, kan u ook een soort scart-splitter plaatsen.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer