Beantwoord

Brochure / Website in strijd met werkelijkheid.

  • 21 August 2016
  • 4 reacties
  • 158 Bekeken

Beste leden,

Ik heb hiervoor al gemaild naar Proximus maar hiervoor nog geen antwoord ontvangen dus ik plaats het meteen op het forum.
In de brochure en ook op de website word vermeld dat bij een maxi pack ongelimiteerd internet word aangeboden.

Nu de eerste maand dat we bij proximus zaten downloade ik zoals gewoonlijk voorheen bij telenet en ondervond in naar het eind v/d maand toe een trager algemeen internet.
Na het bekijken van enkele details in de my proximus website werd al snel duidelijk dat wij bij een internet maxi pack dus geen ongelimiteerd internet hebben maar slechts een volume van 500GB.

Ik snap echter wel dat het wel ongelimiteerd is aangezien we nog kunnen verder browsen na het opgebruikte volume maar ik vind het vrij irritant om daarvoor de internet snelheid te beperken. (Ookal valt dat te omzeilen!!)

Ik hoop toch in de nabije toekomt te zien dat maxi gebruikers wel degelijk kunnen genieten van ongelimiteerd internet. En mochten er gebruikers zijn die dit dan weer willen misbruiken door eender welke actie dan kunnen deze a.h.v. een detecteer systeem dan wel op hun fouten gewezen worden met eventuele waarschuwingen.

Ik moet eerlijk toegeven dat een 5 tot 10 tal jaar geleden belgacom aka proximus de absolute beste was op vlak van thuis internet.. Maar met de investeringen en briliante aanpassingen in de systemen van telenet ben ik de dag van vandaag liever voorstander van het internet die telenet on kan bieden, zeker in de tijden waarin we nu leven waar we massaal kunnen streamen, gamen, werken online!

Persoonlijk hoop ik dan dus ook dat Proximus dus ook terug een inhaalmanoeuvre bij al hun diensten tracht te creeëren en dus op een aangenaam niveau kan blijven verder ontwikkelen.

Verder ben ik best tevreden over de snelheden en uptime van Proximus ookal zijn de snelheden vermeld op de site en in de brochure niet zo reeël met de werkelijkheid, het is meer dan voldoende voor een standaard gezin die al eens graag met meerdere apparaten streamt en dergelijke!


Vriendelijke groeten
Michael
icon

Beste antwoord door Elsa 21 August 2016, 14:31

Bekijk origineel

4 reacties

onbeperkt wil bij prox zeggen: onbeperkt gratis volumepacks bijbestellen; staat ergens uitgelegd als je de voetnoten aanklikt.
snelheden van internet die het abo aangeeft geeft alleen aan waar je gelimiteerd wordt en dus is het de laagste snelheid van beide die je zal halen lijnsnelheid die je fysiek toelaat of de abo cap snelheid

Vast internet in een Pack: onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform aan de algemene voorwaarden van Proximus.
▬ Internet Comfort: als de klant 300 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij gratis Extra Volume van 20GB activeert via MyProximus.
▬ Internet Maxi: als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps, tenzij hij gratis Extra Volume van 150 GB activeert via MyProximus.

Als de klant zijn maandelijks internetvolume heeft opgebruikt, maar geen Extra Volume heeft besteld, kan hij opnieuw vanaf de eerste dag van de volgende maand aan de gebruikelijke snelheid surfen.
Meer info over onze Internet policy (.pdf)

2 Mobile Internet:Enkel voor gebruik in België. Als de MB opgebruikt zijn: € 0,10/bijkomende MB. Om Mobile Internet te gebruiken, hebt u een Vodafone Mobile Connect-USB-modem nodig of een toestel met ingebouwde 3G technologie.
Om met uw smartphone te kunnen surfen via het 3G of 4G-netwerk, dient u een gsm-bundel te combineren in een Pack met Internet en een compatibel toestel te hebben.

3 Snelheden

Internet Comfort:
Thuis en op de Wi-Fi Hotspots:
Downloadsnelheid: 100 Mbps, uploadsnelheid: 6 Mbps
Mobiel internet:
Downloadsnelheid: 21 Mbps, uploadsnelheid: 2 Mbps

Internet Maxi:
Thuis en op de Wi-Fi Hotspots:
Downloadsnelheid: 100 Mbps, uploadsnelheid: 8 Mbps
Mobiel internet:
Downloadsnelheid: 21 Mbps, uploadsnelheid: 2 Mbps

De aangekondigde maximale snelheid is een theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze optimaal zijn, kunt je genieten van de maximale snelheid. Gebruik van een draadloze connectie (wifi) kan de haalbare snelheid eveneens beïnvloeden. Meer info: www.proximus.be/internetpolicy.

Om de snelheid bij u thuis te kennen, surf naar www.proximus.be/internetsnelheid

4 Wi-Fi Hotspots: Elke persoon die inlogt op een Proximus Wi-Fi Hotspot moet geregistreerd zijn en de algemene voorwaarden hebben aanvaard.

5 Proximus TV: Voor meer info of om te weten of u Proximus TV en/of het hd-signaal kunt ontvangen, kunt u terecht bij uw verkoper.
6 Vaste lijn:
Happy Time XL: Gebruik enkel voor privédoeleinden en conform de algemene voorwaarden van Proximus. Niet cumuleerbaar met andere opties die korting bieden op nationale oproepen. Niet geldig voor oproepen naar speciale nummers (07x, 09xx, ...), behalve van en naar de PhoneMail-dienst.

Happy Time International: Optie enkel geldig op de standaard telefoonlijjn. Beperkt tot 2000 minuten per maand. Daarna betaalt u het Classic tarief dat van toepassing is voor de gebelde bestemming. Maximaal 1 optie per klant en enkel voor privégebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus. Niet cumuleerbaar met andere opties die korting bieden op internationale oproepen.
Oke op die manier, nog even voor de duidelijkheid waar kan ik deze voetnoten of extra gratis volume packs dan bij bestellen?
Nog niet meteen gevonden hoe of waar ik dit zou moeten doen :(
Zal dit me dan helpen om dezelfde snelheden te behouden zoals gewoonlij?
Heb namelijk geen zin om minder netflix te kijken om toch een evensnel internet te behouden, zonder of met traag internet overleef ik dat niet :p


Edit: Gevonden! Deze 150GB extra komt goed van pas! Nu heb ik het gevoel dat we zeker toekomen want het scheelde soms maar enkele dagen :)

Nogmaal bedankt voor je hulp Elsa! Zo te zien ken je proximus zeer goed Netjes!
surf naar hier => myproximus
klik op MijnProdukten/ Internet Maxi (in uw geval) /diensten/TAB:beschikbaar/+Extra volume/Bestellen

En dan kan je weer normaal surfen als ervoor
Je kan deze actie bestellen enige keren zelf na elkaar herhalen als je veel data volume vandoen hebt !
Reputatie 7
Badge +3
Dag allemaal,

De algemene voorwaarden staan onderaan ;)

http://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/particulieren/producten/internet/internet-opties/extra-volume.html

Groetjes,

HeidiE

Reageer