BUG [OPGELOST] Eén HD & VTM HD niet meer beschikbaar bij opname op afstand


heb weer iets raar voor, kan bepaalde zenders niet meer op afstand opnemen, meer bepaald Eén HD & VTM HD, en dan nog wat franstalige zenders, maar die zou ik toch niet opnemen, dus daar lig ik niet wakker van

de melding als ik wil opnemen van Eén HD of VTM HD is:

Dit kanaal is enkel beschikbaar in een Belgacom TV boeket
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=idtv_bouquets&WT.mc_id=b0506" target="_blank



ik veronderstel dat dit een BUG is ?

mvg

39 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Je image staat er wel twee keer op hé xenne. Dat moet inderdaad een bug zijn in het TV-gids systeem. Daar zitten nog wel meer bugs in volgens mij.

Nieuwe bezems keren blijkbaar NIET altijd goed 😉. Laat ons het op de "inloopperiode" steken....maar het is wél vervelend. Kan je ze nog met de decoder programmeren ?
excuses voor de dubbele afbeelding, aangepast.

ik kan de zenders waarvan sprake gelukkig nog bekijken & opnemen via decoder.

heb jij dat ook met de tv gids dat je die zenders niet kan opnemen op afstand of ben ik de enige? heeft altijd gewerkt voor mij tot daarnet

mvg
had enkele dagen hetzelfde gemerkt voor Jim . Daar stond op dat het enkel beschikbaar is via 'boeket'
deze BUG is reeds verholpen. bedankt voor de snelle interventie.

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Voor de eerste keer heb ik zo'n opname op afstand ook gepland.

Bij mij bleef de skynet tv gids pagina maar opnieuw laden. Tot dat deze na een 20 tal seconden niet meer herlaadde.

Straks zien of de test gelukt is. Dus normaalgezien zou de opname gepland zijn wanneer de cirkel een blauwe omlijning heeft?

Ik veronderstel dat het rode rec lampje niet oplicht?

Mvg

familievandesype
Neen het rec lampje licht niet op omdat de opname ook niet opgeslagen wordt in de decoder maar op de BGC server.
Reputatie 6
Badge +3
Dag ricy

Bedankt, voor je antwoord. Ik veronderstel dat de planning geslaagd is , want wanneer ik bij planning op mijn decoder staat de geplande opname.

Mvg

familievandesype
Badge
Hier bij mij is dat probleem dus nog niet opgelost.Bij programmeren van Eén HD, VTM HD, krijg ik ook "dit kanaal is enkel beschikbaar in een Belgacom TV boeket - Bestel hier".

Wanneer geraakt nu toch ne keer in orde ? Was zooooooooo gemakkelijk.
ja, lap! het is hier terug vanhetzelfde Roepen BUG met andere woorden niet opgelost....

mvg
Inderdaad ik heb het ook geprobeerd, K30 en k32 enkel beschikbaar in een BGC TV boeket; 'k zal een bloempot gaan halen om dit boeket er in te zetten !
hier lijkt het terug in orde, en hopelijk blijft het zo (ga deze keer niet te vroeg juichen)

ik heb ook de indruk dat tv gids beetje gerestyled is? andere kleurtjes, wat meer groen

mvg
Badge
Awel, hier is er nog niks opgelost.

Beste EVA team doe er a.u.b. iets aan, en als het effe kan, ZO VLUG MOGELIJK !!!!!
Reputatie 7
Badge +1
IK heb voor een hele week Roland Garros vanop afstand geprogrammeerd in HD van éénHD en van CanvasHD. Beniewd wat er van komt.....met staat allemaal netjes in de decoderplanning met 30d, maar een zender staat daar nooit bij.....wél het HD-icoontje voor vandaag en morgen 24.5 nochtans; echter niet vanaf overmorgen (geen HD icoon meer, dus van één SD en Canvas SD.....nu nog afwachten of hij vandaag en morgen in HD zal opnemen/beschikbaar stellen op de server).....

Voor nog verder op voorhand programmeren kreeg ik een foutmelding.
Badge
Beste "Eva",ik begrijp echt niet goed waarom bepaalde diensten die probleemloos hebben gewerkt, nu plotseling niet meer werken.Dat kan toch niet zo ingewikkeld zijn om dat weer, zo vlug mogelijk in orde te brengen. Iedereen was zo tevreden met die nieuwe diensten (opnemen HD zenders, van op afstand) ,het was echt ne stap vooruit, en nu ...........
Reputatie 4
Badge +2
Gisteren terug naar oosterdonk geprogrammeerd (HD) voor opname (op afstand). Vanavond wil ik het bekijken en wat blijkt. in het menu staat dat ik het heb opgenomen en bij het afspelen krijg ik alleen .... "even geduld". Iemand een idee wat ik moet doen (of verkeerd gedaan heb).

dank voor een reactie.
Reputatie 7
Badge +1
Waarschijnlijk heb je niks verkeerd gedaan. Er zit duidelijk een serieuze "bug" in het systeem. Vanop afstand van HD-zenders geplande programma's worden al een tijdje in SD opgenomen/ter beschikking gesteld op de server. Alleen als je ze plant vanop de decoder uit de TV-gids krijg je ze écht in HD aangeboden.

