Beantwoord

Cloud (vanop laptop) 'Uw prullenbak openen' werkt niet ('geen toegang tot Cloud') ??

  • 7 December 2016
  • 5 reacties
  • 328 Bekeken

Na de (onaangekondigde) Cloud 'update.exe' toch maar uitgevoerd te hebben (op laptop), kan ik binnen de nieuwe software versie niet de prullenbak leegmaken, waardoor ik in principe niet langer genoeg ruimte zal overhebben om mijn backup te maken. Ik kom namelijk op een webpagina terecht die beweert dat ik geen toegang tot Cloud heb (alhoewel ik dus doorklikte binnen de Cloud applicatie 🙂. Enige suggestie ?
icon

Beste antwoord door ericbaes 28 December 2016, 18:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Eric,

Heb je hier nu nog steeds problemen mee?

Mvg,

Kim

Het Proximus team
(Heb hieraan de laatste dagen helaas geen prioriteit meer kunnen geven ...)

Status vandaag 17 december:

Zowel 'Uw prullenbak openen' als 'Ga naar de website van Cloud' vanuit het nieuw dashboard geeft nu eenzelfde (andere dan voordien) fout (https://www.proximuscloud.be/web/app/public/error?errorCode=2055): 'Unable to find account with provided identifier, ...'. Ik kan dus nog steeds niet mijn prullenbak leegmaken, waardoor ik zeer binnenkort geen bijkomende backup meer zal kunnen maken :-((.

P.S. Ik heb het Cloud dashboard aan mijn taakbalk vastgemaakt, want anders geen flauw idee hoe ik dat opgestart zou krijgen; C:\Program Files\Proximus\Cloud\Cloud.exe toont enkel de default Cloud folder in een Windows Explorer window. Zwakke communicatie (extern change management) aangaande deze Cloud migratie naar gebruikers toe (trouwens ook i.v.m. plotse update.exe migratie popup, die na wat Google research naar auteur = één of andere buitenlandse externe Proximus provider gelukkig toch geen computervirus suggereerde) = nogal spijtig ...

P.P.S. Heeft het zin om de info in deze thread nog eens via http://support.nl.proximus.be/app/webforms/ask_PersonalCloud te posten (zoals telefonisch gesuggereerd door een Proximus medewerker) ? Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat er niet eenvoudigweg via Single Point Of Contact (dus: support ticket) gewerkt wordt, met desnoods tijdige 3rd line (indien nodig: chat en/of telefonische) ondersteuning i.p.v. tijdrovende/frustrerende customer experience/overload, zeker als business user !

Los hiervan hoop ik uiteraard dat je dit probleem dan maar via het asynchrone forum snel opgelost krijgt 🙂. Tx !
FYI: support ticket was trouwens 161207-000834 (met onbruikbaar antwoord vanwege Belgacom Webteam [no-reply] , waarbij ik veronderstel dat er 2 keer naar Proximus gerefereerd werd; geen idee of Belgacom en/of Skynet ondertussen zelfs nog bestaan 🙂
Ter info: daarnet nog eens telefonisch contact genomen. Conclusie: support medewerker vermoedde dat het voor mij (als business gebruiker) kosteloos OneDrive zou moeten worden in plaats van Cloud. Ik begrijp er eigenlijk niets meer van, maar ik zou snel opgebeld worden, omdat ik totaal geen PC backups meer kan maken, wegens nog steeds onmogelijk prullenbak leeg te maken in huidige recent ge-upgrade Cloud versie. (Dossiernummer ter verdere opvolging = 29207216). Ik wacht dus verder af (en zal noodgedwongen tijdelijk mijn backups elders moeten stockeren).
Case closed.

Abonnement geswitcht naar Bizz All-in, met daarin 'OneDrive' 1 Tbyte (in plaats van volgelopen 'Cloud' 10 GByte situatie, wegens prullenbak niet meer te ledigen na recente software update, zie bovenstaande thread).

Wel frustrerend binnen Proximus steeds verkeerd doorgeschakeld te worden (nadat ik na uitdrukkelijke belofte om opgebeld te worden helaas helemaal niet opgebeld werd). Dan maar via de Proximus website de 'Contacteer Proximus' weg gevolgd tot en met 'Cloud, ICT & website' / 'OneDrive for Business', na ingeven van zowel mijn vast als mobiel nummer te horen gekregen dat er eigenlijk geen 'klant naar Proximus' telefonische support zou bestaan voor OneDrive. Dan maar de email weg om hopelijk WEL opgebeld te worden. Back to square 1, dus 😞.

Nog niet dikwijls (als jarenlange business klant) zo'n knoeiboel meegemaakt !

Reageer