Bug + Klacht: Dynamische ip-range

  • 9 November 2012
  • 0 reacties
  • 689 Bekeken


Beste,


Deze communicatie betreft de melding van een bug ,een klacht en enkele vragen.


Bug:


Deze bug heb ik ongeveer een jaar geleden reeds telefonisch gemeld.


Wanneer je in de configuratie van een Bbox de range van de dynamische ip-adressen wilt bepalen, wordt je 'End IP Address' indien hoger dan .63 sowieso teruggebracht naar 63.


Wanneer je dus het volgende instelt:

Start IP Address: xxx.xxx.xxx.170 ( vb: 10.10.10.170)

End IP Address: xxx.xxx.xxx.180 ( vb: 10.10.10.180)


dit zonder waarschuwing veranderd wordt naar:

Start IP Address: xxx.xxx.xxx.170 ( vb: 10.10.10.170)

End IP Address: xxx.xxx.xxx.63 ( vb: 10.10.10.63)





En er dus geen enkel dynamisch IP adres zal worden verdeeld.


Ik werk voor een firma die de IT voorziet voor ongeveer 1300 klanten in belgie, en onze klanten krijgen hier regelmatig problemen door.


Techniekers van jullie zijn niet op de hoogte van dit probleem en stellen dit zo in bij nieuwe/vernieuwde klanten omdat dit de gebruikelijke instellingen zijn op alle andere routers en de configuratie van het netwerk behouden moet worden bij het plaatsen van een nieuwe Bbox.

Dit met als gevolg dat bijvoorbeeld de geïnstalleerde bancontacttoestellen en andere randapparatuur die dynamische IP-adressen verkrijgen niet meer werken!


Klachten/vragen:


2) Waarom zijn jullie techniekers zo weinig op de hoogte van jullie toestellen en wat deze al dan niet kunnen? Een probleem als dit zou toch zeker en vast intern gecommuniceerd mogen worden, ook naar de onderaannemingen van jullie, die techniekers in naam van jullie bedrijf sturen.


In tegendeel er is zelf een zeer groot aandeel van jullie techniekers die zelf geen port-forwarding kan instellen op jullie eigen routers.


2) Vaak is het zelf zo dat een perfect werkende zaak met een volledig geconfigureerd netwerk door de technieker gewoon wordt 'gesaboteerd' (wel eens waar zonder kwade bedoelingen) door de bestaande router zonder meer te vervangen door een ongeconfigureerde modemrouter.


Dit met als gevolg dat de router buiten de range van de gateway valt van de voorgeconfigureerde static-ip computers, dat alle dynamische netwerkapparaten zoals printers, laptops,... geen deel meer uitmaken van het netwerk. Particulier is dit 'lastig' voor een zaak is dit financieel nadelig! Ook voor ons is een dringende technische interventie voor deze klanten niet gratis.


3) Ik vind het alles behalve klantvriendelijk dat ik eerst op de website bij support kies voor


'online contact'


op de volgende website terecht kom: http://support.nl.belgacom.be/app/contact_email


Waar ik dan de correcte onderwerpen kies:


-internet


-klacht


waarna ik enkel een telefoonnummer krijg, waarna ik na uiteindelijk iemand aan de lijn te krijgen toch wordt doorverwezen naar deze community waar ik dan een forumpost moet plaatsen...


Dit alles terwijl ik ongeveer een jaar geleden hetzelfde gewoon telefonisch kon melden... Is hier toen niks mee gebeurd? Is jullie manier van werken zo veranderd? Of ben ik nu een gewoon van de kast naar de muur gestuurd?


4) Wat zal hiermee gebeuren (zowel met deze vragen als met de bug-melding) en welke opvolging mag ik verwachten?

0 reacties

Geen reactie

Reageer