Wat jij voorhebt is nog iets anders. Er is een aparte rubriek over geweest van mensen die hetzelfde voorhadden. Dus bij het afspelen melding "even geduld" en dan zwart scherm. Ik heb het ook één keer voorgehad, maar een paar uur later kon ik het toch afspelen. Ik weet niet of dat bij jou ook lukt.

Kijk hier:

https:///posts/115b1c584d
Reputatie 4
Badge +2
bedankt voor de snelle reactie Sinjoor. Ik heb ondertussen rechtsreeks met de "record" knop geprobeerd om HD op te nemen. Zelfde resultaat. Staat wel op de menu "opgenomen" maar bij het afspelen ook "even geduld". Ik zal dus een paar uur wachten om op je vraag te antwoorden. Ik heb daarna hetzelfde programma met de "record" knop maar niet HD opgenomen en dan is er geen probleem.

Nog één vraagje: die paar uur dat ik moet wachten om het toch te kunnen afspelen... moet de TV dan aanstaan en moet die opname blijven aanstaan...

dank voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +1
Graag gedaan. Vermits het van de server moet komen (gestreamd worden zoals een gehuurd programma), zou ik alleen de modem en de decoder laten aanstaan. Een reset van de decoder (uit stroom halen en heropstarten) zal niet écht helpen denk ik, maar het kan nooit kwaad. Ik hoop voor jou dat het nog lukt.
Reputatie 4
Badge +2
ik hou je op de hoogte Sinjoor. Bedankt voor je reacties.
Reputatie 7
Badge +1
Black Rider, ik had gisteravond '"de Klas van Frieda" met 30d van EénHD ingepland, en kreeg ook de mededeling "programma tijdelijk niet beschikbaar", maar zowat een uur later ging het wel. Hoop écht dat het bij jou ook lukt. Serverprobleem denk ik.
als je die fout krijgt helpt een decoder reset wel eens, is mijn ervaring. ik heb echter zo één opname die die fout blijft geven, en ik zal die opname wel nooit meer kunnen zien...

om fkes on topic te komen, de BUG zit er nog altijd in... enfin, ik weet niet of het algemeen probleem is, maar ik kan toch nog altijd niet op afstand opnemen van Eén HD & VTM HD....

en nog een vraagje, boven de tv gids staat deze knop:



als ik niet ingelogd ben switch ik daarmee van een blauwe naar een groene look, maar eens ingelogd doet die knop niets meer. begrijp eigenlijk niet goed de bedoeling van die knop

mvg
Reputatie 4
Badge +2
Sinjoor, Ik heb nog het nog eens gaan nazien. Nog steeds de melding "even geduld", dus niet zoals bij jou "tijdelijk....". Ik heb ook nog eens geprobeerd direct HD op te nemen (niet op afstand) maar ook dan dezelfde boodschap "even geduld". Ik zal dan ook nog even geduld oefenen en gewoon SD opnemen in de hoop dat het in orde komt. Ik woon in de regio van gent, ik weet niet of dat een rol kan spelen...

Xenne, ook na een reset ging het niet. Toch bedankt voor de hint.
Reputatie 7
Badge +1
Black Rider: Tja, het schijnt bij iedereen verschillende te zijn. Wat voor lijn profiel heb je, en welke decoder ? Ik heb wél 30Mbps maar nog een V3.

Xenne, vind je ook niet dat die skynet TV-gids bijzonder traag is ?? daar is die van mijn V3 decoder flitsend tegenover....vandaag schijnt er iets mis mee te zijn, ik geraak er zelfs niet op en als ik toch binnen geraak kan ik niets aan klikken..... en inderdaad die nPVR problemen zijn hier een ietsje off topic...sorry.
het duurt wel een tijdje voor die skynet TV-gids geladen is, maar eens geladen gaat het wel vlot vind ik.

maar momenteel geraak ik er ook niet op, skynet.be ligt plat

mvg
Reputatie 4
Badge +2
Sinjoor, ik heb een internet comfort met bbox2 en een decoder V4. Ik heb daarjuist nog eens geprobeerd maar nog steeds "even geduld". Als ik met de afstandsbediening op éénHD op "record" druk gebeurt er niets. Geen rood lichtje "recording" op de decoder. Ik blijf proberen. Alle hints zijn welkom.

Reageer