Capaciteit


Beste,

Ik ben sinds een maand klant van Belgacom (TV + Internet). Eén van de redenen waarom mijn keuze naar Belgacom uitging was de verhoogde capaciteit van de nieuwe digicorder (160 => 320 gb).

Deze capaciteit werd tevens bevestigd bij mijn telefonische bestelling.

Spijtig genoeg stel ik nu na een maand gebruik vast dat mijn digicorder slechts een capaciteit heeft van 160 gb, en ik dus een oudere decoder werd toegestuurd. Ik voel mij bedrogen.

Ik bestelde het pakket via de Belgacom klantendienst.

Bestaat er een manier waarop ik alsnog de andere decoder kan gebruiken?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Huur je de decoder ? of was het een aankoop ? bij huren heb je niet écht de keuze, maar normaal verwacht je dan wel de laatste nieuwe V4 te krijgen. Waarschijnlijk kreeg je de V3b, die heeft ook een blinkend front zoals de V4, maar het is eigenlijk slechts een facelift van de V3. Misschien willen ze die nog wel omruilen. De V3b zou slechts als 2e decoder mogen aangeboden worden vind ik. Het is wél verwarrend voor de klanten.
Dag Sinjoor,

Bedankt voor de reactie. Wij huren de decoder en hebben naast deze ook één gekocht. De gehuurde decoder is nog een ouder model, de V3 als ik mij niet vergis. De gekochte is een v3b. Dit maakt de pil voor ons nog een stuk zuurder.

We worden als nieuwe klant opgezadeld met ouder materiaal, ondanks dat we voor Belgacom kozen net omwille van de capaciteitsopdrijving..
Reputatie 7
Badge +1
Misschien kan Eva nog iets doen. Stuur haar een privébericht met je gegevens.:)
Zal ik doen, dank voor de hulp!
Badge
beste,

aansluitingen over het glasvezelnetwerk of VDSL2 genaamd ontvangen een V4 decoder. Aansluitingen over ADSL2+ een V3 of V3b decoder

muisje
Reputatie 2
Badge
@muisje weet je waarom dit zo is? Ik zou ook graag de decoder met 320g harde schijf hebben. In de Belgacom winkel had ik die ook gekregen maar helaas was die niet in voorraad. Daar heeft men niets over VDSL2 od ADSL2+ verteld. Volgens de Belgacom winkel heeft Belgacom heel veel V3s en heel weinig V4 en alleen daarom geeft men -default- een V3.
Reputatie 2
Badge +1
Is omdat V4 geoptimaliseerd is voor HD.

Op ADSL2+ is geen HD mogelijk... daarmee een V3
axs , ik begrijp je niet goed; BGC spreekt toch ook van een SA HD decoder bij de V3 dus het is toch ook een decoder voor HD of niet dan ?
Reputatie 2
Badge +1
Aangezien je voor niet-HD (adsl2+) niet de processorcapaciteit nodig hebt dan voor het decoderen van HD signalen, is het beetje 'logisch' dat ze die gaan reserveren voor degenen met HD (VDSL2).

V3 is idd ook een HD decoder, maar ze geven dus de voorkeur aan v4 voor HD.
Reputatie 2
Badge
Zowel V3 als V4 doen HD, in de Belgacom winkel gaf men de voorkeur aan V3 als HD decoder (die zou stabieler zijn dan de V4). Volgens mij heeft Belgacom gewoon veel meer V3s dan V4s en proberen ze dus vooral de V3 te verkopen. Niet echt eerlijk omdat de huurprijs voor de V3 en V4 gelijk zijn, maar V4 een grotere harde schijf heeft en mogelijk krachtiger is.
Badge
beste,

bizar, want bij elke Tv aanvraag geeft het data-system automatisch de mee te geven (te plaatsen) apparatuur, dit is automatisch gelinkt aan uw aansluitingstype, zijnde via ADSL2+ of VDSL2. Tot voor enkele maanden ontvingen de ADSL2+ aansluitingen een V2 tilgin decoder met b-box nu is dit echter de V3 decoder HD (dit niettegenstaande HD vandaag voor dit type aansluiting niet beschikbaar is). De aansluitingen over VDSL2 netwerk daarentegen ontvangen de V4 decoder met b-box2. Wanneer u echter een tweede decoder in huur of aankoop neemt zijn er meerdere mogelijkheden , nl aankoop van een V3 kost €99 een V4 kost €199. en in huur is een V4 voor de VDSL2 aansluiting en V3 voor ADSL2+. Dit zijn losse decoders en het kan dat bij het niet voorradig zijn van een losse V4 U een V3 in huur ontvangt.

muisje

Reageer