ik zal maar eens nieuw topic aanmaken voor een nieuw probleem dat opgedoken is met opnames op afstand. ik ben blijkbaar niet de enige, we kunnen dus weer spreken van een BUG
het betreft onderstaand fenomeen:
men selecteert iets in de Skynet tv gids om op afstand op te nemen...
decoder lijkt het niet over te nemen (komt niet bij gepland te staan) - evenwel voert hij de opname wel degelijk uit.
die opname is dan ook wel niet zichtbaar op de decoder. men ziet ze echter wel staan na een reset van de decoder.
ik heb dit de laatste dagen steeds als ik opnames op afstand gebruik, voorheen stonden de op afstand geplande opnames onmiddellijk ook in de decoderplanning.
mvg
Bladzijde 1 / 1
Zoals ik al zegde in de oude topic had ik dat gisteravond ook voor. Bovendien gecombineerd met de oude bug van HD-opnames die in SD worden opgenomen.
Beste Xenne,
Dit kan te wijten zijn aan een "slechte verbinding". Als u draadloze adapters heeft dan is er waarschijnlijk een slechte verbinding tussen die adapters.
De decoder vraagt continu informatie(dit gebeurd op de achtergrond uiteraard) aan ons netwerk i.v.m. die netwerk opnames. Als die verbinding niet zo goed is dan kan die informatie ook niet opgehaald worden. Na een herstart van de decoder wordt die informatie "geforceerd" opgehaald. Daarom krijgt u de opname na een herstart wel te zien.
Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.
Dit kan te wijten zijn aan een "slechte verbinding". Als u draadloze adapters heeft dan is er waarschijnlijk een slechte verbinding tussen die adapters.
De decoder vraagt continu informatie(dit gebeurd op de achtergrond uiteraard) aan ons netwerk i.v.m. die netwerk opnames. Als die verbinding niet zo goed is dan kan die informatie ook niet opgehaald worden. Na een herstart van de decoder wordt die informatie "geforceerd" opgehaald. Daarom krijgt u de opname na een herstart wel te zien.
Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.
Dit zal dan waarschijnlijk ook iets analoog zijn waarom je de moddem bvb niet moogt afzetten na een nPVR gepland te hebben.
goeienavond Eva.
dank voor uw reactie.
ik gebruik inderdaad plc adapters tussen modem en decoder. ik ervaar echter geen enkel probleem bij het kijken van tv.... maar er zou dus sprake zijn van een slechte verbinding?
ik moet wel zeggen dat de eerste weken de opnames op afstand perfect gewerkt hebben, het probleem dat ik ervaar is nog maar een paar dagen geleden ontstaan.
bij het ingeven van een netwerkopname op de decoder zelf is er blijkbaar geen probleem, dit moet nochtans ook doorgegeven worden aan het netwerk (via dezelfde plc adapters)? decoder -> netwerk OK
't is enkel als ik op afstand een netwerkopname ga instellen dat de decoder de info blijkbaar niet ontvangt. netwerk -> decoder NOK
ik zou ook niet meteen weten wat ik kan doen om de verbinding beter te maken?
in afwachting zal ik op deze manier blijven werken, mocht ik verandering in deze situatie kunnen brengen of ervaren dan zal ik het melden
mvg,
dank voor uw reactie.
ik gebruik inderdaad plc adapters tussen modem en decoder. ik ervaar echter geen enkel probleem bij het kijken van tv.... maar er zou dus sprake zijn van een slechte verbinding?
ik moet wel zeggen dat de eerste weken de opnames op afstand perfect gewerkt hebben, het probleem dat ik ervaar is nog maar een paar dagen geleden ontstaan.
bij het ingeven van een netwerkopname op de decoder zelf is er blijkbaar geen probleem, dit moet nochtans ook doorgegeven worden aan het netwerk (via dezelfde plc adapters)? decoder -> netwerk OK
't is enkel als ik op afstand een netwerkopname ga instellen dat de decoder de info blijkbaar niet ontvangt. netwerk -> decoder NOK
ik zou ook niet meteen weten wat ik kan doen om de verbinding beter te maken?
in afwachting zal ik op deze manier blijven werken, mocht ik verandering in deze situatie kunnen brengen of ervaren dan zal ik het melden
mvg,
update: ik heb niets gewijzigd en plots verschijnen de op afstand ingestelde programma's terug meteen op de decoder. moet dus m'n decoder niet meer resetten om ze te zien staan
dus was het toch een BUG? hopelijk blijft het nu goed werken
mvg
dus was het toch een BUG? hopelijk blijft het nu goed werken
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.